TRENUTNI SVJETSKI PRVAK

Image Hosted by ImageShack.usjavascript:%20void(0);

Magnus Carlsen, 2013- Norveška

___________________________
TRENUTNA SVJETSKA PRVAKINJA



Mariya Muzychuk 2015- , Ukrajina

Svjetski prvaci
javascript:%20void(0);
Image Hosted by ImageShack.us

Nezvanični prvaci

Pedro Damiăo, ~1520, Portugal
Ruy López de Segura, ~1560, Španjolska
Paolo Boi and Leonardo da Cutri, ~1575, Italija
Alessandro Salvio, ~1600, Italija
Gioacchino Greco, ~1620, Italija
Legall de Kermeur, ~1730–1747, Francuska
Francois-André Philidor, ~1747–1795, Francuska
Alexandre Deschapelles, ~1800–1820, Francuska
Louis de la Bourdonnais, ~1820–1840, Francuska
Howard Staunton, 1843–1851, Engleska
Adolf Anderssen, 1851–1858
1860–1866, Njemačka
Paul Morphy, 1858–1859, SAD
Wilhelm Steinitz, 1866–1886, Austrija


Nesporni svjetski prvaci


1. Wilhelm Steinitz, 1886–1894, Austrija/SAD
2. Emanuel Lasker, 1894–1921, Njemačka
3. Jose Raul Capablanca, 1921–1927, Kuba
4. Aleksandar Aljehin, 1927–1935, Rusija
5. Max Euwe, 1935-1937, Nizozemska
4. Aleksandar Aljehin, 1937–1946, Francuska
6. Mihail Botvinnik, 1948–1957, SSSR
7.Vasilij Smislov, 1957–1958, SSSR
6. Mihail Botvinnik, 1958–1960, SSSR
8. Mihail Talj, 1960–1961, SSSR
6. Mihail Botvinnik, 1961–1963, SSSR
9. Tigran Petrosian, 1963–1969, SSSR
10. Boris Spaski, 1969–1972, SSSR
11. Robert J Fischer, 1972–1975, SAD
12. Anatolij Karpov, 1975–1985, SSSR
13. Gari Kasparov, 1985–1993, SSSR/Rusija

Ujedinjeni svjetski prvaci


14. Vladimir kramnik, 2006–2007, Rusija
15. Viswanathan Anand, 2007-2013, Indija
16. Magnus Carlsen, 2013- , Norveška

Prvaci i Prvakinje



"Klasični" svjetski prvaci


Gari Kasparov, 1993–2000, Rusija
Vladimir Kramnik, 2000–2006, Rusija

FIDE svjetski prvaci od 1993.

Anatolij Karpov, 1993–1999, Rusija
Aleksandar Halifman, 1999–2000, Rusija
Viswanathan Anand, 2000–2002, Indija
Ruslan Ponomariov, 2002–2004, Ukrajina
Rustam Kasimdzhanov, 2004–2005 , Uzbekistan
Veselin Topalov, 2005-2006, Bugarska

Nježniji spol

Image Hosted by ImageShack.usjavascript:%20void(0);
Svjetske prvakinje

Svjetske prvakinje

1.Vera Menčik, 1927–1944, Engleska
2. Ljudmila Rudenko, 1950–1953, SSSR
3. Elizabeta Bikova, 1953–1956, SSSR
4.Olga Rubcova, 1956–1958, SSSR
3. Elizabeta Bikova, 1958–1962, SSSR
5. Nona Gaprindašvili, 1962–1978, SSSR
6. Maja Čiburdanidze, 1978–1991, SSSR
7. Xie Jun, 1991–1996, Kina
8. Susan Polgar, 1996–1999, Mađarska
7. Xie Jun, 1999–2001, Kina
9. Zhu Chen, 2001–2004, Kina
10. Antoaneta Stefanova, 2004-2006, Bugarska
11. Xu Yuhua (2006–2008), Kina
12. Alexandra Kosteniuk (2008–2010), Rusija
13. Yifan Hou (2010–2012), Kina
14. Anna Ushenina (2012–2013), Ukrajina
13. Yifan Hou (2013–2015), Kina
15. Mariya Muzychuk (2015- ), Ukrajina

P R E P O R U Č U J E M

todorproeski
asboinu
Recepti
silvanaurbs
zackoljice
zekoservisi
chablis
mysteries
lastcaress
zagonetke
osijek

Free Web Site Counter





Naučio sam... da trebamo biti zahvalni što nam Bog ne daje uvijek ono što tražimo

Naučio sam... da uvijek možeš za nekoga moliti, kad nema snage da si može pomoći na drugi način.

