Ž E L J A
Kad čovjek nema ono što voli,
treba da voli ono što ima.



------------



-------------
BEZ KRAJA I KONCA
Dnevnik.hr

Blog.hr

Forum.hr

- NOVLJANKA -

nedjelja, 18.04.2010.

Održana promocija knjige Suada Hotića o genocidu u Bosanskom Novom: RAT U BOSNI, ZAPISI I SJEĆANJA

Riječ promotora prof. Emira Ramića

Sa zločincima treba razgovarati preko sudova


Knjiga Suvada Hotića “Rat u Bosni, zapisi i sjećanja”, napisana sa ciljem širenja istine o agresiji na međunarodno priznatu državu Bosnu i Hercegovinu i zločinu genocida nad Bošnjacima nosi dvije znamenitosti: prvo, knjiga je kapitalno svjedočanstvo o velikosrpskom genocidu u Bosanskom Novom 1992. – 1995.; drugo, knjiga je paradigma koja ukazuje kako je moguće o zločinu nad Bošnjacima sačiniti svjedočanstvo koje će istovremeno biti i vrijedan dokument i čitljivo štivo, što bi morala biti stilistička karakteristika svih tekstova namijenjenih memoriranju velikosrpskih zločina nad Bošnjacima.

Image and video hosting by TinyPic

U potresnom uvodu svoje knjige autor je naglasio da, iako je njegova porodica doživjela najteže genocidne zločine jer su mu zvjerski pobijeni otac, brat i rođaci, on ne propagira osvetu i revanšizam, ali očekuje od međunarodne zajednice pravičnu istragu i suđenje svim počiniteljima zločina, te poništavanje genocidne tvorevine Republike Srpske i omogućavanje dostojanstvenog i materijalno održivog povratka izbjeglica u zavičaj. Suvad je i pored vrlo stresnih stradanja članova svoje familije u srpskoj agresiji i genocidu, smogao dovoljno moralne snage da svoja svjedočenja zapiše bez podlijeganja ekstremnim emocijama i bez poziva na osvetu, jer je po svom karakteru oduvijek bio poznat u cijelom gradu Bosanskom Novom kao human i tolerantan čovjek.
Zato ova knjiga ima veliku historijsko-dokumentarnu i pravno-viktimološku vrijednost za dokazivanje istine o genocidnoj agresiji na Bosnu i Hercegovinu, jer objektivno i trezveno svjedoči o strašnom genocidnom stradanju, likvidaciji i deportaciji nedužnih bošnjačkih građana, koji nisu sudjelovali u ratu, niti su dali ikakvog povoda za bilo kakve represalije zločinačke srpske vojske, ali su ipak doživjeli svoju tragičnu golgotu.
Knjiga je dragocjeni zbornik vrijednih izvornih svjedočenja, koja rječito govore o težini ljudske drame koja se pred očima međunarodne zajednice događala u lijepom i miroljubivom gradu Bosanskom Novom od proljeća 1992. do konca 1995. godine, kao dio krvave realizacije plana velikosrpske genocidne politike o uništenju Bošnjaka i države Bosne i Hercegovine u izrazito nacističkom duhu, jednostrano mijenjajući čak i bosanske nazive gradovima, ulicama, trgovima, školama i drugim ustanovama, ubijajući hiljade nevinih ljudi, silujući stotine Bošnjakinja, dok su deseci hiljada civila bili zatvoreni u koncentracione logore fašističkog tipa i zatim bili opljačkani i prisiljeni na pismeno odricanje od sve imovine u korist zločinaca, te bili deportirani iz njihovog zavičaja. Tako su velike mase na smrt zaplašenih Bošnjaka morale napustiti zavičaj, mnogi zauvijek zbog stresnih trauma, te bez svoje krivice postati golema rijeka očajnih beskućnika i psihički slomljenih nesretnika u izbjeglištvu širom svijeta.
Unatoč ubijanju, mućenju u koncentracionim logorima smrti, silovanju, protjerivanju, unatoč agresiji na ideju Bosne i bosanski duh, unatoč genocidu, kulturocidu, ekocidu, etnocidu, urbicidu, elitocidu, Suvad ne želi širiti mržnju, neistinu, osvetu. Na stradanja svoje porodice nudi univerzalnu poruku svim čitaocima oličenu u sljedećem: multidimenzionalni bosanski duh i ideja Bosne su neuništivi, ljepotu bosanskohercegovačkog uma ne mogu narušiti rušitelji čovjeka i civilizacije kojima i nije mjestu u takvoj intelektualnoj ljepoti tolerancije, priznavanja, poštovanja i prihvaćanja drugog i drugačijeg, toleriranja različitog u ime progresa čovjeka, građanina, naroda, civilizacije. Bošnjaci su jedan kulturan i civilizovan narod koji poštuje evropske vrijednosti suživota i tolerancije, koji nisu teroristi i mudžahedini.
