~petak, 19.09.2008.

Rant o akciji Indeks

Čitam ja tako danas novine i informiram se o akciji "Indeks" u sklopu koje je priveden velik broj profesora, koliko sam skužila ponajviše s Ekonomskog i Prometnog fakulteta u Zagrebu, zbog naplaćivanja ispita/diploma/upisa na faks. Službeno se to valjda zove "mito i korupcija". Neslužbeno, boli me briga kako se zove, bitno je da se događa.

Da se razumijemo - ja sam diplomirala na Odsjeku za psihologiju zagrebačkog Filozofskog fakulteta, i niti jednom se u svom osobnom studentskom iskustvu nisam susrela s naplaćivanjem ispita (da jesam, vjerujte mi, takvu bih informaciju pustila u javnost;-)) niti sam čula da se takve stvari na mom faksu rade. (pod "moj faks" mislim na Odsjek, s obzirom na to da o drugim odsjecima na FFZG nemam ama baš nikakvih informacija, osim onih par ispitića odslušanih na drugim odsjecima i položenih bez ikakvih problema.)

No da su se pojedini ispiti morali kupovati... kao prvo, ne bih nikada završila fakultet jer novaca nisam imala (još uvijek razbijam glavu nad iskeširanih po 5000kn za upis svake godine - jer ja sam, naravno, kao pravi pošteni student koji je na faks upao zahvaljujući isključivo vlastitom znanju, studirala uz plaćanje ili, kako se to formalno zove, "osobne potrebe". Ovo je, inače, bio sarkazam. Ne mislim ozbiljno da oni koji upadnu na faks zahvaljujući vlastitom znanju nužno studiraju uz plaćanje. To je bila samo moja "sreća"). Kao drugo, vjerojatno bih toliko pobjesnjela da je netko tražio novac od mene za polaganje ispita, da bih napravila neku grdu scenu. Možda bi me i izbacili s faksa, tko zna. Možda bih i prijavila tog nekog tko traži lovu za ispit. Tko zna.

No kao što rekoh, nisam nikad bila u takvoj situaciji niti znam ikoga s mog faksa tko je bio. O Ekonomiji i Prometu sam, doduše, čula priče već na prvoj godini. Neke neprovjerene, glasine, a neke bome i iz osobnog iskustva osoba koje su mi pričale o tome. Pa sam tako slušala i o onom famoznom "cjeniku" koji je svojedobno navodno bio izvješen na vratima ureda profesora.

Sve to skupa u meni izaziva vrlo snažan (pravednički) bijes. I inače sam vrlo osjetljiva na nepravdu (da ste me vidjeli kad je aktualan bio direktan upis djece branitelja - fajn, i ja sam dijete branitelja - PRAVOG branitelja, da se razumijemo - pa ne bih koristila takvo pravo, a da ne spominjem one čiji su roditelji branitelji samo na papiru... ma neću, neću, davno je ta voda prošla ispod mosta...), a još kad se radi o stvarima koje su meni trenutno ili u nekoj fazi mog života bile intrinzično važne... Ma podivljat bih mogla.

Kad pročitam u novinama nešto poput "A što s onima koji nemaju novaca?" "Oni nek uče", diže mi se kosa na glavi. Da, vratimo se u srednji vijek, u tamno doba kad je obrazovanje bilo dostupno samo bogatima. Nema frke, neka nam visoko obrazovani (ionako skromni) postotak građanstva budu gospoda s debelim novčanikom (or should I say, s mamicama i taticama koji imaju debeli novčanik),a sirotinju toliko izmuzimo da će odustati od obrazovanja... Ok, preuveličavam malo, ali ima nešto u tome, jer se s traženjem novca za ispite odašilje upravo takva poruka. A na kraju se kupljene diplome s kupljenim ispitima u indeksu izjednačavaju s onima koji su studirali i završili faks isključivo svojim vlastitim trudom i mukom. Jel to fer?

Vjerojatno ne bih toliko popi***la na ovu temu i na taj članak koji sam danas pročitala da nisam upravo u toj "završili faks zahvaljujući isključivo vlastitom trudu" kategoriji. Jer ja sam za vrijeme faksa i radila, uzdržavala se što sam više i bolje mogla, nisam pala nijednu godinu i radila sam na diplomskom mjesecima kako bi on bio pravi znanstveni rad kojim se mogu ponositi - i iskreno, vrlo bi me smetalo da se moja diploma ikada izjednači s diplomom nekog tko je kupovao ispite i diplomu (iako, kako napomenuh u uvodnom odlomku, ne vjerujem da bi to uopće bilo moguće jer ne znam za korupciju na svom Odsjeku).

A što se profesora tiče... Ako ijedan profesor može rušiti studente samo zato da bi ih natjerao da plate i podebljaju mu džep, onda stvarno... ovaj svijet propada. Žale se da imaju male plaće - well helou, i ja imam malu plaću, a imam dvije diplome! Pa ne ucjenjujem ljude zbog toga i ne iskorištavam ono malo moći koje imam u tako niske svrhe.

Iskreno, trebali bi napraviti akcije poput "Indeksa" na svim fakultetima u Hrvatskoj. Da ima peticija u to ime, prva bih je potpisala.

I još jednom ću ponoviti, stvarno mi je drago da sam studirala na fakultetu na kojem se nisam susretala s takvim ogavnim stvarima.


*Disclaimer*Ako sam ikoga osobno uvrijedila ili povrijedila ovim postom, ispričavam se, nije mi bila namjera. Kao što napisah, vrlo burno reagiram na nepravdu, i ponekada riječi lete iz mene brže no što mislim.
Ovaj post nije ničim politički ili diskriminacijski uvjetovan niti je osobno usmjeren protiv ikoga. Ovo je, kao što naslov kaže, samo moj rant o korupciji na fakultetima.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

Opis bloga

  • Ovisno o danu, situacijskom okruženju, razini inspiracije i hormona, boji sunca i broju zvijezda na nebu, te o svim drugim faktorima koji mogu utjecati na pisanje...

    contact: niniane@net.hr

    Photobucket



    Tko sam?

    ... nisam purgerica... a možda i jesam;-)
    ...od 15.09.2007.g. udana gospođa;-)
    ... diplomirana psihologica i profesorica psihologije...
    ...(ne)suđeni pisac (u posljednje vrijeme malo suđeniji no prije) i neshvaćeni umjetnik;-)...
    ...zaljubljena u Ljubav, keltsku kulturu i raznovrsne mitologije
    ...povremeno opsjednuta vampirima, duhovima i ostalim paranormalnim fenomenima a la "Dosjei X" (i njima samima)...
    ...ljubitelj spekulativne fikcije...



    online blackjack

    free counters

Linkovi


designed by NLO©, hosted by croBLOGeri.com, brushes made by Vanilla design