Naučio sam... da ti je, bez obzira koliko ozbiljnosti život zahtijeva od tebe, uvijek potreban prijatelj s kojim se možeš glupirati.

Naučio sam... da je biti ljubazan važnije nego biti u pravu.

Naučio sam... da ljubav, a ne vrijeme, liječi sve rane.

Naučio sam... da svatko koga sretneš, zaslužuje da ga pozdraviš s osmjehom.

Naučio sam... da dobre prilike nikada nisu izgubljene; netko će se uvijek poslužiti onima koje ti propustiš.

Naučio sam... kada se naučiš živjeti u luci gorčine, sreća će se uvijek sidriti negdje drugdje.

Naučio sam... da treba dijeliti riječi koje su nježne i mekane, jer češ ih sutra možda morati pojesti.

Naučio sam... da je osmjeh jedan jeftin način da popraviš svoj izgled.

Naučio sam... da ne mogu odabrati kako se osjećam, ali da mogu odabrati što ću napraviti u vezi toga.

Naučio sam... da svi žele živjeti na planini, ali da se sva sreća i rast događaju dok se uspinješ.

Naučio sam... da je dobro davati savjet samo u dva slučaja: kada ga netko traži ili kada je pitanje života i smrti.

Naučio sam... kada planiraš osvetiti se nekome, time samo dozvoljavaš sebi da te ta osoba nastavi vrijeđati.

Naučio sam... što imam manje vremena, više stvari mogu napraviti.

Mozgalice

14.01.2008., ponedjeljak

ŠAH JE ZA DJECU “COOL”

Leopold Lacrimosa

Slike Walt Disneya najavile su početak produkcije filma (Biram ostati), koji će biti realiziran 2005.g. Baziran je na knjizi “Biram ostati: Crni učitelj odbija napustiti središte grada”, publicirano 2003.g. od Kensington Publishing i napisala Salome Thomas-EL. Gospodin Thomas-EL, nadareno dijete koje potpomognuto projektima Philadelphije, steklo obrazovanjje na Iwy Legue i vratilo se u Philadelphiju 1987., da bi postalo nastavnik u srednjoj školi Vaux.

Tamo je oživio šahovski klub s temeljitom vjerom u njihove potencijale, učio je djecu igrati šah. Ta su djeca pobjeđivala na lokalnim i nacionalnim natjecanjima. Gospodin Thomas-EL je iskoristio ove rezultate za motivaciju stotina djece za pohađanje privlačnih srednjih škola i nakon toga na važnijim fakultetima i sveučilistima. Mnogi su nastavili raditi u višem obrazovanju i u profesionalnom svijetu.

Može li šah doista na taj način utjecati na djecu?

Ali, jesu li ta postignuća ostvarena zbog bavljenja šahom? Prije svega to je samo igra, zar ne?
Ono što sve više roditelja počinje uočavati je da šah može pomoći u poticanju razvojnog razmišljanja kod djece.
Yasser Seirawan, jedan od prvih američkih velemajstora, voli reći kako šah podučava na pet područja: čitanju, pisanju, aritmetici, odgovornosti i poštovanju.

Šah i pet učinaka kod djece

Šah i čitanje: jer djeca moraju čitati iz mnogih knjiga da poboljšaju svoju igru.
Šah i pisanje: jer pravila šaha kažu da je poželjno zapisivati svoje partije.
Šah i matematika: jer svaka figura na šahovskoj ploči ima neku vrijednost, jedna veća od druge; ako izgubiš jaču figuru za slabiju može te stajati cijele partije.
Šah i odgovornost: jer jedino ti odlučuješ da se tvoja vojska tj. tvoje figure razvijaju u najboljem smjeru, bilo kakva loša odluka rezultirat će gubitkom ljudi (figura) bez mogućnosti nadoknade. To te može stajati gubitka partije.