Ali Bošnjaci moraju razvijati kulturu pamćenja unutar svojih nacionalnih institucija. Jer se upamti samo ono što se zapiše, a što se ne zapiše - sigurno pada u zaborav. Vrlo je opasna i lažna teza koju neki uporno ponavljaju da "zadnju agresiju i genocid treba zaboraviti" jer su "sve tri strane krive podjednako" . Promovišući danas ovu vrijednu knjigu sjećajući se svih nevino ubijenih žrtava genocida i odajući im dužno poštovanje, želim ukazati još jednom na bitne činjenice o događajima u Bosni i Hercegovini na kraju XX stoljeća, utvrđene na osnovu relevantne dokumentacije:
- na Republiku Bosnu i Hercegovinu je izvršena klasična oružana agresija, odnosno zločin protiv mira i sigurnosti čovječanstva, što je, po osnovnom shvaćanju i definiciji međunarodni oružani sukob;
- na okupiranim teritorijima Republike Bosne i Hercegovine i gradovima u opsadi nad Bošnjacima je izvršen najteži zločin - zločin genocida.
Jevrejima je nakon holokausta trebalo oko 20 godina da izgrade sistem memorije, koji već godinama čini njihov temeljni politički argument. Srbima nije trebalo ni nekoliko godina da podignu ogromne spomenike u slavu svojih zločinaca. Bošnjaci su stoljećima bili oslonjeni na pogrešnu pamet i pogrešnu vlast, i otud je razumljivo što teško shvaćaju da je pamćenje genocida, i prisustvo tog iskustva u dnevnoj i političkoj stvarnosti uvjet njihovog opstanka. U Bošnjaka još uvijek ne postoji sistem pamćenja, jer je politika, kao nesušeni glavni sponzor takvog projekta, ovisna od centara moći koji zagovaraju jednaku krivicu, nastojeći agresiju preimenovati u građanski rat. Ipak, odvažni pojedinci u Bošnjaka uspijevaju individualnim naporima prevazilaziti nametnutu sistemsku blokadu. Valjalo je to reći da bi se razumjelo kako ova knjiga o genocidu u Bosanskom Novom nije proizvod sistema, već patriotskih, humanističkih, hrabrih nastojanja Suvada Hotića, običnog Bošnjaka, koji osjeti egzistencijalnu bitnost bošnjačkog pamćenja. bosanskonovski otpor genocidnom zatiranju bošnjačkog identiteta, koji se u ambijentu holokausta svodio na odvažno sakupljanje i plasman informacija, nije bio rezultat bošnjačkog sistema. I u Bosanskom Novom kao i u svim drugim dijelovima Bosne i Hercegovine narod je bio prepušten samoorganiziranju. Centralna bošnjačka vlast nije imala nikakve svrsishodnije vizije otpora, i svela se tek na utopističko vjerovanje da je za rat potrebno dvoje. Za rat jeste, ali za genocid nije. Na žalost, pokazalo se da gdje god je pružen ma kakav organizirani otpor, srpske koljačke i pljačkaške bande nisu imale inspiraciju za borbu. Njihova mentalna hrana je bila i ostala bošnjačka bespomoćnost.
Suvad temu knjige sagledava u svim aspektima koji su bitni za razumijevanje svega što se događalo u Bosanskom Novom. On je ispisao tekst koji se može čitati u ma kojem vremenu, i u ma kojem prostoru, jer je genocid u Bosanskom Novom smjestio u kontekst povijesnog kontinuiteta. Upravo ovakav pristup temi čini se kao valjan spisateljski obrazac koji bi se morao uvažavati kada se ispisuju teme o bošnjačkom stradanju, a kada se ne računa da ta svjedočanstva trebaju čitati i oni koji danas nisu naši suvremenici, i kojima će biti potrebna dodatna objašnjena za razumijevanje konteksta i kontinuiteta velikosrpskog genocida nad Bošnjacima u ime fašističkog projekta Velike Srbije.
