MK Grunf - mladi, zgodni i spretni s prstima

utorak, 29.01.2008.

Tamiya Panzer II ausf F, 1/35

Jedna moja ranija maketa i jedna od mojih najdražih maketa. Zato još jedan čeka u kutiji sa Eduardovim PE dodacima. :-) Inače, maketa je odlična, detaljna, sve liježe odlično i složi se u 3 dana. Uz nju se dobiju i figure tenkista i 4 DAK pješaka, tako da se daju iskoristiti samo za pustinjsku shemu... Na tenk su nabacane neke drangulije da izgleda zanimljivije, nešto ostataka iz drugih maketa, nešto rezina i nešto čizama brutalno odrezanih s neke figure. Podloga je kao spaljeno brdo uz koje se mališan penje. Al ga nije on spalio. Nego netko drugi. On samo ide tuda...

Foto: Ne sjećam se, Tekst: Dario Romšić

29.01.2008. u 15:51 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 28.01.2008.

1/24 HASEGAWA Honda Civic SiRII

Ovo je maketa Honde Civic iz Japana koja je jako brza jer ima 170 konja i male kotače. Jako male kotače. Crvene je boje pa zbog toga onda ide još brže jer liči na Ferrari. Farbana je autolakom i ima super veliki ... auspuh.

tekst&foto by Tibor Jurjević

28.01.2008. u 14:56 • 4 KomentaraPrint#

srijeda, 23.01.2008.

F-104J Starfighter ili raketa wonabi avion

Ako vas zanima nešto o ovom avionu skrolnite malo dolje gdje je Kiki piskarao o njemu. O avionima znam malo, ali ovaj mi je do jaja, izgleda brzo....jako brzo, zato mi se i sviđa. Bojano Alcladima, to su vam super fensi šmensi bojice koje daju pravi metalni sjaj. Napravljen je u tjedan dana, nije kitan zato su neki paneli u banani. Ne da mi se više pisat :-) -S.


Foto by Saša Jelić

23.01.2008. u 15:40 • 4 KomentaraPrint#

petak, 11.01.2008.

