free counters

SEKS, POLITIKA I GOSPODARSTVO

ponedjeljak, 09.12.2013.

VODIČ ZA ANTINUTRICIONISTE - TRAJNOŽAREĆI KUMPIRIĆI

UVOD

U dosadašnjim epizodama 'SPIG'-ova serijala 'VODIČ ZA ANTINUTRICIONISTE' pričali smo o janjetini,salamama,ćevapima i ,ja mislim, bureku.Uglavnom,hrani na čiji će se sam spomen,svaki nutricionist posprdno nasmijati kao hrani-smeću.S tim da za janjetinu možda i neće imati prigovora,ali će na tapet svakako doći priča o našoj zaostalosti i nehumanosti.
Nigdje u Europi ti ne možeš nešto tako malo,umiljato i mileno kao što je razigrani janjčić zaklati nožinom,speći i poslužiti vruće na tanjuru.
Tamo se čeka da ovca umre prirodnom smrću,a onda se njeno truplo prerađuje u krokete od kojih se radi hrana za papige.Ma mr'š!

Kriza koja nas stišće svaki dan sve više i više ima i neke dobre strane.Dosta ljudi se vratilo zemlji i prirodi i dok se šezdesetih bježalo sa sela u grad danas su nažalost (ili nasreću?) zavladali neki drugi trendovi...
Ipak,neke su loše prehrambene navike ostale i tome sam posvetio današnju epizodu....


BESMISLENO PREJEDANJE

Kad sam bio mulac moja je mater na me bila izuzetno ponosna.
Majka mog prijatelja Malog joj se non-stop žalila kako je Mali slab i kako ne želi ništa jesti.Moja bi se na to samo posprdno nasmijala jer je njen introvertirani dječačić zahvaljujući neutaživom apetitu neodoljivo podsjećao na 30-litarski bojler.
Nikad nisam spadao u bogznašta popularne tipove,a to u nježnim godinama odrastanja zna predstavljati frustraciju.U igri partizana i Nijemaca bi me svaki put dopalo da budem Švabo,a Tihi,Prle su ostali zauvijek neostvareni dječački snovi.

Zato bih se overdozirao čitanjem i crtanjem,a omiljena večernja poslastica bili su keksi 'Abeceda'.
Recept je slijedeći:
Na stol se iskrene sadržaj vrećice i onda pokušavaš složiti neki pojam.Npr. 'Hajduk je najbolji,Hajduk je slavan,niko u Evropi njemu nije ravan'.
Kako bi obavezno falilo pet-šest slova to dječje anagramiranje završilo bi relativno brzo,a onda bi se u pot sa pola litre mlika pobacalo dvi-tri šake keksa i - feta kruva.
Od toga bi nastala jedna žitka kaša i - udri!
Mislim,nema u tome ništa loše,ali to večernje prejedanje stvarno nema smisla.

Dakle,za početak bi trebalo svojoj djeci usaditi to da je noć stvorenja za spavanje,a ne za prdež i probavu….

Nego,kad sam već spomenuo svoju dječački apetit red bi bilo spomenuti i trenutak kad mi se to obilo oglavu.
Imao sam pet-šest godina,ali se scene sjećam i sad.
Ja kod jedne stare Ličanke koja me čuvala.
Žena me obožavala i nekim svojim kućnim prijateljima je objašnjavala kako sam ja zlatno dijete,milovala me po kosici,kako je mater sretna štome ima.....i u jednom je trenutku te ljude ponudila ličkim krvavicama.
''Mauris zlato,hoćeš li i ti malo?''
Ime mi nije obećavalo,ali pošto me teta toliko nahvalila sad bi bilo glupo narušiti svoju teško stečenu reputaciju i normalno da sam potvrdio.
I žena mi fino narezala i stavila na pijat.
Danas bih se u njima vjerojatno udavio od gušta,ali onda mi se to učinilo kao pregažena mačka.
Jeo sam i gušio suze,a miris praseće krvi me danjima proganjao....

Idemo dalje....

USRED POČETKA NUKLEARNOG RATA TI MENE PITAŠ O KUMPIRIMA

O važnosti voće i povrća glupo je govoriti.
Prva priča koja mi uvijek padne na pamet kad se spomene ta tema je legendarni američki predsjednik Ronald Reagan.
Zašto?
Pa eto,u ona stara dobra vremena,sredinom osamdesetih najomiljenija tema bila je smak svijeta.Hladni rat.natezanje sa majčicom Rusijom koja je copyright na konačno uništenje planete htjela zadržati za sebe,dnevnici u kojima su dominirali sastanci Reagana i Gorbačova,filmovi ala 'Dan poslije',a onda još i havarija u Černobilu…
Jeba te,a nama je prva asocijacija na to doba pjesma 'Dobre djevojke' od 'Novih Fosila'.