Genocid nije nikakva ratna posljedica, genocid je cilj, a sredstvo za realizaciju tog cilja je rat. Pored izuzetno zanimljivih, dramatičnih autobiografskih svjedočanstva autora, pored bogatih i nemjerljivo vrijednih, marljivo prikupljanih dokumenata, posebnu pažnju vrijedi obratiti i na Suvadova promišljanja. Naići ćemo na u Bošnjaka rijetko viđen svijet briljantne logike, precizne definicije, praktičnog i učinkovitog promišljanja stvarnosti. U Suvadovom intelektualizmu možemo pronaći paradigmu stradanja Bošnjaka. To umijeće lobiranja, opčinjavanja, plasiranja svojih stavova, upravo je moment koji je falio Bošnjacima u pogledu saopćavanja istine o genocidu. Suvad je to bogatstvo nosio sobom, i zbog toga se istina o genocidu u Bosanskom Novom, usprkos blokadi, ipak probila do javnosti. Pored primjerne moralne i patriotske veličine, u ovoj se knjizi može spoznati i funkcionalna dimenzija briljantnog uma.
Ovo djelo je zbir umjetničkog stvaralaštva i važnog historijskog dokumenta jednog običnog, ali nadasve odvažnog Bošnjaka, koji za sljedeće generacije ispriča zapisanu istinu o stradanju svoje porodice, što je zapravo stradanje Bošnjaka Bosanskog Novog, stradanje svih Bošnjaka, stradanje ideje Bosne i bosanskog duha, stradanje Bosne i Hercegovine, stradanje, ali ne i uništenje.
Prvi put se kod Bošnjaka desila promjena U ZADNJOJ AGRESIJI NA Bosnu i Hercegovinu i zadnjem zločinu genocida nad njima.. Prvi put su Bošnjaci rekli ne ulozi žrtve. Prvi put su odlučili da neće čekati da ih pokolju i da neće generacijama pričati kako su sa zavežljajem trčali preko rijeke bez igdje ičega i da je vrijeme za barem jednu generaciju koja neće imati nekog u porodici koga zločinac nije zaklao. Bošnjaci više nemaju pravo tražiti da budu zaklani u sljedećem turnusu genocida. Bošnjaci više ne smiju svoju djecu odgajati kao sigurnu žrtvu sljedećeg genocida. Bošnjaci više neće živjeti na zadanu matricu, matricu buduće žrtve. Bošnjaci trebaju prestati držati scenario žrtve. Nema boljeg oružja od istine kojim Bošnjaci u domovini i u dijaspori mogu sačuvati svoj identitet i boriti se za svoja ljudska i etnička prava u dijaspori i domovini. Suvadova knjiga je trajno svjedočanstvo istine o Bošnjacima, Bosni i Hercegovini, Bosanskom Novom. Ona je amanet mlađima da nikad ne zaborave naše šehide-mučenike, niti prestanu biti ponosni sinovi i kćeri svoje zemlje Bosne i Hercegovine, već da se bore za njezinu bolju budućnost. Buduće generacije trebaju se pobrinuti da realiziju ovu poruku autora.
A poruka autora će se najbolje realizovati ako agresorsko genocidne metode ne budu prihvaćene kao osnov budućnosti novih generacija. U cilju zaštite žrtve od agresorsko genocidnih zločina i u cilju kažnjavanja zločina i zločinaca, djela zločina i zločince treba tretirati u domenu prava i sudske istine. Ne smije se dopustiti da žrtva bude izigrana tako što će pravni domen rješavanja problema biti napušten.
Cinična podvala žrtvi agresije, Republici Bosni i Hercegovini, punupravnoj clanici UN, dogodila se strateškim preusmjeravanjem rješavanja njenog problema – vršenja internacionalno pravno jasno definiranih i dokumentiranih zločina nad njom – iz domena prava u domene debata i humanitarnih djela. A u međuvremenu, nesankcionirani od strane lokalnog i internacionalnog pravnog poretka, su se odigravali, a i dalje se odigravaju procesi koji imaju formu agresije i produženog genocida nad građanima RBiH i dovođenja države članice UN do konačnog uništenja. U toj podvali učestvuju domaći i strani političari koji tu žrtvu navodno, prema vlastitim riječima, ali ne i djelima, predstavljaju. Sve to poprima oblike uspjeha velikosrpske barbarske agresije na RBiH. Pravo je u Bosni i Hercegovini osnov politike u rješavanju problema.

