njubina na lovce

četvrtak, 13.10.2011.

Trg

Treća tema večeras pa spavanje.
Pošto nisam iz Zagreba jučer sam imao problema kod razgovora sa prijateljem sa kojim sam se trebao naći. Naime informacija koju mi je dao je bila: "Nađemo se na trgu." Sve bi to bilo krasno i jasno da Zagreb ima 2 trga poput Samobora pa prošetaš od jednog do drugog ako se ne sjetiš koji je spomenuo. No Zagreb je grad sa puno više trgova. Ispada ljudi moji da purgeri kad kažu trg misle na jedan jedini - Trg bana Josipa Jelačića.
Jutarnji list je danas imao članak u kojem su javno poznate osobe iznosile svoje stavove vezano za Trg maršala Tita u Zagrebu. Alternative uvijek ima. Bio je to Kazališni trg kako kažu nekoć. Čitao sam stavove ljevičara i desničara. Bili su baš lijepo podijeljeni u novinama. Na lijevu strane duplerice desničari, na desnu ljevičari. Kao neki kolaž u četvrtom osnovne kad već djeca savladaju geometrijske likove.
Pročitao sam prvo ove na lijevoj strani, desničare. Svi do jednog su imali opravdani stav. Nakon toga, također sam pročitao ove s desne strane, ljevičare. Tu su također bili lijepo izneseni stavovi. No fučkaš ti to, išao ja još jednom pročitati ove s lijeve strane, dakle desničare. Tamo je lijepo ispod slike Antuna Vrdoljaka iznesen citat gdje je on citirao samog Titu: "Prije će Sava teći uzvodno nego Hrvatska biti slobodna" (tako nešto ide citat, neda mi se tražiti sad od slova do slova). Uglavnom to pokazuje samo jednu stvar. Možemo mi raspravljati dan i noć i biti ćemo svi u pravu, no nema tu rješenja kad je naš dragi drug Tito bio malo jednog raspoloženja, malo drugog. Jako jednostavno je to shvatiti. Pa pogledajte samo današnje političare. Nije to novonastalo psihičko stanje ponašanja i djelovanja. Svi ovi danas su učili od najboljih iz prošlosti. Uglavnom. Riješenje stvarno jest preimenovati taj trg. Razlog je vrlo jednostavan. Isticanje bilo kojeg zločinca nije pogodno. Ako to znači preimenovati sve ulice gdje su istaknuti oni ljudi kojima je dokazan zločin, zašto ne? Barem mašti nema granica za imenovanje ulica. Ako im ne paše Kazališni trg, smisliti će neko novo ime. Zato valjda imamo akademski obrazovane građane sa filozofskog fakulteta gdje trenutno njihovi naraštaji vode svoje bitke.

- 22:44 - Komentari (3) - Isprintaj - #