Dakle,u ta luda vremena u Americi je jedna od top tema bila vječiti problem pretilosti djece,overdoziranje junk foodom i gaziranim pićima,a kao najstrašnija stvar isticalo se da je od svega u prehrani američke djece najmanje zastupljeno upravo povrće.
Bila je to danima top-tema i raju je zanimalo što njihov pametni predsjednik misli o tome,ali ovaj je bio toliko zauzet gorućim problemima da za pizdarije jednostavno niije imao vremena.Ipak,jednom prilikom novinari su ga malo stisli i pitali hoće li konačno reći svoje mišljenje da li američka djeca jedu premalo povrća,a ovaj je svojim živčanim odgovorom zacementirao moj stav da je većina Amerikanaca ipak jedan beznadežan slučaj.
Reaganov odgovor savršeno objašnjava kako to da je većini američkog 'white trasha' normalno uživati u glupim filmovima kao što je npr.'Air force one' u kojima se američki predsjednik tijekom avionskog leta obračunava s teroristima,a objašnjava i kako to da je većini teksašana omiljena večernja zabava kupiti pive,uzeti pušku sjesti u auto i sa 'six pack in a pick up' provozati se pustinjom i rekreativno pucati na ilegalne meksičke emigrante….

Ta rečenica glasi:
''Kako ne jedu povrće?Pa kečap je povrće!!!!''

MOĆ MARKETINGA

Kod nas je situacija koliko toliko bolja osim jedne stvari.

9.UJUTRO
Prođeš autom kraj kafića sjede mlade mame
10.00
Prođeš autom kraj kafića sjede mlade mame
11.45
Prođeš autom kraj kafića sjede mlade mame
12.10
Prođeš autom kraj kafića sjede mlade mame

Jeste li uhvatili poantu?
Normalno da jeste-koji se ti kurac toliko vrtiš autom kraj kafića?
Neeeeeeeeee....Jedno od pitanja koje me vječito muči je kad mlade mame stignu skuhati svoju dnevnu dozu povrća,spremiti i sve ostalo što treba za funkcioniranje jedne normalne mlade obitelji ako su non stop na kavi.
Odgovor je jednostavan.
Većina ima odlično razrađen baka servis,ali vjerujem da s vremena na vrijeme uleti i nešto poput ovog....



Mislim da je moć marketinga na ovoj vrećici doživjela svoju kulminaciju.
Juha i Spajdermen?
Meni je ovo...........ne znam šta bih rekao....
Šta je slijedeće?


ČIKEN MEK NAGEC


McDonalds.
Nešto slično kao i 'Coca Cola'
Bolesno,otrovno,skupo....a onda upališ TV i ''...praznici nam stižu,praznici nam stižu...''
I kroz onaj okićeni grad vozi vlakić pa se pojavi onaj crveni debeljuškasti djeda Mraz i eto ti sutra u kolicima 'Coca cola duo pack' 20% gratis.
McDonalds je ista stvar.

Kao i u studentskim menzama mislim da je u 'McDonaldsu' izuzetno nepristojno reći 'Dobar tek'.
Kako moja djeca vole onaj ambijent,a maleni kao i sva djeca obožava igračkice koje se dobiju uz 'Hepi mil' svaki put kad se zaželimo urbanosti,svjetla velegrada i gradske vreve sjednemo u auto i odemo do Šibenika.(ova rečenica spada u školski primjer sarkazma).
Maleni na njemačkim satelitskim programima redovito gleda reklame za njihov 'McDonalds' u kojima uz hamburger dobiješ i igračku koje bi se mašili i mi odrasli.U šibenskom pak McDonaldsu onaj stakleni ormar s igračkama najčešće izgleda tužno i opustošeno.....
Onda se on malo razočara,ali na kraju ipak nađe nešto za sebe.

