15.08.2007., srijeda
„WANTED RHYTHM GUITARIST. TALENT NOT NECESSARY“
Još jedna vrlo inspirativna web lokacija: opis nastanka osobitosti punk-newave pokreta iz, skoro pa, prve ruke...
Iako bi adekvatniji opis DIY svjetonazora bio „Wanted rhythm guitarist. Skill not necessary“, inspirirani textom (u kojem je, između ostaloga, točno locirana prva uporaba riječi „punk“ u današnjem smislu)
http://www.fastnbulbous.com/punk.htm
(usudimo se...) citiramo i pišemo:
„..najveća inovacija Roxy Music bila je uključivanje Brian Enoa kao nepoučenog (amaterskog, autididakta) svirca sintisajzera. Poput NY Dollsa čiji su stav da je važan stil, a ne glazbenička vještina, važnim smatrali tinejdžeri otuđeni u eri pompoznih prog bandova...“
DIY Yourself technique! Psycho creator (not killer)! Borba za identitet.
Originator punk-newave imidža, Richard Hell (pravog imena Richard Meyers, član Neon Boysa i ranih Television, član Heartbreakersa, autor nedovoljno poznatog, a antologijskoga newave lpa u pratnji Voidoidsa „Blank Generation“ (1977.)) prvi je počeo nositi poderane majice čije su krpice bile povezane iglama sigurnosnicama (zihericama jel`da?).
„Hell je već imao originalan izgled: kožne jakne, iznošene majice i kratka, na jež ošišana kosa..anti-glam (podsjećao je na Rimbauda, Artauda i lik iz Truffautova filma „400 udaraca“. To je bio začetak onoga što će postati punk stilom. „Zato sam promijenio ime, zato sam činio s odjećom/frizurom/svime ono što sam činio. To je ultimativna poruka New Wavea: ako samo smogneš potrebnu snagu, možeš izmisliti samog sebe. Možeš biti svoj vlastiti heroj, a onda kada je svatko svoj heroj, tada je svatko u stanju komunicirati s drugima potpuno stvarno, a ne na temelju iz tradicije preuzetim setom socijalnih standarda“.
„Preimenovali su se u Television. Navodni vođe oduičili su da su onstage alter egoi sasvim OK. Miller je postao Verlaine, a Meyers se pretvorio u Hella. „Jedna stvar koju sam želio vratiti u rock je svijest o izmišljanju samog sebe“ reče Hell.“
Već sama Hellova izjava potvrđuje svijest o tradiciji izmišljanja samoga sebe prisutnu i prije u rocku i drugim stvaralačkim područjima (Lizard King Jima Morrisona, David /Jones/Bowieve mijene, Alice Cooper je pseudonim, Mark Twain je pseudonim...itd..itd.). Ta tradicija vidljiva je u svakoj samozatajnošću i/ili stidljivošću motiviranoj uporabi aliasa, pseudonima kod stvaraoca raznih vrsta. Stvaraoc nije siguran valja li ono što je stvorio pa se štiti pseudonimom. Ili mu je ego nejak što spojeno s obJavljivanjem misli koje se drugačije, stavlja čovjeka u poziciju javnu i procjenjivačku te ga nickname štiti u slučaju negativne reakcije. „Bolje neka ne znaju tko sam...“ misli si stvaraoc. Ili se bavi aktivnošću koja je u tom trenutku i u toj socijalnoj situaciji nespojiva s vrstom kreativnosti koju ispoljava.
A zašto se ne bi još malo pozabavili psihičkim mehanizmima koji se možebitno kriju iza takovoga ponašanja? Zamislimo (ne nužno) provincijalnog tinejdžera kojeg bi ubrojili u nerdove, štrebere, geekove. Astenične je građe, nevičan sportskim aktivnostima, introvertiran i inhibiran u socijalnim kontaktima. U OŠ/SŠ se nije uspio nametnuti, mali ga je grad strpao u kategoriju i obilježio ga po nekoj negativnoj zgodi ili odlici. Strpan je u ladicu i osjeća se kao u psihološkom zatvoru. Polusvjestan je činjenice da mora pronaći novi identitet kako bi preživio. Nada se zove bijeg, u Veliki Grad koji ga privlači svojom enormnom energijom (Neon Boys, Marquee Moon, Themes from Big Cities, Small Town) nuđenjem neograničenih mogućnosti, a posebno privlačnom mogućnošću skidanja odijela stereotipa (Hoću odijelo! Novo odijelo! El.org.) i utapanja svoje drugačijosti u -šatro- milijunsku nezainteresiranost ljudi za tuđu intimu. „Ja vrijedim, ja mogu, a ovi su me „sportaši“, sebi u prilog, zalili u predrasudu...“. I psihoterapija je, na kraju konaca, izmišljanje samog sebe, uspostavljanje novog ja namjesto starog nefunkcionirajućeg, neprilagođenog ja koje ne osigurava samoostvarenje.
