website metrics

nabrzaka

nedjelja, 30.08.2009.

92. post. U iščekivanju Spa Francorchampsa

Lokacija: Peščenica, Zagreb. Vrijeme: kolovoz 2009. Rekviziti: lap top, sok od cijeđene naranče, nescaffe 3u1 i malo dobre volje. Zvučna kulisa: Velvet underground, Sunday morning. I još otprilike tri sata do početka F1 utrke u Belgiji :)
Utrka kojoj se veseli svi vozači i gledatelji podjednako. Takva složnost ukusa u Formuli 1 je inače ravna znanstvenoj fantastici. Ali Spa je i u tome jedinstvena. Prošle smo godine haračili stazom i utrku gledali uživo pa je jučer bilo neopisivo čudno gledati sva ta doživljena mjesta opet na televiziji. A vidjele su se i one smrdljive belgijske kobasice i šugavi pomfrit! I naravno 15 stupnjeva + oblačno vrijeme. Ništa novog. Međutim, koliko god kulisa današanje utrke bila poznata, toliko je neizvjesno što će se događati na stazi i kako će se razvijati prvenstvo kad napusti belgijske Ardene. A, kao i svake godine krajem ljeta, puno se priča i piše i o tome gdje će tko iduće sezone. Novinari kažu da će Ferrari u Monzi objaviti dolazak Fernanda Alonsa. Kimi kaže da ima ugovor za iduću godinu, ali ako neće biti u Ferrariju da ima još ekipa koje ga žele. Ta me izjava malo iznenadila s obzirom na sve Kimijeve intervjue u kojima je govorio da će Ferrari biti njegova posljednja F1 ekipa i kad ode iz Ferrarija to će značiti i odlazak iz Formule 1, ali čini se da je Kimi skužio da mu se baš i ne ide u mirovinu.
Što se tiče ostalih ekipa, tko će ga znati. BMW odlazi, tri nove momčadi dolaze. Bit će valjda mjesta za sve, i za Roberta Kubicu, i za Bruna Sennu, a možda čak i za Rubensa Barrichella koji je ovih dana ponovno izjavio da je 100 posto motiviran i da ne želi u mirovinu, a iz Browna su dali naslutiti da im možda vozački par za 2010. ostane nepromijenjen. To je vjerojatno malo tko mogao očekivati, ali iznenađenjima očito nikad kraja. F1 "starci" ne daju se otjerati, a kolovoz je bio mjesec kad su nam to definitivno dali do znanja. Najprije se Schumacher trebao vratiti pa je odustao, onda je Rubinjo pobijedio u Valenciji nakon petogodišnje pobjedničke suše, a jučer je Giancarlo Fisichella kvalifikacije za današnju utrku završio na prvom mjestu i danas u 14 sati startat će s pole positiona. U kokpitu Force Indije. Fisico se odmah pomamio nadajući se da će ga iz Ferrarija pozvati da zamijeni Lucu Badoera u Monzi. Badoerov vikend u Valenciji bio je toliko neslavan da su internetom već par minuta nakon završetka utrke počeli kružiti vicevi o njegovoj "brzini". Lucu Badoera napala i opljačkala dva puža na cesti. Kad je došla policija, pita ga policajac je li vidio lopovima lica, a Luca kaže da nije jer se sve odigralo prebrzo. :)
Uglavnom, Badoer je kvalifikacije završio na posljednjem mjestu sa sekundom i pol zaostatka za predzadnjim vozačem i četiri puta je kažnjen zbog prebrze vožnje u boksu. U nedjelju je dobio kaznu jer je na izlasku iz boksa prešao preko one crte, a utrku je završio zadnji s krugom zaostatka. Jučer je u Belgiji izletio i vidjet ćemo koliko će danas biti loš u utrci. A Fisichella je u Badoerovim nevoljama odmah namirisao svoju priliku i danas je nadobudno izjavio: "Nobody has called me yet. But obviously I'm on pole and Luca is last, so it could happen. If they call me I have to think about it." Fisico će kao razmisliti hoće li voziti za Ferrari u Monzi? Koga on zafrkava? :-)

- 11:23 - Komentari (4) - Isprintaj - #

četvrtak, 20.08.2009.