Šah i poštovanje: jer poštuješ sebe i svog suparnika, a isto vrijedi i za tvog suparnika; svaka partija počinje i završava se s rukovanjem.

Šah potiče razvojno razmišljanje kod djece

Kao šahovski trener vidio sam da šah čini mnogo, mnogo više. Kad dijete prihvaća kraljevsku igru ( Šah je bio od oko 1550 do 1620 godine i poznat kao “kralj igara” i “igra kraljeva” ), počinje razvijati logično razmišljanje, kritičko mišljenje, rješavanje problema, kao i matematičke vještine, algebru i geometriju.

Studija doktora Petera Dauvregnea sa sveučilista u Sydneyu je pronašla da su studenti koji igraju šah povećali kvocijent inteligencije ( IQ ) u slijedećim područjima:
25 pojačana vještina rješavanja problema
26 naučeni kako neovisno donijeti teške i apstraktne odluke
27 unaprjeđenje čitanja, pamćenja, jezika i matematičkih sposobnosti; njeguje kritičko, kreativno i orginalno mišljenje
28 spremno donositi točne i brze odluke pod vremenskim pritiskom ( vještina koja može pomoći poboljšanju ispitnih testova u školi )
29 naučeni kako misliti logično i uspješno, učeći kako izabrati “najbolju” od velikog broja opcija
30 Nadarena djeca pomažući manje uspješnoj djeci uče kako učiti i postići što bolji uspjeh
31 Prikazuju važnost fleksibilnog planiranja, koncentraciji i posljedici odluka
32 Pruža dječacima i djevojčicama bezbrižnost razvoja njihovih prirodnih sposobnosti neovisno o socijalno-ekonomskoj pozadini.

Druge studije koje pokazuju da je šah dobar za djecu

“Šah je obrazovno istraživački sazetak” Roberta Fergusona ( 1995 ). Četrnaest stranica sažetka ključa šahovskog istraživanja
“Šah poboljšava akademske perfomanse”, sažetak NY šahovskog programa
“Važnost šaha u razredu” Atlanske šahovske novosti, 1990 ( Michael D. Wojcio ). Wojcio podučava šah lošije učenike u pet NY skola i opisuje njegov program i uspjehe.
“Šah i obrazovanje” John Artise. Poslije dvije godine psihološkog istraživanja u šahu, Artise je pronašao spoznajno poboljšanje u pamćenju i logici, promatranju i analizi i djelotvornoj kondiciji.
“Efekti šaha na rezultate čitanja” Stuarta Marguliesa, Ph.D.
“Učeći četvrto R ( rezoniranje ) kroz šah” ( Robert Ferguson ). 1979.g. projekat učenja nadarenih ( razred od 7 – 9 ) u Bradford Pa. Statistički “potvrđuje” da šah poboljšava rezultate razmišljanja. Također uključuje opis programa učenja.
“Šah čini djecu oštroumnom” ( Anne Graham – roditelji – prosinac 1985. ). Potiče roditelje da upoznaju svoju djecu sa šahom i navodi rad Pete Shaw, Jeef Chesin, Bob Cotter itd.
“Šah čini djecu oštroumnijom” ( Dr. Gerard J. Dullea ).
“Šah kao put učenja misliti” ( Diane Horgan ).

Ovo su samo “nabacane” neke studije. U Nizozemskoj, Nizozemci su pronašli da su djeca koja igraju šah gotovo 8% bolja u matematici i znanosti u odnosu na djecu koja nisu igrala šah.
( Statistički rezultati kod djevojčica bili su 12% bolji u korist djevojčica koje su igrale šah).

