template by cromma.com

I vi ste lopovi!

petak, 02.03.2007.

Jeste li zaboravili na ZAMP namete??? Ja nisam - ali sam zaboravio napisati blog o tome :)) Odn. razmišljam već par mjeseci o tome kakva je to pizdarija, ali čini se da je i kod mene počela cvjetati kronična, povjesna i genetski uvjetovana hrvatska letargija i pomirljivost. I mislim si, možda je najbolje da se pomirimo sa situacijom i jednostavno plaćamo tih 0,0 i nešto kuna po CDu ... i sve će biti kao OK. Kao što smo se stoljećima pravili da je sve u redu i da se ništa ne dešava, dok su nas guzili sa svih strana, od Avara pa na ovamo.

Ali sada nas makar guze naši! Umjetnici, autori, skladatelji ... pa ajde, naši su, možemo se praviti i dalje da se ništa ne dešava i sve je kao OK.

Gledam jučer prijenos 'kvalifikacija' za Doru. Onako preko oka ... jer mi se, osim genetski uvjetovane letargije, sve više javljaju i mazohistički nagoni. I pade mi na pamet: habate, za svaki kupljeni dvd, cd ili hard disk, ova poremećena nacija plaća nula-zarez-nešto kuna ovim tragikomičnim nazovi-umjetnicima, plastificiranim para-pozerima, nadri-muzičarima ... sa svakim kupljenim računalom svaki nadobudni informatičar financira ovu falsifikatorksu "estradu"??? Haaa???

Činjenica je da nakon raspada Novih Fosila :)) hrvatska je glazbena scena iznjedrila svaga dva i pol albuma koji bi bili vrijedni procesorskog vremena za ripanje pjesama u MP3 format ... a osim toga, svaki prazni CD košta nekoliko kuna – što je nekoliko puta VIŠE nego što vrijedi bilo koji album eminentnih hrvatskih zvijezda. Pa kome bi uopće palo na pamet trošiti CDe za presnimavanje OVIH pjesama???

Dobro, shvatili ste ... ja sam prestao slušati "domaće stvari" u 80'tim godinama i stvarno me boli guza za presnimavanje glazbe i "krađu autorskih prava". Ali NE boli me guza za ovo: Svaki put kada kupim prazni cd-rw, ZAMP mi kaže: "Aha! Kupili ste medij za krađu – i sada morate preventivno platiti nula-zarez-nešto kuna!" ... jer, što? Inače se Severina više neće moći grčiti pred kamerama i hopsati "hojlala, hojla" ???

Ne znam da li i vi imate jednak osjećaj – i da li ste uopće razmišljali o otme ... nas informatičare i korisnike info tehnologije guze zabavljači, trubaduri, artisti i cirkusanti!? Uspjeli su progurati zakon koji kao štiti autore, na način da svakog informatičara proglase potencijalnim kriminalcem i piratom. Mislim, hebemu miša ... da informacija kao takva ima ikakvih prava na dostojanstvo, ja bih osnovao udrugu UZI za zaštitu informacija ... i naplatio bih globu svakome tko pokuša na CD medij snimiti kakvu degutantnu kvazi-para-nadri umjetničku pjesmu.

A svakom od glazbenika bih naplatio još dodatne namete na dužinu svake pjesme, jer postoji mogućnost da se pjesma ipak pojavi na Internetu i tako zaguši protok korisnih informacija. Osim toga, glazbenici bi trebali plaćati i komunalnu naknadu za čistoću, jer je i buka klasificirana kao zagađenje. A zagađenje koje emitira hrv. estrada je stvarno postalo toksično. Uostalom, zašto glazbenici nebi plaćali nama informatičarima dio svoje zarade svaki put kada koriste PC računalo, hard-disk ili CD-ROM ? ...