91. post. Onaj koji vozi drugi bolid

Eto nam za par dana Valencije, utrke koja je trebala označiti povratak Michaela Schumachera Formuli 1, ali je čika Šumi ipak odlučio zakočiti prije nego što je uopće i startao. Je li pravi razlog doista ozljeda vrata koju je zadobio u padu s motora u veljači ili se Nijemac možda uplašio, to za sad ne znamo. Ono što znamo je da cirkus ide dalje i da ćemo u Valenciji gledati neka nova lica. Nisu baš sedmerostruki svjetski prvaci, ali F1 publika - uvijek željna noviteta - i njima se veseli; riječ je o Luci Badoeru koji će sjediti za volanom drugog Ferrarija i Romainu Grosjeanu, zamjeni za Nelsona Piqueta. Prvome je sreću poželio njegov momčadski kolega Kimi Raikkonen koji je izjavio da se veseli suradnji s Badoerom i da mu je drago da je baš on, dugogodišnji testni vozač talijanske momčadi, dobio priliku ponovno se natjecati u Formuli 1 nakon dugih deset godina. E kad je već Kimi tako ljubazan, nadam se da Badoer zna koliko je to velika stvar. A Francuz Grosjean posljednji je u nizu mladaca koji za momčadskog partnera dobivaju dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa. Prije dvije godine Hamilton je svoju prvu sezonu završio s jednakim brojem bodova kao i Alonso, a kasnije su obojica izjavljivali da je, dok su vozili u istoj ekipi, onaj drugi izvlačio najbolje iz njih. Jean Alesi je pred Grosjeanov debi u Valenciji dao sličan komentar rekavši da je mogućnost nastupa uz najboljeg vozača današnjice i svjetskog prvaka velika prilika. Vidjet ćemo kako će se njegov sunarodnjak, za kojeg kažu da mu je jedina mana prevelik "optimizam" i borben duh, snaći u posrnulom Renaultu koji se zbog greške u boksu u Mađarskoj zamalo nije našao na startu ovotjedne utrke. Flavio je sredio stvar i Renault će se u nedjelju nacrtati pred semaforima, ali netko će ipak nedostajati - Nelson Piquet. Junior je, naime, odletio iz ekipe. Nije mu pomogao ni tata Nelson, ni pokornost Fernandu, ništa... a najmanje mu je nakraju pomogla izjava za medije koju je proslijedio par dana nakon što je objavljeno da napušta momčad. Nakon što ove sezone nije osvojio nijedan bod, a u dvije godine utrkivanja u Formuli 1 s Alonsom zabilježio omjer u kvalifikacijama 27-1, Junior kaže da je upravo on imao najbolju F1 debitantsku sezonu nekog brazilskog vozača u povijesti jer je 2008. osvojio 19 bodova i završio jednom na postolju. Zaj*** Sennu, Fittipaldija, tatu Piqueta, Barrichella, Massu i sve ostale Brazilce. Statistika naravno ne laže i Nelsinho to nije izmislio, ali imati obraza reći takvo što nakon svih gluposti kojima nas je častio dvije godine, e pa svaka mu čast. Ne sumnjam da mu nije bilo lako, ne sumnjam da je bio zakinut u odnosu na Fernanda i da mu je Flavio Briatore (šef momčadi i Piquetov menadžer!) često prijetio otkazom 15 minuta prije početka kvalifikacija ili utrke. Vjerujem mu i kad kaže da su se prema njemu odnosili kao prema "onome koji vozi drugi bolid" i da je Fernando imao nadogradnje na bolidu koje Nelsonu nisu dali zbog čega mu je bolid bio od 0.5 do 0.8 sekundi sporiji po krugu, ali poludim kad on u svojoj izjavi napiše da se u Njemačkoj kvalificirao bolje od svojeg kolege unatoč toj razlici u brzini, a znamo da je to jedini put da mu je to uspjelo u dvije godine. Navodi taj podatak kao neki veliki uspjeh, a zaboravlja onih ostalih 27 kvalifikacijskih treninga, zaboravlja sve one piruete i cirkuse koje je izvodio po stazama. Situacija nikad nije crno-bijela i znam da je, kao i u slučaju Kovalainena, drugi vozač stvarno zakinut za pravu šansu, ali reality check ne bi štetio ni jednom ni drugom. A masni tiranin Flavio vjerojatno se već naslađuje Grosjeanovim mukama :-)

p.s. Pronašla sam još jedan fascinantni detaljčić iz Nelsinjove kratke, ali nadasve upečatljive F1 karijere. Nakon što je u Monaku ove godine morao odustati iz utrke jer se u 11. krugu Buemi zabio u njega na Saint Devoteu, Junior je ljutito izjavio: "I'm very angry because Monaco's a long race and that's why these young drivers need to be careful with what they're doing." Rugala se sova sjenici da ima veliku glavu!

