Ovo je samo moj djelić prostora na mreži, ha, ha !!!

14.03.2006., utorak

Nove, mlade (političke) snage na Liburniji

Sjećam se svojih prvih izbora, jedva sam čekao po prvi puta obaviti svoju građansku dužnost. Osjećao sam kako i moj glas i moja odluka utječe na razvoj moga grada. Poklonio sam povjerenje ljudima i političkoj opciji koja mi je bila najbliža mojim poimanjima društva i političkim načelima. Ti ljudi (većinom isti) bili su već na vlasti ali nisam imao većih zamjerki njihovim vođenjem grada u prethodnom mandatu. U to vrijeme na Liburniji su počele trzavice na nivou općina zbog zajedničkih problema (na vlasti je osim u M. Dragi bila ista stranka). Ubrzo je došlo do potpunog prekida komunikacija između jedinica lokalne samouprave, a problemi nikad nisu do kraja razriješeni.
Došli su novi izbori, pogledao sam listu stranke za koju sam glasao u prethodnom mandatu, zatim i ostale liste i pročitao imena na njima. Promjena imena na tim listama gotovo da i nije bilo. Mladih ljudi uopće nije bilo. Ovaj put glasao sam za političku opciju. Prilikom izbora za poglavarstvo i gradonačelnika u Opatiji se odigrala tragikomedija. Osobni interesi su već na početku novog mandata prevladali opće interese i interese onih koji su izabrali dotične predstavnike u gradski parlament. Lica su ostala ista ali sa novim ulogama. Nijedan član vijeća (mislim da se ne varam) nije imao manje od 40 g. Odnosi na Liburniji bila je kao da imamo četiri države različitih ustrojstava. Komunikacija i međusobno djelovanje – skoro pa nikakvi.
Konačno i ovi zadnji izbori. Rezultati – u Opatiji na listama samo par mlađih ljudi – za ukras, izbore dobiva nezavisna lista koja jedina kandidira veći broj mlađih (manje od 40g.) ljudi. U Lovranu na izbore izlazi Akcija mladih i osvaja jedno mjesto u vijeću. Matulji dobivaju malo mlađeg (oko 35 g.) načelnika. M. Draga – nikakve promjene.

Ovo je bio kratki presjek događanja tijekom zadnjih triju izbora. Postavlja se pitanje zašto mladi ljudi nisu sudjelovali u kreiranju političkog života posljednjih godina. Jedan razlog je da im stariji doslovno nisu dali prostora da se mogu pokazati. Drugi i po meni važniji razlog je da je liburnijska mladež do dvije tri godine unazad vodila jedan anarho-nihilističko-letargični život. Ukratko bolio ih je ku… za sve. Nikome nije bilo dobro ali nitko nije htio preuzeti stvari u svoje ruke. Do tada su se rijetki mladi entuzijasti okupljali u neke udruge koje su osnivane na manjim područjima bez programa rada i bez pravog cilja te su se bez podrške javnosti i političkih struktura raspadale u kratko vrijeme.
No negdje početkom 2004 pojavila se prva skupina mladih koja je pokušala promijeniti nešto na širem području Liburnije. Doduše pod stranačkim predznakom ali je uspjela okupiti i povezati veći broj mladih ljudi na širem području. Klub mladih IDS-a Liburnije počeo je bez podrške središnjica djelovati na Liburniji i ubrzo postao prepoznatljivo političko tijelo. Nakon potpunog debakla IDS-a na izborima 2005, mladi su unutar stranke prvi put zamijenili staru garnituru koja više nije imala podršku među vlastitim članstvom. Prije zadnjih izbora osnovani su podmladci HNS-a i HDZ-a u Opatiji ali nisu nastavili društveno djelovati nakon izbora. Sljedeća «politička» grupacija mladih osnovana je na području Lovrana. Novoosnovana Akcija mladih u Lovranu je osvojila jedan vijećnički mandat dok im je drugi izbjegao za svega nekoliko glasova. Nedavno je osnovana i Akcija mladih i u Opatiji. Forum mladih SDP-a je također osnovao svoje ogranke poslije izbora u Lovranu i Opatiji te započeo sa akcijama.

Mladi su u općem nedostatku ikakvih sadržaja namijenjenih svojoj dobnoj grupaciji, napokon progledali i počeli uzimati stvari u svoje ruke. Zadovoljan sam jer vidim da napokon netko od mladih osim grintanja i kritiziranja želi vlastitim snagama utjecati na (vlastitu) budućnost i javno djelovati. Ovo ne tvrdim napamet već iz vlastitog iskustva, kroz nebrojene razgovore znam kako su mladi razmišljali prije tri-četiri godine i danas. Nisam vjerovao da se u tako kratkom roku mogu desiti pozitivne promjene u stavu prema javnom djelovanju kod mlade populacije.

Duboko sam uvjeren da ovaj kraj ima svijetlu budućnost, jer dolazi jedna grupacija novih (mladih) političara koja je otvorena za komunikaciju, kompromis i uvažavanje tuđih ideja, koja će prevladati razmirice i zajedničkim snagama Liburniji osigurati status regije koja će biti sinonim za visoki standard svojih građana. Sljedeći izbori na ovom području mogli bi donijeti neke nove političke vjetrove i napokon (pra)staru garnituru lokalnih vlastodržaca poslati u povijesnu arhivu.

<< Arhiva >>