IZVOD IZ RECENZIJE


Recenzent, mr.sc. Ante Milinović Bankovni muzej PBZ, Zagreb

Knjiga gospodina Suvada Hotića je zapravo dragocjeni zbornik vrlo vrijednih izvornih svjedočenja, koja i bez vrlo snažnih autorovih emocija rječito govori o težini ljudske drame koja se događala od proljeća 1992. do konca 1995. godine oko realizacije plana velikosrpske genocidne politike da do kraja srbiziraju Zapadnu Bosnu, mijenjajući bosanske nazive njenim gradovima, ulicama, trgovima, školama i drugim ustanovama, ubijajući hiljade nevinih ljudi, dok su deseci hiljada civila bili zatvoreni u koncentracione logore fašističkog tipa i zatim opljačkani i deportirani iz njihovog zavičaja. Tako su velike mase na smrt zaplašenih Bošnjaka morale napustiti zavičaj, mnogi i zauvijek, te bez svoje krivice postati golema rijeka očajnih beskućnika i psihički slomljenih nesretnika u izbjegličkim centrima Njemačke Republike, Hrvatske i drugih evropskih zemalja...
U svom potresnom uvodu autor je naglasio da je svoju memoarsku knjigu napisao s ciljem da s ciljem da prikaze punu istinu o ratnim dešavanjima u Bosanskom Novom u periodu od 1992-1995, i dramatici izbjegličkog života, a ne da propagira osvetu i revanšizam, mada očekuje da međunarodna zajednica svojim političko-vojnim i sudsko-kaznenim mjerama kazni sve počinitelje zločina i poništi njihovu genocidnu tvorevinu RS i omogući dostojanstven i materijalno održiv povratak izbjeglica u normalni život u zavičaju. To su istiniti događaji koje je većim dijelom sam autor doživio i zapisao, da podsjeti sve nas na strahote, stradanja i uništavanja nesrpskog življa u proteklom ratu kroz primjer svoje porodice i svojih komšija, koji su tako strašni da se ne mogu čitati bez sedativa. To su stvarne osobe a ne fikcija i imaju svoje ime i prezime, tako da su sasvim deplasirani sadašnji izgovori da su zločine počinili nepoznati ljudi, skrivajući do današnjeg dana ne samo imena zločinaca nego i većine žrtava, jer su likvidacije bile tajne i bez svjedoka...
Misleći na tu tako besmislenu i paradoksalnu pojavu u ovoj zemlji pravde i slobode, tek tada ćemo shvatiti da je autor Suvad Hotić s pravom kao motto svoje knjige stavio na početak duboku istinu velikog Williama Shakespearea «da je za svako djelo bitan završetak, ma kakav mu bio tok i početak». To pravilo vrijedi jednako i za male i velike sudove, i za male i velike parlamente…

Izvod iz knjige: ČIŠĆENJE URIJA


Kada su prestali sa granatiranjem Urija, uključili su nam struju da možemo čuti preko srpskog radija Bosanski Novi naređenja KRIZNOG ŠTABA. Svi stanovnici Urija i Prekosanja sa većinskim muslimanskim stanovništvom, koji su granatirani prethodnih dana trebaju da napuste svoje kuće tog istog dana do tad i tad, jer će vojna policija da izvrši ČIŠĆENJE tih naselja u cilju pronalaženja sakrivenog vatrenog oružja muslimanskih terorista i zelenih beretki, koje su po njihovom saznanju stacionirane na Urijama i broje oko tri stotine članova. Toliko su išli daleko sa svojom propagandom, kada sam ih u kriznom štabu nazvao i pitao zašto nas granatiraju? tad me komandant odbrane grada Rade Sekulić-Sele upitao: “ko vas granatira”? “Vojska rekoh,” a on će ti opet:”koja vojska”? Moj odgovor je bio: “Vaša srpska”. Na to mi je sav bijesan odgovorio:”ma nije srpska vojska već teroristi, eto ko vas granatira majku vam balijsku jebem.” Ispade da smo mi sami sebe granatirali te nam sada Srbi dolaze u pomoć da nas brane od nas samih. Slušajući vijesti, preko radio aparata vidio sam da je scenarij bio svugdje isti kao kod nas u Bosanskom Novom. Stajao sam ispred kuće sa bratom Husom i pričao o tome svemu što se dešava, kad u jednom momentu se začu jaka eksplozija koja je dolazila iz pravca Prekosanja. U tom momentu smo obojica pogledali prema džamiji u Prekosanju, jer nam je bila nasuprot naših kuća, i dobro smo je mogli vidjeti. Vidjeli smo kako kupola tj. vrh džamije leti u nebo kao raketa. Dah mi je stao od iznenađenja, pa zar im i ta Božja kuća smeta, zar i ona ne može biti mirna od tih pasa? Bože me zakloni i sačuvaj kakav je to narod, misle li oni umirati i gdje će im duša? To mi je proletilo kroz moje misli. Pa ti su rušitelji i mrzitelji svega sto je muslimansko porušili i popalili 14 džamija koliko ih je bilo pred sami rat na našoj opštini...

