www.reliablecounter.com
Click here HR H-B - Deseta umjetnost - enigmatika - Blog.hr

HR H-B

18.11.2016.

Zgodna četveroslovna kratica koja znači Hrvatska Republika Herceg-Bosna. Bila je pretečom trenutačno još uvijek nepostojećega trećega entiteta u BiH. Utemeljena je 18. studenoga 1991. u Grudama. Njezini su predstavnici 18. ožujka 1994. potpisali Washingtonski sporazum o budućoj federalizaciji BiH. Vlastitom odlukom ukinuta je 14. kolovoza 1996. Njezin se malčice izmijenjeni naziv zadržao jedino u nazivu mostarske elelktroprivrede koja se zove Elektroprivreda Hrvatske zajednice Herceg-Bosne. Zanimljivo je, i danas vjerojatno nezamislivo, da je pjesnik Musa Ćazim Ćatić (Odžak, 12. ožujka 1878. - Tešanj, 6. travnja 1915.) napisao pjesmu naziva Herceg - Bosni.



Herceg - Bosni

Tko ne ljubi domovinu, što ima drugo da ljubi?

Herceg-Bosno, majko moja mila,
Sliko raja, slavo srca mog!
Ponizno se oja klanja vila
Pred podnožjem veličanstva Tvog.

I u žaru beskrajne ljubavi
Pjesmom svaki cjeliva ti kraj,
Tvome polju, kršu i dubravi
Nadajući topli zagrljaj.

O, Tvoje je ponosito stijenje:
U njemu se živi krije plam,
Ono naše sveto je znamenje,
Ono naše ljubavi je hram!

Na njemu nam slavna prošlost sniva:
Cilik puške ihandžara zvek;
Al vilinsko još se kolo vije
Uz narodne naše pjesme jek.

S tvoje grude svaka mila travka
Priča Tvoga veličanstva sjaj:
Krvlju svojih junačkih sinova
Ti si svaki natopila kraj.

Sveta mi je povjesnica Tvoja,
Ko i Tvoga plavog neba krug:
O ljubim Te, domovino moja,
Ljubim Tvoju livadu i lug!

Ljubi mi te svaki kucaj srca
I duše mi svaki topli dah -
I pod hladnim ljubit će te grobom
Moj mrtvački pepeo i prah!

H-B

Oznake: politika, pjesništvo

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.