Pozdrav proljeću..

25 veljača 2017




klik na sliku za + thumbup

Pjesma o proljeću

Tame su zaspale. Osjali mraci.
Kopne se prozeble zemljine grudi.
Siva zeleni, zatopliše zraci.
Iz smrti se život rađa i budi.

Oproštaj zimi vjesnici nose,
Zadasi hladni hladnoću sad gube,
Oblače cvjetove sve grane bose,
Sunce i zemlja pred svima se ljube.

Pjevaju lahori nad poljima glasom.
Snaga i polet palim će stići.
Možda će nekim čarobnim spasom
I mene proljeće zasnulog dići.


Saša Užarević






pisma

post...P O S T O L E... i nogice

22 veljača 2017

























Š a h t.....

17 veljača 2017


klik na foto ..thumbup

........... Varaždin je u svemu poseban ! ...thumbup



pisma

L j u b a v !

14 veljača 2017



..........kiss Sritno Valentinovo!... Volite se!....... Ljubite se! kiss.......


M A Š K A R E.... Maskenbal

09 veljača 2017


klik za povećat...thumbup

Obuci staru krinolinu
i prebaci bijeli sal
ja cu svirat' violinu
i bice maskenbal

Zaigraj kao da more sumi
a ti si jedan val
samo veliku tajnu glumi
jer takav je maskenbal

Nemoj da skrivas lice malo
pusti ga neka sja
nikome nije do nas stalo
sami smo samo ti i ja

Zivot je maskenbal svako se krije
ako u sebe siguran nije
zivot je maskenbal ljudi su krivi
sa tudjom maskom lakse se zivi
lakse se zivi


U ime Oca i Sina i Duha Svetoga...

05 veljača 2017






klik na slike...thumbup

Gotičko-renesansna Krstionica (1443. g.), remek je djelo Jurja Dalmatinca.

Krstionica šibenske katedrale, mala okrugla prostorija četverolisnog tlocrta ispod poda južne apside, je prvo djelo mješovitog gotičko-renesansnog stila u Dalmaciji.

U sredini prostora krstionice tri gola živahna dječačića s krilima (tzv. putti), koji osvjetljavaju put duši, nose krsni zdenac za vodu krštenja. To je prva ranorenesansna (1430 - 1500., quattrocento) skulptura u Dalmaciji.

Razdoblju rane renesanse pripadaju i polukružne niše s morskim školjkama iznad kojih na svodu vidimo stiliziran gotički luk sa zaglavnim kamenom.

Na blago zaobljenom svodu Krstionice, razdijeljenim gotičkim ukrasnim trakama (fijale) u četiri polja, Juraj je u imitaciji zaglavnog kamena izradio reljefni lik Boga Oca i golubice Duha Svetoga, okružene renesansnim mladolikim (ark)anđelima i glavama kerubina. Glavu Boga Oca, sličnu Fidijinom Zeusu, uokviruje lovorov vijenac (tipično renesansni motiv) i presavijena traka s natpisom (tipično kasnogotički motiv).

U tisućljetnoj povijesti kršćanske sakralne umjetnosti, sve do pojave Jurja Dalmatinca, u krstionicama se Krštenje Kristovo prikazivalo s likom Krista i Ivana Krstitelja u rijeci Jordan.


tekst - preneseno djelomično : Portal Hrvatskog kulturnog vijeća.... Ljubomir Škrinjar

a foto ..samo moje


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.