DVOSTRUKO UBISTVO U KUĆI EDINE PLAVULJ


14. 03. 1993 Mirko B. vračajući se sa sahrane Slavenka Balabana je počinio ratni zločin nad nesrpskim stanovništvom Urija. Tog nesretnog dana je Šuhra Bašić sa svojom sestrom Aišom Rasavac otišla kod kćerke Edine i uz put su povele komšinicu Kurtović Aišu jer su znale da je ona sama i da nema nikoga svoga. Te četiri hrabre komšinice, kojima se s poštovanjem klanjam do crne zemlje zbog njihove hrabrosti, su se osjećale psihički puno sigurnije kad su bile zajedno te su klanjale i molile se Bogu da to ludilo prođe. To poslije podne Edina je otišla na gornji sprat svoje kuće da nešto donese, u međuvremenu je njena mama Šuhra otišla u wc u prizemlju, a njena sestra Aiša Rasavac i komšinica Aiša Kurtović su ostale u dnevnom boravku. Iznenada je ušao srpski vojnik u kuću i iz male heklerice (automatske kratke puške) sa prigušivačem ispucao u njih dvije koje su se nalazile u dnevnom boravku, te nasumice pucao i po plafonu. U tom momentu Edinina majka Šuhra Bašić je pošla da izađe iz wc-a i vidjevši sa leđa kako neko puca po sobi ona se zavratila nazad u wc i ostala unutra. Edina na spratu ne čuvši ništa je pošla dole u prizemlje. Silazeći niz stepenice vidjela je na podu u hodniku trstiku i malter od plafona pitajući sama sebe: “Bože dragi otkud ovaj malter i ova trstika”? Ne sluteći ništa kakvo se zlo dogodilo u njenoj kući prije samo nekoliko trenutaka, sišla je u dnevni boravak i pogledala prvo prema prozoru vidjevši kako njen komšija Mirko B. preskače željeznu ogradu iz njene avlije i odlazi na cestu. Pogledala je malo okolo i nije vidjela nikoga više, ali kada je pogledala na stranu u jednom ćošku sobe su ležale u lokvi krvi njena tetka i komšinica. Sva izbezumljena potrčala je u drugu sobu dozivajući svoju majku Šuhru strahujući da je i ona doživjela ovako tragičan kraj...

- 18:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Ožujak 2012 (1)
Rujan 2010 (1)
Travanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (1)
Rujan 2009 (2)
Srpanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (1)
Siječanj 2009 (2)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (8)
Rujan 2008 (1)
Kolovoz 2008 (1)
Svibanj 2008 (9)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

BEZ SMISLA I SADRŽAJA
Image and video hosting by TinyPic
................................
Image and video hosting by TinyPic

Priča o obično-neobičnoj djevojci. O djetinjstvu provedenom u gradu gdje se ljube Una i Sana. Vremenu prošlom, sadašnjem i predviđanjima za budućnost...
..................................
GDJE SE LJUBE UNA I SANA
Image and video hosting by TinyPic

GDJE SE LJUBE UNA I SANA
Još se ljube Una i Sana
Kao dva pupoljka
Tu se liječi od raka rana
Duša crna od ugarka

Gdje ću Bože iz ove kože?
Noćas pijem polako
Da mi Sana na prstima dođe
Da mi Una skoči u oko

Gdje ću Bože iz ove kože?
Noćas pijem polako
Da me lađe u snovima nose
Da me nose kući dalekoj

Još se ljube Una i Sana
A ja trbuhom za kruhom
Lutam svijetom k’o crna vrana
A srce boli pod pazuhom

Gdje ću Bože iz ove kože?
Noćas pijem polako
Da mi Sana na prstima dodje
Da mi Una skoči u oko

Gdje ću Bože iz ove kože?
Noćas pijem polako
Da me lađe u snovima nose
Da me nose kući dalekoj

Gdje se ljube Una i Sana
Ovdje je duša, tamo je rana
VRIJEME
Ne gledaj na sat,
ovdje ti vrijeme nije ograničeno.

Samo vremenom
vrijeme se pobjeđuje

-----------------------