Ako HGK možda treba još "kvalitetnih" ideja za haračke namete ... ja se odmah javljam kao svehrvatski autoritet za nebulozne prijedloge, od kojih za sada smijem otkriti samo neke:

1) Svakom kupcu automobila treba naplatiti nekoliko stotina kuna, jer se automobilom može švercati oružje i droga.
2) Na svaku prodanu žensku čarapu treba nametnuti barem nekoliko kuna, jer se čarape tradicionalno koriste za pljačke banaka i sportskih kladionica
3) Zar informatičari nebi trebali plaćati još i piscima, novinarima, slikarima, fotografima, nezaposlenim profesorima ... pa i svim ostalim nezaposlenim građanima ... je znamo da je informatika izvor svih multimedijskih zala, a kompjutorizacija i robotizacija je dovela do tolike nezaposlenosti.
4) S obzirom da glazbenicima plaćamo namet od svakog PRAZNOG CDa, zar nebi trebali plaćati i filmašima, programerima, fotografima ... čiji se autorski radovi također mogu kopirati?
4) Svakom djetetu koje se upiše u MIOC ili Ruđer treba posebno naplatiti školarinu jer je potencijalni pirat i kradljivac autorskih djela.

Ja sam osobno vrlo pristran tome da se od prodaje DVD-a financira i hrvatska filmska industrija ... pa pirati i DVDe kopiraju zar ne??? Nekada sam i ja radio u filmskom 'sektoru', pa znam da je hrv. film u daleko većim problemima nego muzičari. ZG Škola crtanog filma je propala, a Severina i dalje hopsa ... i meni nebi bilo nimalo žao dati nule-zarez-nešto kuna po DVDu ako to pomogne oživiti prof. Baltazara ili Čudesnu šumu! A ne da se MOJA lova djeli među zabavljačima kojima nije jasno zašto ih nitko ne želi slušati.

Činjenica je da malo tko od Hrvata kupuje albume hrvatskih pjesmopisaca i glazbenika – ali tome nisu krivi informatičari, pa čak ni pirati! Zaboga, pa ne hrvatskoj estradi nema ni pet bendova koji uopće zaslužuju snimiti svoje audio umjetnine na digitalne medije! Nisu (čak ni) pirati krivi za to što glazbenici ne znaju svirati ... niti su informatičari krivi za to što nitko ne želi kupiti Severinin novi CD s neodoljivim unjkanjem u dinarsko-šumadijskom stilu. I zato joj moramo plaćati haračem na diskove, cde i dvde???

Ne bi mi ni trunke bilo žao da od diskova i cedea plaćam za obrazovanje, kulturu, zdravstvo, za škole ili bolnice ... ali tamburašima i zabavljačima??? Pa zar su oni zaista najugroženije hrvatsko nacionalno blago???

Da se razumijemo: PIRATSTVO JE BAD! Kršenje autorskih prava je kriminal koji bih ja osudio odsjecanjem ekstremiteta ... ali pa ne možeš zato opaliti po svima! Ako su ugrožena prava glazbenih autora – za to postoji policija, sudovi, vojska i država – lovite pirate i kriminalce kako god znate i možete... ali što ja imam s time? I zašto ja plaćam nije-važno-koliko kuna po CDu?

Mislim, botom line je: NAS su proglasili lopovima, a deru nas i guze svaki put kada želimo obiteljke fotografije spržiti na CD. A to ne samo da je apsurdno, nego jednostavno od nas informatičara i korisnika informatičkih uređaja pravi budale ... mi moramo financirati nekakvu udrugu glazbenika jer ... jer, smo potencijalni lopovi, ili što?

Kako se boriti protiv ovakvih poremećenih zakona i analnih nameta? Pa, jedino što mi pada na pamet je protest i građanska neposlušnost drugog reda:
1) Pišite svom saborskom zastupniku ili gradonačelniku
2) Protestirajte na javnim skupovima
3) U popisu građana, pod rubrikom "vjeroispovjest" upišite "glazbeni autor"
4) Nemojte glasati na top-listama domaćih pjesama
5) U inforatičkim trgovinama tražite da vam izračunaju koliko od prodajne cijene plaćate PDV-a, a koliko ZAMP nameta.
6) Potpišite peticiju na http://www.aktivacija.mine.nu/

I, naravno BOJKOTIRAJTE glazbenike članove HGU, HDS i ZAMP ... evo, ja to sasvim uspješno činim već preko 20 godina, i uopće me ne lovi apstinencijska kriza zbog manjka glazbeno-umjetničkih doživljaja.

E, i ... Prestanite kupovati CD hrvatskih glazbenika ... hmmm ... jeste li ih uopće kupovali, ikada?

- 14:08 - Komentari (15) - Isprintaj - #

Stranicu dijelom sponzorira eGlasnik