srijeda, 25.12.2013.

Sjećanje na poplavu 1993

Toga smo jutra u 8:00 morali biti u klinici Lovranu jer je naša tromjesečna Dunja trebala skinuti "gipsiće". Padala je kišica, kao i već par dana prije toga. Stali smo na benzinskoj u Pazinu i čuli da je zatvoren radi nečega Zaričanski most. Nije nam ni na kraj pameti bilo da je u pitanju poplava, znali smo samo da u 8:00 treba biti u Lovranu, te smo skrenuli cestom prema Dušanima ravno u dolinu Pazinčice, kako bi zaobišli most. Kad smo stigli u Dušane na radiju smo čuli da je zbog obilnih oborina zatvoren Tunel Učka. Okrenuli smo auto - i pravac doma. Kad smo ponovno stigli na Dušanski most, kojim smo prošli minutu - dvije prije toga, bujica je već prelazila preko mosta. Stao sam i razmislio. Ako se vratimo - nemamo kuda doć do doma. Gledao sam cestu preko mosta i zaključio da je bar dva do tri metra na višem nivou od mosta. Kasnije se cesta samo uzdiže. Nadam se. Ako prođemo most - doma smo. Stavio sam u prvu i bez problema prešao preko. Bili smo presretni. Nakon par zavoja stigli smo na ravnicu kod "Pumpe", odnosno ispod stancije Richter, koja je međutim već u čitavoj dužini bila pod blatnjavom mutnom vodom. Bili smo odsječeni.
Koliko je ta voda uopće duboka? Ma sjećam se da je cesta tu ravna, ali koliko je vodoravna?
Ohrabreni uspješnim prelaskom preko mosta malo prije, uhvatili smo se za posljednju slamku spasa i - krenuli. Nakon dvadesetak metara osjetio sam da se motor našeg YUGA 55 počinje gušiti od silne vode, te sam, prije nego se ugasi, stavio u rikverc i vratio nas, na suho. I šta sad? Sad smo zbilja bili zarobljeni.
Jasna je stavila na noge gumene čizme, koje su srećom bile u haubi, uzela Dunju u naručje i krenula pješke cestom ravno preko vode - doma, a ja sam ostao uz auto. Kad su došle na pola ravnice voda joj je već bila u čizmama, ali je svejedno nastavila i tada ugledala kako joj iz pravca Pazina netko dolazi u susret. U ronilačkom odijelu. Sa dugom kosom. Drago Opašić - Billy.

Oznake: Poplava 1993, sjećanja, Billy

- 00:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.