Zadovoljstvo se, misli naš junak, može postići nanovim izmišljanjem samog sebe, a ono odlaskom iz palanke ili okoline kojoj se nismo nametnuli (nasrtljiva rodbina, opinion makeri malih sredina, nezadovoljavanje roditeljskih ambicija projiciranih na dijete, iskakanje iz obiteljskih navada). Situacija završava..
...konačnim bijegom u obećanu zemlju. Osnivanjem rock banda.
(Internet anonimnost through nicknames je nastavak diskutirane psihološke politike..neshizofreno postojanje više ja..u različitim interesnim zajednicama...)
E sad slijedi arhitektura nove stvarnosti, izbor aliasa čime se odbacuje od roditelja i države dani identitet i uspostavlja novo stanje. Iskreno govoreći ovo odbacivanje i funkcionira na razini prezimena, dok osobno ime*, iako preuzeto od istih roditelja često nije odbacivano (Johnny Rotten, Tom Verlaine, Richard Hell, Joe Strummer). Time se simbolički odbacuju uzusi malograđanskog svjetonazora koji im se nametao.
“ (I belong to the) Blank Generation “. To survive, generation had to build itself by inventing itself...
*Pitanje je kakvi će roditelji biti ti pojedinci koji su tako teško stekli svoj identitet. Vjerojatno OK jer su mukotrpno naučili lekciju borbe za svoje ja.Talking Heads par Weymouth-Frantz svojoj kćeri isprva uopće nije dao ime zovući je raznim imenima ovisno o prigodi, ostavljajući joj mogućnost neka sam izabere ime kada za to bude sposobna. Frank Zappa je svojoj kćeri dao ime Moon Unit?! Oni su sami odradili izmišljanje originalnog identiteta za svoju djecu?
Zanimljivosti:
-„ Probama za snimanje od Toma Verlainea odbačenog Television demoa u produkciji Brian Eno/Richard Williams nazočili su David Bowie i Bryan Ferry...“
-CBGB &OMFUG= Country, BlueGrass, Blues and Other Music For Uplifting Gourmandizers
-NY pre-CBGB band : The Dictators: Go Girl Crazy ! (1975.), Epic Records.
-band Tangerine Puppets uključivao je dva člana budućih Ramonesa, a jedna stvar im je objavljena na legendarnoj i izvrsnoj kompilaciji američkog garage protopunk rocka „Nuggets“
- „Wanted rhythm guitarist. Talent not necessary“. Na ovaj oglas Neon Boysa alias Televisiona javili se Douglas Colvin (alias Dee Dee Ramone) i Chris Stein (Blondie)
-Talking Heads i Blondie nazvani su arhitektima newave popa? Blondie OK, ali TH?
“Punk gives the message that no one has to be a genius to do it him/herself. Punk invented a whole new spectrum of do-it-yourself projects for a generation. Instead of waiting for the next big thing in music to be excited about, anyone with this new sense of autonomy can make it happen themselves by forming a band. Instead of depending on commercial media, from the big papers and television to New Musical Express and Rolling Stone, to tell them what to think, anyone can create a fanzine, paper, journal or comic book. With enough effort and cooperation they can even publish and distribute it. Kids were eventually able to start their own record labels too. Such personal empowerment leads to other possibilities in self-employment and activism.
... establishing a parallel social reality to that of boring consumerism.“
Mali rječnik:
invent= izmisliti, izumiti, pronaći, smisliti; izmišljotina;domišljatost
Klaić:
pseudoginim- pseudonim u situaciji kada muškarac uzima žensko ime
pseudoandronim – obrnuto od gore
pseudonimat –stanje, život i javno djelovanje nekog javnog radnika pod pseudonimom (Matoš)
punk engl. (čit. pank; značenje: truo, otrcan, bijedan) naziv za najnoviji „pokret“ među engleskom omladinom; karakterizira ga apatija i razočaranost, te preziran pogled na svijet; pripadnici pokreta oblače se u poderane i prljave tralje, šminkaju se (mladići i djevojke) na upadljiv način i kite kojekakvim znakovima ili lancima, zihericama probodenim kroz obraze i sl.
Začak: punkeri su also javni radnici :----))).
PS.Boa-Boa
|
- 18:49 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
|