I tako smo mi neki dan sjeli u Mc Donalds i između ostalog sebi sam naručio valjda prvu i zadnju porciju pomfrija u životu.
Zašto?
Pa,eto,prvo što me kao maestralnog blogera (ne'š ti titule) zaintrigiralo bila je atraktivna ambalaža na kojoj je pisalo sve.
I kalorijske tablice,postotak bjelančevina,postotak ugljikohidrata,postotak ovog,postotak onog….To su ti europski normativi.
Vjerujem da bi se većini onih koje te normative propisuju digla kosa na glavi kad bi ljeti došli na Murter.
I dan danas kod nas postoji običaj da neka bakica stavi kućnu vagu na zid i onda prolaznicima nudi npr.pomidore koje bere i važe tu pred njihovim očima.
Iako su stranci navikli da je kod njih 'kečap-povrće' iz nekog meni nejasnog razloga kupuju kao sumanuti.
I vraćaju se!
Baš neshvatljivo!
Nego vratimo se mi na McDonaldsovski pomfrit.......I tako dok uživamo u finom bezličnom okusu mlakog đona od japanke, ambalaža nam nudi produhovljenje tako da u stotu možemo znati što jedemo.
U Boraji,Vrpolju i Crljeniku nam uz pečenu janjetinu nikad nisu donijeli i nekakav tehnički list sa kalorijskim i inim vrijednostima,a doduše nikad ga nismo ni tražili jer znamo što je na stolu.
Gazda se nizašta ne mora opravdavati.
Ovi valjda znaju da su cijeloga života u krivu...

Za one kojima miris McDonaldsovih prženih krompirića izaziva zazubice i draška nosnice predlažem da pogledaju ovo ispod.
Znam da traje 5 minuta,ali stvarno se isplati pogledati....



Mmmmmmmmmmmmmmmmm….GMO križanac at his best.
Mislim da je u pitanju kombinacija gena krumpira,gena sijalice,gena daske za zahodsku školjku i gena,gena kamenih.Ovi zadnji garantiraju postojanost.
Fuj,fuj,fuj!
Druga priča o McDonaldsu nije ovoliko drastična,ali je izuzetno 'SPIG'-ovska pa bih je rado podijelio sa svekolikim čitateljstvom.

Dakle,jedan naš mještanin je nedavno dobio zabranu ulaska u šibenski McDonalds.

Nakon što se čovjek zagušen ruralnom sredinom zaželio urbanosti,svjetla velegrada i gradske vreve posjeo je obitelj u auto i krenuo u grad.Nakon ugodne kupnje (koju je komotno mogao obaviti i na Murteru koristeći se biciklom) sjeli su u McDonalds.
Sve je bilo super da viršla (znam da se kod nas kaže hrenovka,ali ovo mi je uvijek bila jedna od najsmiješnijih riječi)u hot-dogu nije imala čudan okus i miris.Kod nas u Jezerima to bi se reklo 'osmrdila se'.Normalno da su išli reklamirati i djelatnica je bila krajnje ljubazna,uvažila prigovor i ponudila im je ili novi hot dog ili povrat novca.

Ovaj se lola uspio toliko iživcirati da mu ništa od toga nije dolazilo u obzir.
Zato je sirotoj ženi, manirom Joe DiMaggia, taj hot dog zafrljačio u glavu i na opće oduševljenje rekao:
''Evo ti ga, pa si ga zabij u guzicu!''

I onda kažu da se u gradu ništa ne dešava....

GMO

Vjerujem da svi Vi koji nikad niste vidjeli ovaj isječak o kumpirićima još uvijek osjećate stanovitu nelagodu.



POMIDORE NA HORSU.....

GMO je zajebana stvar.
Čovjekovo igranje Boga nikad nije donijelo dobre rezultate,ali to sve one kojima ta igra donosi profit ne zabrinjava previše.
Nedavno sam tako na internetu vidio sliku na kojoj stoji jabuka sačinjena od dvije polovice.
Jedna je polovica zelena,a druga crvena.
Doduše,taj je 'hibrid' nastao od dvije polovice različitih jabuka spojenih uredskim spajalicama,ali u čudesnom svijetu GMO-a to bi,navodno,mogla biti bliska budućnost...
Pomidore koje svijetle,borovnice kao čentruni....
Mislio sam 'kopi/pejstat' nešto o ovoj temi,ali nema smisla….

DOSTA O GMO-u,AJMO MALO O MENI....

