tko uči ali ne razmišlja - izgubljen je,tko razmišlja ali ne uči - u opasnosti je

srijeda, 15.06.2011.

Knjige o Hitleru














Karizmatska vladavina odavno se omalovažavala i
ismijavala, no ona očito ima duboke korijene i kad se
uspostave odgovarajući psihološki i društveni uvjeti,
postaje moćan stimulans. Vođina karizmatska moć
nije tek puka tlapnja - nitko ne može poreći da milijuni u
nju vjeruju.

Franz Neumann 1942.





Krajem 20. i početkom 21. st. na hrvatski jezik prevedeno je niz interesantnih
knjiga o Adolfu Hitleru (1889-1945) koje vrijedi spomenuti. Te knjige još jasnije
rasvjetljavaju njegov lik koji je bio alfa i omega nacističkog pokreta tj. njegova
pokretačka snaga.





Image and video hosting by TinyPic





Jedna od najvažnijih knjiga koju ovdje treba spomenuti je knjiga britanskog
povjesničara Iana Kershawa (rođen 1943). Radi se o biografiji Hitlera, ali koja
nije klasična biografija. Kershaw-ov pristup je strukturalni što god to značilo.
On se bavi osobnim životom Hitlera samo utoliko koliko je potrebno za
stjecanje minimalnih uvjeta kako bi se ovo djelo moglo nazvati biografijom.

Knjigu je Kershaw podijelio na dva dijela. Prvi dio Hitler - Oholost (Hubris)
bavi se godinama 1889-1936, drugi dio Hitler - Osveta (Nemesis) opisuje
godine 1936-1945. U hrvatskom prijevodu je na žalost izišao samo prvi dio,
dok drugi dio možete pročitati na srpskom jeziku ako želite.

O knjizi sam autor je rekao:

Sve do prije nekoliko godina uopće nisam pomišljao na to
da ću pisati Hitlerovu biografiju. Prije svega, brojne biografije
toga diktatora,koje sam smatrao vrlo vrijednima,već su
postojale.Kao student sam s bezmjernom očaranošću pročitao
rano remek djelo Alana Bullock. Kad se 1973. god.
pojavio novi životopis što ga je napisao Joachim Fest (1926-2006),
smjesta sam ga progutao, diveći se, poput svih ostalih, njegovoj
stilskoj briljantnosti. Tek sam uz prvotno skanjivanje i uz dužan
osjećaj skromnosti prema ostvarenjima Bullocka i Festa dopustio
sebi da me 1989. godine nagovore da se latim ovoga posla.
Drugi razlog mojem okolišanju bio je taj što u mojim intelektualnim
planovima biografija nikad nije figurirala kao nešto što bih želio pisati.
U najmanju ruku,bio sam donekle kritički raspoložen prema tom
žanru.Od samih početaka moje znanstvene karijere,isprva kao
medievalist,mnogo me je više privlačila društvena povijest nego
usredotočivanje na visoku politiku,a kamoli fokusiranje na bilo kojeg
pojedinca. Ove su tendencije ojačale kad sam se susreo s
prevladavajućim trendovima - strogo antibiografskim - u njemačkoj
historiografiji sedamdesetih godina. Kad sam u to vrijeme mijenjao
kurs da bih se posvetio istraživanju Trećega Reicha
stavovi običnih Nijemaca u tom izvanrednom razdoblju bili su to
što je privuklo moju pozornost, a ne Hitler i njegova svita. Moji početni
radovi, proizašli iz moje uključenosti u pionirski "Projekt Bavaria", pri
čemu me je silno potpomagao briljantni mentor Martin Broszat
(1926-1989), slijedili su te interese istraživanjem pučkoga mišljenja i
političkog neslaganja pod nacističkom vlašću te ispitivanjem Hitlerove
slike među stanovništvom. Jasno je da me potonji rad izložio
historiografskim debatama koje su se o Hitleru sedamdesetih godina
rasplamsavale u Njemačkoj...







gore, Alan Bullock (1914-2004) britanski povjesničar koji je postao poznat nakon
što je objavio knjigu Hitler slika tiranije 1952. godine; bila je to prva ozbiljnija knjiga o
Hitleru nakon rata a prema nekima ikada do tada







gore, Beogradsko izdanje iz 50-ih godina 20. st. Bullockove knjige; dugo se
smatrala kao prva i jedina ozbiljna Hitlerova biografija temeljena na znanstvenim
činjenicama; knjiga ima preko 700 stranica a u knjizi se može pronaći i obiteljsko
stablo Adolfa Hitlera, 3 karte i 16 fotografija;





201_01a1

gore, knjiga Alana Bullocka o Hitleru & Staljinu iz 1991. godine; 1158 str., 18 karata, 70 fotografija, 2 plakata i 2 ilustracije;







gore, njemački povjesničar Joachim Fest (1926-2006) sa svojom biografijom
Hitlera iz 1973. od 1190 stranica kojom se proslavio;





Knjiga Iana Kershawa ima preko 950 stranica (prvi dio) tj. 1130 (drugi dio).
Srpski prijevod na žalost nema index imena i pojmova, a izišao je 2004. godine.







gore, naslovnica hrvatskog prijevoda prvog dijela knjige
Hitler - Oholost (1889-1936) koja je izišla 2000. godine





Image and video hosting by TinyPic

gore, engleski prijevod prvog dijela čije je prvo izdanje izašlo 1998. godine





Image and video hosting by TinyPic

gore, engleski prijevod drugog dijela koje je izašlo u Londonu 2000. godine





dq-hitler1a

gore, izdanje iz 2008. koje sadrži prvi i drugi dio knjige o Hitleru Iana Kershawa





Image and video hosting by TinyPic

gore, Kershaw sa vlastitom knjigom o Hitleru










# arhiva - Hitler & knjige #

Hitler u Knjigama - I dio
Hitler u Knjigama - II dio
Knjige o Hitleru,wikipedia
Uspon i pad Trećeg Reicha Williama L. Shirera




Oznake: adolf hitler, hitler, Hitler - knjige, knjige, Ian Kershaw, Alan Bullock, Joachim Fest, Martin Broszat

- 00:01 - Komentari (0) - Isprintaj - #