Obrisi moje duše

11.01.2012., srijeda



Iskrenost je govor duše...


Image and video hosting by TinyPic



Što uopće znači biti iskren...je li iskren čovjek osoba koja vidi stvari kakve jesu, bez uljepšavanja, jer se ne nalazi u koži "promatranog" pojedinca ili grupe, ali je itekako svjesna povezanosti svega i svih, ili je iskrenost sasvim subjektivna kategorija...

Kao mlada, nisam imala potrebu govoriti i tumačiti...ne znam da li je to bio defekt moje duše ili je to bila, nesvjesno, ispravna reakcija...vidjela sam stvari kakve jesu, ali sam, uglavnom, osim par "ispada", vidjela i šutjela...

Sjećam se jednog od tih ispada: profesor kemije imao je ružan običaj - kada bi prozvao učenika, krenuo bi prema prozoru učionice, gurnuo ruke u džepove i počeo s postavljanjem pitanja...jasno se vidjelo da ne sluša što učenik govori...na kraju bi uvijek rekao: Sjedni - jedan, ako se radilo o lošijem učeniku i onom koji njemu nije bio simpatičan, dva, ako se radilo o osrednjem, pet simpatijama...ne sjećam se da li sam dotada bila njegova simpatija, no otada sam postala - iskoristila sam jednu priliku i digla se: Vi oupće ne slušate učenike...sjećam se da se na te riječi okrenuo prema meni, pogledao me, ali mi ništa nije rekao...činjenica je da se njegovo ponašanje promijenilo, ali je činjenica i da je njegov odnos prema meni, u meni izazivao nelagodu...bila je to posljedica koju nisam mogla predvidjeti i s kojom se nisam znala nositi...protiv toga se nisam mogla, niti znala, boriti...

Često se nalazimo u situaciji da kalkuliramo: trebamo li biti iskreni ili ne...osobno, iskrenost je moj duh, govor moje duše, moja moralna svijest...trudim se da ju ne žrtvujem, ali da ni ne istupam, ako vidim da trenutak to ne traži...ako se, pak, zaletim, onda je to prilika za "uvježbavanje", koja mi, u najviše slučajeva, posluži kao dobra škola...

Iskrenost najčešće podrazumijeva kritiku, a manjim dijelom pohvalu... kada bi ono što je manje od iskrenosti bio propust, odlučujem se na iskrenost, u početku doziranu, onu koja štiti osobu a kritizira ponašanje i postupke...ako vidim da ona ne djeluje, da osoba kritiku doživljava i prikazuje kao napad, i tako težište s istine prebacujen na obračun i netrpeljivost, ili ju želi prikazati kao sirov istup ili, pak, pretjerivanje, onda bez milosti prelazim na nemilosrdnicu, jer nisam od onih koji, kada im se netko zamjeri, jedva čekaju da "ogoljela iskrenost" ugleda svjetlo dana...

Malo je onih koji su sposobni gledati ljude unutar "prizme istine", puno je više onih kod kojih je sve zasjenjeno bliskim - subjektivnim odnosom...

Nedvojbeno je da je iskrenost vrlo nezahvalna, jer postoji rizik da si radi nje stvorimo puno neprijatelja i nađemo se u neobranom grožđu...

Iskrenost traži dosljednost, ustrajnost - ići do kraja, znati se boriti...sve to, bez znanja i iskustva, nećemo moći...možda bi bilo bolje reći, da sve to bez Božje pomoći nećemo moći...a ona, Božja pomoć, nam dolazi samo ako smo savršeno usklađeni s Njegovom voljom, darovima koje je On ugradio u nas i poslanjem koje nam je dodijeljeno...ovo nije fanatizam, ovo je živa istina...

Oni koji u mislima provlače pitanje "isplativosti/neisplativosti" iskrenosti i oni koji iskrenost doživljavaju kao sirovo očitovanje ili pretjerivanje, oni ne žive niti gledaju u duhu istine...

Odnosi koje iskrenost može pretvoriti u neprijateljstvo, nisu ni dobri ni zdravi...da li je ugriz cijena iskrenosti i treba li ga otrpjeti...mislim da ispravnije postupimo ako ga iskorisitmo, nego ako ga otrpimo...

Kad bi iskrenost bila laka, bila bi bezvrijedna...

Mudra iskrenost, put je prema veličanstvenosti...



- 09:34 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< siječanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (17)
Prosinac 2011 (10)
Studeni 2011 (13)
Listopad 2011 (13)
Rujan 2011 (11)
Kolovoz 2011 (10)
Srpanj 2011 (7)
Lipanj 2011 (14)
Svibanj 2011 (18)
Travanj 2011 (8)
Ožujak 2011 (21)
Veljača 2011 (19)
Siječanj 2011 (20)
Prosinac 2010 (22)
Studeni 2010 (23)
Listopad 2010 (14)
Rujan 2010 (10)

Opis bloga

Linkovi