petak, 15.03.2013.

Istraživanje rodoslovlja

Istraživanje rodoslovlja pazinskih porodica započeo sam 1998 na poticaj gospodina Maria Camusa iz Beča, potomka pazinske obitelji Kamuž koji je jednog dana došao u ured Turističke zajednice Grada Pazina i, kad je shvatio da dobro govorim njemački zapitao me da li znam u Pazinu nekoga tko se preziva Sloković. On naime istražuje rodoslovlje svoje porodice i pronašao je da mu se jedna baka prezivala Sloković, pa je neke podatke o Slokovićima već pronašao o pazinskom arhivu.

Nakon toga je dolazio svake godine prije blagdana Svih Svetih i razmjenjivali smo podatke. Pomogao sam mu par puta u prijevodu nekih dokumenata, oko ugovora za grobno mjesto na Uslugi itd te smo se i sprijateljili.

Bio je to stari, sijedi gospodin, gospodskog držanja, doktor u penziji, već u poodmaklim godinama. Sve je podatke koje je sakupio unosio u računalnu bazu podataka, te vjerujem da mu je za sve to trebalo jako puno truda, naročito s obzirom na poodmakle godine, slab vid, i ostale poteškoće koje godine sa sobom donose.

Mene je sve to jako interesiralo, ali zbog stalnih obaveza na poslu nisam nalazio vremena da i sam započnem s istraživanjem. Govorio sam mu: “tako ću i ja kad budem u penziji”.

Pružila mi se međutim prilika da tadašnjeg pazinskog župnika gospodina Marijana Pamića zamolim da mi dopusti pogledati ima li u knjigama krštenih prije sto, dvijesto, tristo godina podataka o Slokovićima. Sjećam se da je sa ormara skidao jednu po jednu knjigu, najprije onu iz osamnaestog stoljeća, pa sedamnaestog, pa neku sasvim malu šesnaestog…..u svima smo već nakon stranice - dvije našli nekog Slokovića.

Prvih sam nekoliko godina istraživao u širinu pa sam prikupio sve podatke koje su moja mama, otac, najstarije tete, nona i druga rodbina znali napamet: tko je kome što i kako se tko zvao i odakle je bio, te kakve su im sve bile sudbine.

Podatke sam upisivao u običan program za obradu teksta, a odmah ispočetka sam započeo i sa izradom grafičkog prikaza porodičnog stable.

U međuvremenu su pazinske matične knjige prebačene na čuvanje u Državni arhiv Pazin, tako da onog dana kada sam odlučio da umjesto na marendi svakog dana po pola sata barem provedem u istraživanju, sve je teklo glatko i knjige su mi ljubazno stavljene na raspolaganje. Započeo sam od poznatih datuma rođenja četiri prebake i četiri pradjeda i krenuo polako unatrag u prošlost. Istraživao sam i mušku i žensku liniju predaka tako da se nakon par generacija broj porodica koje istražujem popeo na šezdesetak porodica, a sada, kada sam pri kraju istraživanja i na preko stotinu, što je oko polovice svih pazinskih porodica.

Završio sam već odavno rodoslovna stabla sedamdesetak pazinskih porodica ali Slokoviće nikako da dovršim, jer su u osamnaestom stoljeću u isto vrijeme živjela čak četiri Mateta Slokovića i tri Ivana Slokovića tako da je jako teško odrediti koji je koji.

Stalno sam se vraćao u iste matične knjige i nikako da spojim kraj s krajem. I onda sam krenuo još jednom ispočetka, da vidim da mi nešto nije promaklo. Knjige su od prije par godina dostupne i na internetu, tako da istraživanje komotno mogu obavljati i preko vlastitog računala. Prepisao sam naposlijetku sve matične knjige rođenih u excel bazu podataka, zbrojio i oduzeo i shvatio slijedeće: istražujem daleko najbrojniju porodicu u Pazinu od kada se vode matične knjige, i jednu od dvije – tri najstarije porodice u Pazinu uopće.

Shvatio sam i to da bolje poznajem pazince od prije dvijesto – tristo godina nego ove današnje, i da bi bilo šteta da saznanja koja imam ne budu jednog dana ukoričena u knjizi.

Shvatio sam i zašto da danas nitko nije istražio matične knjige Pazina: to je tako obiman posao da za njega zaista treba biti dobro motiviran, a ja sam, eto, svoj motiv nosio od samog početka.

Ako ste sa čitanjem stigli do ovuda znači da vas sve to zanima, da su možda i vaša prezimena objavljena na mom blogu, ili ste već i sami započeli vlastita istraživanja. Slobodno mi se javite na oknedar@mail com da razmjenimo podatke.

Radenko Sloković

Oznake: ovdje

- 23:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.