1/48 HASEGAWA Messerschmitt Bf109 G-6/R6

Ovog Messera sam kupio i krenuo slagati samo zato da bih mogao reći da imam švapskog WWII lovca u svojoj kolekciji i na kraju je ispalo da mi se Bf109 toliko svidio da mogu reći kako mi je uz Ta152 , Mustanga i Shiden-a jedan od najdražih WWII propeleraca …
Hasegawina maketa ne traži neke dodatne recenzije , više-manje je sve rečeno pa ja neću dodavati ništa posebno osim toga da maketu toplo preporučam svima koji ne vole puno kitati , šmirglati i pripasavati jer su to radnje koje vam na ovoj maketi u principu ne da neće trebati već ćete i zaboraviti kako se izvode – ovi ostali nek si kupe Revell . U konturne točnosti ne ulazim , to ću isto prepustiti nekome drugom . Nevezano uz to da li volite Luftwaffe ili ne , nevezano uz to da li volite Bf109 ili ne , ako želite odmoriti živce od nekog drugog projekta uz koji ste već potrošili metre šmirgl papira i kilu kita , kupite si ovu maketu , vjerujte mi , nećete požaliti .
Moj Bf je složen kompletno OOB osim crijeva za gorivo u kokpitu . Koristio sam MM enamel RLM-ove i akrilni Pebeo matt lak . Hasegawini poslovično odvratni dekali su do neke mjere neutralizirani Gunze-ovom otopinom za mekšanje dekala . Kao sto sam već prije u tekstu vezanom uz SAS-ov Jeep napisao , Pebeo lak je vrhunski ako želite fenomenalno poravnati površinu i dobiti čisti gloss ili matt finish , ali jao si ga vama ako nakon lakiranja idete još nešto maskirati ili ne daj Bože skidati masku s canopy-ja … slijedi katastrofa u obliku ljuštenja i skidanja laka .
Ovaj crveni “13” mi se prije svega dopao svojom maskirnom shemom i kad sam ga počeo slagati nisam imao blage veze tko je pilot navedenog aparata , a radi se o Luftwaffe asu Obfw. Heinrich Bartels-u sa 99 zračnih pobjeda .
Bartels je svoju karijeru započeo u bitci za Britaniju u sklopu JG51 i to sa dvije zračne pobjede , a nastavio na istočnom bojištu gdje je ostvario 47 pobjeda u sklopu JG5 . 1942 dobiva Viteški Križ . Nakon toga premješten je u IV/JG27 te se nastavlja boriti pretežno na nebu iznad Grčke gdje i dalje nastavlja svoj pobjednički niz . U nekoliko tjedana skuplja 20 novih pobjeda te ostvaruje 70-tu pobjedu iznad Atene. Bartels je bio poznat po svojoj hladnokrvnosti i letenju “s mozgom” . Dolazi i 1944-ta i karte su već više-manje podijeljene na način da se vidi gubitnik . Luftwaffe je sad već odavno promijenila ulogu , eskadrile savezničkih bombardera koji su danonoćno bombardirali Njemačke gradove i saveznička ofenziva koja je svakim danom sve više stezala obruč oko Berlina uvjetovali su da se svi mogući i raspolozivi zrakoplovi iz ofenzivne uloge prebace u “branitelje Reich-a” . Takvu sudbinu nije izbjegla niti JG27 pa tako ni Bartels , koji je sa svojim kolegama danonoćno uzlijetao u sad već neravnopravnu borbu protiv brojčano nadmočnijeg neprijatelja uz sve češće nedostatke goriva i streljiva te sve veći umor kao rezultat misije za misijom . I u takvim uvjetima Bartels niže nove pobjede i broj njegovih pobjeda raste . Baš kao i njegovi ratni drugovi i Bartels je već svjestan da je kraj blizu no i dalje uzlijeće na nove misije . Tako je bilo i 23.12.1944. , toga dana nebo iznad Bonn-a je bilo prepuno savezničkih Thuderbolta i malobrojni Luftwaffe piloti su još jednom bili nadbrojčani . Bartels , sad već kao iskusni veteran uočava svoju priliku i obrušava se na jedan od mnogobrojnih P-47 … dva-tri rafala kasnije i Bartels ostvaruje svoju 99 pobjedu. Nesumnjivo da bi ga njegovi mehaničari toga dana svečano dočekali , možda i kao pilota sa ostvarenih 100 zračnih pobjeda , no da tome ne bude tako pobrinuo se zračni as 59 lovačke skupine LtCol David Schilling sa 22 zračne pobjede čije su strojnice Bartels-ov Messerschmitt toga dana zavile u narančasto-crveni plamen . Luftwaffe je tog dana izgubila još jednog pilota , koji je na nažalost i ostao izgubljen sve do desetak godina nakon rata kada je Bartels-ovo tijelo slučajno pronađeno na nepristupačnom terenu oko Bonna još uvijek zavezano pojasevima u kabini svog izrešetanog Messerschmitta .
Maketa predstavlja Messerschmitt na kojem je Bartels letio u sklopu IV/JG27 za vrijeme kada je nizao pobjede leteći na nebu iznad Grčke.

tekst&foto by Tibor Jurjević

11.01.2008. u 20:22 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 10.01.2008.

Panther G 1/35 MAN

Maketa je od Dragona,Smart kit,znači malo Pe-a,ali puno detalja u plastici.Odlična,kopleksna maketa.Napravljen je u lagano egzotičnoj varijanti-zadlji kotaći su čelični umjesto standardnih gumiranih-odlika posljednje serije MAN-ovih Panthera. Boja je nagađanje,no najvjerojatnije je točna.Kako je taj tenk imao kratak život,ja sam se ipak malo poigrao sa oštećivanjem po njemu,da ipak ne izgleda kao ispod čekića.Figure su isto Dragon,Panzer riders.