- 18:28 - Komentari (4) - Isprintaj - #

četvrtak, 06.08.2009.

90. post. Nema mora do V8 motora

Taman kad pomislite da je vaš omiljeni sport ponovno upao u kolotečinu i da vam ljetna pauza i neće tako teško pasti, Rubens Barrichello učini nešto i Michael Schumacher se odluči vratiti u Formulu 1. Ljudski mozak čudna je stvar, parna mašina koja izbacuje misli kao na pokretnoj traci i nekad u jednoj tisućinki pomislimo na milijun stvari, ali u onom trenutku kad je Barrichellov trkaći inženjer svojem vozaču javio da mu je otpalo nešto s bolida, Rubensu vjerojatno ni u peti nije bila misao da bi to moglo uzrokovati povratak njegove stare boljke, gazde Šumija. A bogme ni nikome od nas koji smo taj trenutak pratili na tv ekranima. I moram iskreno priznati da me cijeli ovaj razvoj događaja posljednjih desetak dana prilično šokirao. Kad se nakon Massine nesreće pročulo da bi upravo sedmerostruki prvak mogao odraditi posao njegove zamjene ostatak sezone, nema tih novaca na koje bi se kladila da će Schumacher zaista pristati. Stvarno. Brčkala sam se na uzavrelom Krku kad mi je stigla poruka "Schumi razmišlja o povratku", a dan poslije sjedila sam na terasi restorana i tamanila lignje i girice kad je blackberry šarmantnog suputnika potvrdio Michaelov pozitivan odgovor na Montezemolovu ponudu. Zamalo sam se ugušila jednim od onih finih prženih krakova. Mislila sam da nakon toliko godina praćenja Formule 1 i karijere i osobnosti Michaela Schumachera unaprijed znam što će Nijemac odlučiti, ali prevarila sam se. Nikad nisam sumnjala u Michaelovu želju i žal za Formulom 1, ali mislila sam da neće htjeti pokvariti ono što je dosad učinio, da je preponosan vraćati se kada više nije u top formi i na vrhuncu spremnosti. Međutim, sad kad sam se vratila u sivu i sparnu realnost hrvatske metropole, dočepala se interneta i svih vijesti o nenadanom povratku, postalo mi je jasno da je Schumi i dalje Schumi. Jednostavno nije mogao odoljeti. I tko bi mu zamjerio? Jedini je problem što, kao što su to mnogi bivši i aktualni vozači primijetili, može više izgubiti nego dobiti. Ali on, i to je detalj koji sam u svojoj procjeni zanemarila, vjeruje da će dobiti, baš kao što je cijelu svoju karijeru vjerovao. Jer Michael se ne vraća da bi još malo uživao u kokpitu F1 bolida, ili da bi pozdravio stare prijatelje; ne vraća se iz zabave ili nostalgije nego da bi nama i klincima na stazi pokazao tko je gazda. Hoće li mu to uspjeti ili ne, vidjet ćemo vrlo brzo - već u Valenciji potkraj mjeseca, vjerojatno najgledanijoj utrci desetljeća. Voljeli ga ili ne, sigurna sam da mu se, bar na neki način, svi raduju. Oni koji su ga voljeli, nadaju se reprizi nekadašnje genijalnosti. Oni drugi, pak, nadaju se da će dobiti priliku izrugati se i podsmjehnuti njegovoj zahrđalosti. A mladi vozači, među njima posebno aktualni svjetski prvak Lewis Hamilton, dobit će priliku života - utrkivati se s vozačem uz čije su pobjede odrastali. Voljeli ga ili ne stvarno nije važno, Michael Schumacher još će jednom pisati povijest Formule 1, a mi ćemo jednom u budućnosti svojoj ili nekoj drugoj dječici pričati o tome.
I ne smijemo zaboraviti, Jual Manuel Fangio svoj je peti naslov prvaka osvojio u dobi od 46 godina, Graham Hill i Nigel Mansell imali su 39. Schumi je s naslovima (vjerojatno?!) završio, ali voziti garantirano još uvijek zna.

- 22:49 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (4)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (5)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (3)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (6)
Rujan 2007 (5)
Kolovoz 2007 (4)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv







Free Web Site Counters
Free Web Site Counters





Counting the days till we meet again...