navia

četvrtak, 03.11.2005.

Jezična barijera

Da se razumijemo na početku, ja pripadam generaciji koja je u Osnovnoj školi učila tzv. hrvatsko-srpski i ćirilično pismo. Valjda sam to sve malo pozaboravljala, ali svejedno nisam očekivala da ću od svih pojmova i izraza na svijetu imati "problem" sa onim najbanalnijim. Slijedi nekoliko primjera...
Kao i svaki drugi ovisnik, počesto - a posebno ako se sunce udostoji pojavit - prošetam ja po svoju dnevnu dozu. Pokupim neke novine, nađem dobar stol s udobnim naslonjačem i parkiram se na neodređeno. Stiže konobar ilitiga kelner. "Dobar dan, izvolte?" - "Veliku kavu s mlijekom i čašu vode, molim." - "Pardon?" - "Kavu s mlijekom." -"Veliku?" - "Da" - "Sa mlekom?!" - "Da!" - "Običnu vodu?" - "A imate i neobičnu?!!"- "Imamo kiselu." - "Jel zdrava?" - "Pa šta ja znam..." - "Ne bih mineralnu, hvala. Samo običnu." I ode on, a ja u nedoumici jesmo li se dobro razumijeli. Kava je na kraju bila dobra, a danas me već i konobari poznaju. Problem se opet pojavi, kad se prema raspoloženju izlanem u dalmatinskom dijalektu - "kafa s mlikom" zna bit opasno kompllicirana stvar...
Dnevna kupovina namirnica je također zanimljiva situacija. Kruh je hleb, feta je šnita, sir je kačkavalj, dvista je trista...I dobro da ne nabrajam dalje, priznajem da me van Dalmacije ni lijepi broj Hrvata ne bi u svako doba radnog dana razumio...Al ipak, ništa ne može zamijenit zbunjeni izraz na licu prodavačice dok mi reže parizer...
I stalno tako. Na šalterima prilikom plaćanja računa, u bilo kakvim telefonskim razgovorima - posebno poslovnim, svakodnevnom obraćanju nepoznatim i poznatim ljudima. Zaobilaženje jezične barijere mi oduzima energiju, a da ne spominjem koliko me nervira...I opet se pitam, bi li koristio kakav riječnik ili je to definitivno čista nebuloza?

03.11.2005. u 10:56 • 2 KomentaraPrint#
  studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

03/2008 (1)
02/2008 (1)
01/2008 (3)
12/2005 (1)
11/2005 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

O čemu ja

Kako sam oplovila pola svemira, završila u Srbiji i svakodnevno se trudim preživjeti dosadu, zloću i nezaposlenost

A zašto

Da pustim malo ljude da se odmore


Home, where my heart is

Photobucket
by mia

Photobucket
by lea

Photobucket
by lea

Photobucket
by lea

Photobucket
by lea

Photobucket
by me