Šah u školama

Šah ( već dugo prihvaćen od Rusa i Europljana koji isto tako žele učinit tu igru dijelom njihovog obrazovnog sustava ) je postao dio nastavnog plana u stotinama škola našeg sjevernog susjeda, Kanadi. Kanađani su uvidjeli koristi koje šah pruža djeci.
Ali svi ovi razlozi ne privlače djecu da se upuste u igranje šaha. Kao šahovski trener, uočio sam sjajnu pomoć u šahovskim školskim klubovima u kojim sam poučavao. U školi za koju radim u Phoenix-u, AZ primjećen je porast od 20 % godišnje u odnosu na vrijeme prije 8 godina kada sam u školu došao. Kad sam počeo podučavati šah pet godina ranije mogli smo održavati formalan turnir sa 70 igrača. Kad smo imali 100 ili 150 sudionika mislili smo da je to veliko. Ove godine ( 2004.) u osam turnira koje smo održali zadržali smo preko 350 u pet sekcija i to samo iz većeg Phoenix područja. Arizona državno prvenstvo i Arizona guvernerski kup svaki je imao priblizno 600 natjecatelja, dok je nedavno američko šahovsko savezno osnovno prvenstvo zaključeno s 2100 djece u nastupu.

Šah privlači djecu

Zašto su djeca privučena šahom? Vjerujem da to pripada našoj ( njihovoj ) naslijeđenoj individualističkoj, natjecateljskoj prirodi. Kako dijete raste on /ona želi stati na vlastite noge, daleko od roditelja ili čuvara i u isto vrijeme, kad postignu gol, reci im “hej, gledajte što mogu učiniti!”

Za razliku od mnogih timskih športova šahisti su oslonjeni na vlastite snage. Ako izgube partiju to je njihova grješka, njihov neuspjeh i ničiji više. Ne mogu opravdavati svoj gubitak na timskoj grješci, krivo dodana lopta, ne dati gol ili biti prisiljeni loše igrati, nije važno kako je loša timska igra. U isto vrijeme, kad pobjede, to je također na njihovim ramenima. To je zbog toga jer su oni bili ti koji su uložili ekstra napor pri proučavanju ove zamršene igre. Oni su ti koji su smislili kako svoje suparnike izmučiti dugom borbom ili kratkom zamkom. I poslije njihovog meča ta pobjeda može povisiti adrenalin puno više nego na profesionalnom športskom nivou.

Djeca koja prihvaćaju šah gaje duboke emocije za tu igru. Jednom naučeno, to je s njima za cijeli život. Ipak, to su samo oni koji igraju natjecateljski šah koji će ih razviti u bolje igrače više od onih koji samo uče poteze igre. Ali, je li ovo zdravo? Zar natjecateljski stav kod naše djece može biti loš? To ne vjerujem, barem ne u natjecanju u šahovskoj areni.

Vidio sam da djeca koja odrastaju uz šah postaju sjajna djeca. Djeca koja su nervozna, smire se; djeca koja su hiper-aktivna sjede i igraju satima; djeca koja su jako osjećajna uče gubiti i vraćaju se opet igri; djeca koja su preuspješna uče da ima netko tko ih može pobijediti; djeca koja nikako ne mogu vjerovati da mogu išta dobro napraviti ili isticati se u nečemu dobivaju partije. Djeca koja žele pobjediti pod svaku cijenu uče da pobjeđivanje nije sve i vidio sam djecu koja pobjeđuju ili gube, povezane s roditeljima na neopisivom nivou kad izlaze iz dvorane za turnire.

Vjerujem da je šah dobar za vas i odličan za djecu. Besmrtne su riječi trinaestog svjetskog prvaka Gari Kasparova: ”Ako misliš to je samo igra, onda je ne igraš dobro!”


- 20:56 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Pišite na:
mozgalice@net.hr

Predsjednici FIDE
Image Hosted by ImageShack.us
______________________
Predsjednici FIDE

1. Alexander Rueb 1924 - 1949, Nizozemska
2. Folke Rogard 1949 - 1970, Švedska
3. Max Euwe 1970 - 1978, Nizozemska
4. Fridrik Olafsson 1978 - 1982, Island
5. Florencio Campomanes 1982 - 1995, Filipini
6. Kirsan Ilyumzhinov 1995 - , Rusija
______________________


Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se