website metrics

nabrzaka

utorak, 17.03.2009.

76. post. The winner takes it all

Danas se u Parizu sastalo FIA-ino Svjetsko automobilističko vijeće. Na pariškom Place de la Concordeu (za one koji su bili u Gradu svjetla to je onaj poznati trg s egipatskim obeliksom, blizu Louvrea) ekipica je malo zasjela, popila, pojela i donijela par odluka. Njihov je cilj smanjivanje troškova i povećanje zanimanja za svjetsko prvenstvo Formule 1. Najzanimljivije i najintrigantinije su odluke o promjeni načina bodovanja... "Vijeće je prihvatilo prijedlog Formula One Managementa da vozačko prvenstvo osvaja vozač koji je tijekom sezone ostvario najveći broj pobjeda. Ako dva ili više vozača na kraju sezone imaju jednak broj pobjeda naslov se dodjeljuje vozaču koji ima najviše bodova, a dodjeljivanje bodova temelji se na dosadašnjem bodovnom sustavu 10, 8, 6 itd. Ostatak poretka, od drugog do posljednjeg mjesta, bit će određen prema trenutačnom bodovnom sustavu. .... Vijeće je odbacilo alternativni prijedlog Udruženja F1 timova (FOTA) da se za prva tri mjesta dodjeljuje 12 (prvo mjesto), 9 (drugo mjesto) i 7 (treće mjesto) bodova."
Zanimljivo ha? Idućih nekoliko dana očekujte gomilu komentara i prigovora, a brzo ćemo čuti i reakcije vozača te predstavnika ekipa. Otprilike možemo znati što o novom bodovnom sustavu misli Felipe Massa, ali bit će zanimljivo čuti i ostale. Kako će nagrađivanje pobjeda utjecati na utrke i borbe za mjesta? Kako će novi sustav utjecati na ekipe, odnose među vozačima i podjele na prvog i drugog vozača unutar momčadi? Što ako ekipa dopusti svojim vozačima da se međusobno natječu (npr Massa i Raikkonen u Ferrariju) i oni podijele pobjede između sebe pa im netko treći ukrade naslov? Vidjet ćemo kako će to sve skupa izgledati, ali za sad nisam oduševljena. Dapače.... Ideja da samo pobjede određuju prvaka otvara golem prostor manipulacijama, preveliki je odmak od tradicije, može rezultirati čudnim prvacima koji su jednostavno tri ili četiri puta imali sreće i podbacili u svim ostalim utrkama. Može dovesti i do toga da se prvak odluči već nakon nekoliko utrka.... svašta je moguće, pa čak i ovakav scenarij: u 17 utrka tijekom sezone Vozač1 pobijedi 9 puta i ne završi 8 utrka (ukupno 90 bodova). Vozač2 ima 8 pobjeda i devet drugih mjesta (ukupno 152 bodova), ali Vozač1 osvaja prvenstvo?! Sjećam se jednog intervjua Roberta Kubice prošle godine kad je rekao da nije najvažnije biti najbrži nego je najvažnije biti konzistentno brz. Čini se da ta, toliko hvaljena i potrebna, konzistentnost više neće biti toliko važna. Primjerice, ekipa se može posvetiti jednom vozaču i odabrati nekoliko utrka u koje će uložiti sve snage, a ostale potpuno zanemariti i tako osvojiti vozački naslov. Naravno, ovo su sve ekstremni primjeri, ali i vrlo mogući. Osim toga, novi će način određivanja svjetskog prvaka potaknuti borbu između drugog i prvog mjesta (prestizanja za kojima FIA toliko čezne), ali sva ostala pretjecanja, kad je riječ o pretendentima na naslov, zapravo gube smisao jer je pobjeda jedino što utječe na naslov a svi ostali osvojeni bodovi nisu toliko važni (premda su važni za poredak iza prvog mjesta i za situaciju kad na kraju prvenstva više vozača ima jednak broj pobjeda).
No tu nije kraj novostima... Osim daljnjeg ograničavanja testiranja i troškova svake ekipe, Formula 1 i njezini vozači postat će znatno dostupniji javnosti i medijima. Kako će to neki od njih prihvatiti bit će možda i zanimljivije od novouvedenog pravila o prvaku. FIA-ino vijeće kaže otprilike ovako:
- prvog dana treninga svi vozači moraju biti dostupni za potpisivanje autograma u prostorima njihove ekipe u pit laneu
- svi vozači koji ispadnu iz kvalifikacija moraju biti dostupni za intervju odmah nakon završetka te kvalifikacijske runde
- svaki vozač koji odustane prije kraja utrke mora biti dostupan za intervjue odmah nakon povratka u paddock (da mi je vidjet tog novinara koji bi intervjuirao Kimija ili Lewisa nakon 'afere semafor' prošle godine u Kanadi)
- svi vozači koji utrku završe izvan prva tri mjesta moraju biti dostupni za intervjue odmah nakon završetka utrke
- tijekom utrke svaka momčad mora imati barem jednog glasnogovornika koji će biti dostupan za pitanja službenih tv ekipa

Od ostalih zanimljivosti ... kišne gume preimenovane su u 'intermediate', a ekstremne kišne gume postale su 'kišne'. I FIA će odmah nakon kvalifikacija objaviti težinu svakog bolida tako da ćemo znati koliko tko ima goriva na startu utrke i otprilike predvidjeti strategiju.
Svaka čast nekim dobrim odlukama i pogotovo većem otvaranju prema fanovima i tv gledateljima, ali FIA je i dalje skupina čudnih likova čudnih odluka koje bi mogle imati vrlo čudne posljedice.

- 23:44 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Travanj 2011 (2)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (4)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (5)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (3)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (5)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (3)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (4)
Listopad 2007 (6)
Rujan 2007 (5)
Kolovoz 2007 (4)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv







Free Web Site Counters
Free Web Site Counters





Counting the days till we meet again...