Onako usput,prije par dana sam ukucao ime svog omiljenog bloga (šupak!) u tražilicu i vidio da je prije godinu-dvije na nekom forumu bila žučna rasprava o blogovima općenito.
Na pitanje koji je najbolji hrvatski blog jedan od sudionika foruma pod imenom 'Blacksheep' je odgovorio: Marchelina,Krule i nedovoljno priznati SPIG.
...a meni i drago i malo neugodno...
Pozdravljam od srca gospodina Gregora i idemo dalje….


VRUĆA JANJETINA S TRI PERA KAPULICE U VREĆICI VELIČINE PRAŠKA ZA PECIVO

Kao i Jehovini svjedoci,slobodni zidari i KKK postoji jedna sekta čiji su članovi uvijek nasmiješeni i ne daj Bože da im se probaš usprotiviti.
Kako to ide?
Nedavno sam razgovarao sa jednim dragim čovjekom iz Splita.
Čovjeka znam već godinama.
Malo ozbiljno,malo zajebancija,malo smiha i u jednom trenutku moja mu je draga kolegica rekla:''Dobro si se nabilda od zadnji put!'',misleći na njegovu stvarno atletsku figuru.
Meni to nije nikad rekla zato što...



Ovaj se okrenuo i bilo mu je drago.
Ja sam tad onako,kao prstom u šupak,bez veze prosrao:''A biće tu ja mislim i Herbalife!''
Istu sekundu čovjek je promijenio izraz lica i mrtav ozbiljan procijedio:
''Normalno da je Herbalife!''
Smatram se nedovoljno kompetentnim za ovu temu,ali primijetio sam kod svih koji taj prašak koriste jednu takvu opsesiju da može taj proizvod biti bolji od Boga,ali jednostavno mi u sebi ima nešto odbojno.
Kad mi čovjek priča o svim prednosti tog nadomjestka u prehrani osjećam se kao da mi dvije zgodne Jehovine svjedokinje dijele 'Probudite se' i pričaju kako je Sudnji dan blizu..
Umjesto da se razodjenu,namažu jedna drugu mlakim kokosovom uljem i da se nakon toga maze ispod tuša.

Još jedna simpatična anegdotica vezana za 'vruću janjetinu u prahu' datira iz svibnja ove godine i njome bih završio ovu epizodu (ali ne i serijal jer mogu ja o ovoj temi danima).
Dakle,bili smo na nekoj nautičkoj prezentaciji,a jedan od nazočnih je imao u politrenoj boci zamućen 'Herbalife'.
Držao je bocu na stolu,pomalo guckao i 'ću-ću'..dovuklo se podne.
Jedan od nazočnih je na pauzi,onako poluglasno pitao:''Pa dobro,hoće li biti kakvog ručka?''
Ovaj sa 'Herbalifeom' mu je odgovorio:''Ma ajde ti i ručak,šta će ti ručak'''
A ovaj mu je odgovorio:''Jebe se tebi, ti si se naždra!''

Pozdrav!
Iduća epizoda donijet će nešto o čemu ste sigurno sanjali,a nikad se niste usudili pitati.
Stay tuned!






- 03:33 - Komentari (11) - Isprintaj - #

Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (8)
Studeni 2014 (7)
Listopad 2014 (6)
Rujan 2014 (5)
Kolovoz 2014 (8)
Srpanj 2014 (6)
Lipanj 2014 (3)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (5)
Ožujak 2014 (6)
Veljača 2014 (5)
Siječanj 2014 (8)
Prosinac 2013 (5)
Studeni 2013 (8)
Listopad 2013 (6)
Rujan 2013 (12)
Kolovoz 2013 (12)
Srpanj 2013 (8)
Lipanj 2013 (6)
Svibanj 2013 (8)
Travanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (13)
Veljača 2013 (8)
Siječanj 2013 (6)
Prosinac 2012 (8)
Studeni 2012 (7)
Listopad 2012 (7)
Rujan 2012 (8)
Kolovoz 2012 (8)
Srpanj 2012 (5)
Lipanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (5)
Travanj 2012 (6)
Ožujak 2012 (5)
Veljača 2012 (7)
Siječanj 2012 (12)
Prosinac 2011 (8)
Studeni 2011 (8)
Listopad 2011 (9)
Rujan 2011 (7)
Kolovoz 2011 (7)
Srpanj 2011 (10)
Lipanj 2011 (8)
Svibanj 2011 (8)
Travanj 2011 (9)















































Tesla je umro,Einstein je umro,a ni ja se ne osjećam najbolje - MAURICE SPIGOROVSKY

free counters