Eto nam za par dana Valencije, utrke koja je trebala označiti povratak Michaela Schumachera Formuli 1, ali je čika Šumi ipak odlučio zakočiti prije nego što je uopće i startao. Je li pravi razlog doista ozljeda vrata koju je zadobio u padu s motora u veljači ili se Nijemac možda uplašio, to za sad ne znamo. Ono što znamo je da cirkus ide dalje i da ćemo u Valenciji gledati neka nova lica. Nisu baš sedmerostruki svjetski prvaci, ali F1 publika - uvijek željna noviteta - i njima se veseli; riječ je o Luci Badoeru koji će sjediti za volanom drugog Ferrarija i Romainu Grosjeanu, zamjeni za Nelsona Piqueta. Prvome je sreću poželio njegov momčadski kolega Kimi Raikkonen koji je izjavio da se veseli suradnji s Badoerom i da mu je drago da je baš on, dugogodišnji testni vozač talijanske momčadi, dobio priliku ponovno se natjecati u Formuli 1 nakon dugih deset godina. E kad je već Kimi tako ljubazan, nadam se da Badoer zna koliko je to velika stvar. A Francuz Grosjean posljednji je u nizu mladaca koji za momčadskog partnera dobivaju dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa. Prije dvije godine Hamilton je svoju prvu sezonu završio s jednakim brojem bodova kao i Alonso, a kasnije su obojica izjavljivali da je, dok su vozili u istoj ekipi, onaj drugi izvlačio najbolje iz njih. Jean Alesi je pred Grosjeanov debi u Valenciji dao sličan komentar rekavši da je mogućnost nastupa uz najboljeg vozača današnjice i svjetskog prvaka velika prilika. Vidjet ćemo kako će se njegov sunarodnjak, za kojeg kažu da mu je jedina mana prevelik "optimizam" i borben duh, snaći u posrnulom Renaultu koji se zbog greške u boksu u Mađarskoj zamalo nije našao na startu ovotjedne utrke. Flavio je sredio stvar i Renault će se u nedjelju nacrtati pred semaforima, ali netko će ipak nedostajati - Nelson Piquet. Junior je, naime, odletio iz ekipe. Nije mu pomogao ni tata Nelson, ni pokornost Fernandu, ništa... a najmanje mu je nakraju pomogla izjava za medije koju je proslijedio par dana nakon što je objavljeno da napušta momčad. Nakon što ove sezone nije osvojio nijedan bod, a u dvije godine utrkivanja u Formuli 1 s Alonsom zabilježio omjer u kvalifikacijama 27-1, Junior kaže da je upravo on imao najbolju F1 debitantsku sezonu nekog brazilskog vozača u povijesti jer je 2008. osvojio 19 bodova i završio jednom na postolju. Zaj*** Sennu, Fittipaldija, tatu Piqueta, Barrichella, Massu i sve ostale Brazilce. Statistika naravno ne laže i Nelsinho to nije izmislio, ali imati obraza reći takvo što nakon svih gluposti kojima nas je častio dvije godine, e pa svaka mu čast. Ne sumnjam da mu nije bilo lako, ne sumnjam da je bio zakinut u odnosu na Fernanda i da mu je Flavio Briatore (šef momčadi i Piquetov menadžer!) često prijetio otkazom 15 minuta prije početka kvalifikacija ili utrke. Vjerujem mu i kad kaže da su se prema njemu odnosili kao prema "onome koji vozi drugi bolid" i da je Fernando imao nadogradnje na bolidu koje Nelsonu nisu dali zbog čega mu je bolid bio od 0.5 do 0.8 sekundi sporiji po krugu, ali poludim kad on u svojoj izjavi napiše da se u Njemačkoj kvalificirao bolje od svojeg kolege unatoč toj razlici u brzini, a znamo da je to jedini put da mu je to uspjelo u dvije godine. Navodi taj podatak kao neki veliki uspjeh, a zaboravlja onih ostalih 27 kvalifikacijskih treninga, zaboravlja sve one piruete i cirkuse koje je izvodio po stazama. Situacija nikad nije crno-bijela i znam da je, kao i u slučaju Kovalainena, drugi vozač stvarno zakinut za pravu šansu, ali reality check ne bi štetio ni jednom ni drugom. A masni tiranin Flavio vjerojatno se već naslađuje Grosjeanovim mukama :-)
p.s. Pronašla sam još jedan fascinantni detaljčić iz Nelsinjove kratke, ali nadasve upečatljive F1 karijere. Nakon što je u Monaku ove godine morao odustati iz utrke jer se u 11. krugu Buemi zabio u njega na Saint Devoteu, Junior je ljutito izjavio: "I'm very angry because Monaco's a long race and that's why these young drivers need to be careful with what they're doing." Rugala se sova sjenici da ima veliku glavu!
|