Slika i tekst: Matija Lisec

10.01.2008. u 23:35 • 13 KomentaraPrint#

1/48 Hasegawa F-104G Starfighter

F-104 Starfighter je IMO jedan od najlijepsih zrakoplova ikad proizvedenih, samim time sam morao složiti jednog. Ovu maketu sam odlucio napravit u SEA shemi, jer ta shema izgleda odlično na svakom avionu, pa tako i na F-104. Dekali su kotisteni Od Aeromastera, a koristio sam i 2 CMK detail seta da malo raskopam maketu. Setovi su odlični, puni detalja, i relativno dobro pasu u maketu, osim zadnjeg dijela sa motorom, gdje nikako nisam uspijevao poslozit dio da fino "sjedne", pa sam taj dio izostavio. Osim toga, nije bilo nikakvog problema sa maketom, maketa se slaze kao od sale i sigurno cu ih sloziti jos.

10.01.2008. u 15:05 • 0 KomentaraPrint#

Ferrari 575GTC, 1/24

Ponovo jedan resinski kit, za razliku od Toyote, jako dobra izrada, savršena obrada dijelova. Obzirom da je sama maketa prilično škrta u detaljima dodano je puno aftermarket dijelova, posebno u unutrašnjosti. Sve je bojano (kao sve moje makete), auto bojama i dvokomponentnim auto lakom (auto, kao pravi auto :)). -S.


Foto by Saša Jelić

10.01.2008. u 14:57 • 0 KomentaraPrint#

Do-17Z 15/Kg53 1/72

Dana 10. 10. 1943, četvero mladih i veselih ustaša krenulo je sa 50 kila netom kupljene škije u avionu namjesto bombi, malo njuškati oko talijanske obale i nasli sa se 8 ili 9 Spitfirea (vjervatno MkV ili novije varijante) 92 Squadrona RCAF-a.
Čim su okrenuli avion prema kući, tj.Butmiru od kuda su i poletjeli, počela je žalosno neravnopravna borba.
Inače veoma iskusna i fakinski sposobna hrvatska posada (što ce ubrzo na vlastitoj koži iskusit i francuski englezi iliti engleski francuzi) koja je u sastavu 5. bombaške skupine provela dvije ruske turneje (od Ukrajine do Ijlmenskog jezera podno Lenjingrada), te cijelo vrijeme letjela na aparatu Dornier Do17Z u sastava 15/Kg53 Luftwaffe-a, nije bila baš impresionarana.
A čovijek koji nije impresioniran, brzo se snađe.
Po kazivanju sudionika događaja, pilota njemačkog zrakoplova, Dornier je prešao u jako jako nizak let („..ja sem ga odma dal u tiflug..“) dok je strijelac počeo raditi ono što strijelac treba i najbolje zna.
A bio je dobar strijelac, što su ubrzo naučili kanađani, čija u 4 aviona veoma temeljito polupana, od čega su se 3 vratila kuci (otpisani poslije, po dnevniku letenja 92Sqn RCAF), dok je jedan pao u more, a čiji se pilot i danas nažalost vodi kao MIA.
Svaka neravnopravna borba ima i , gotovo uvijek predvidljiv kraj, tako je i naš Dornier završio u moru temeljito izbušen, dok su 4 člana posade iskočila, i to na način da je Šime Jurjević (strijelac dobr aoko i mirne ruke) leđima izbio dio izrešetane kabine ispred „turele“, pošto nisu mogli izaći kroz vrata, niti ispustiti čamaca na napuhavanje (kanđani su pucali puno, bilo ih je puno, pa ko puno puca, nešto i pogodi, makar to bila vrata za izlaz iz aviona i gumeni čamac).
Nažalost, Šime Jurjević nije preživio skok iz aviona, dok je ostatak posade, Zlatko Mužić ( čijim kazivanjem je nastala i maketa i priča ), Đuro Senel i Zvonimir Adam, dočekao kraj rata u zarobljeništvu (nakon 11 satnog plivanja izvukla ih posada engleskog hidroaviona u potrazi za pilotom oborenog Spita).
Dornier u pitanju bio je oznake A1 + CZ, i jos je na dnu mora 30Nm od talijanske obale Jadrana.
Avanture su se nastavile, ali za ostatak priče iz knjige Broja Jedan, drugi put i na drugom mjestu.
Maketa je 1/72 Monogram iz 1971 godine, farbana kistom (famozni air-brush je za curice i metro gey dizajnere) i meni bas hercik
Predana je razdraganom Zlatku Mužiću, prošlo ljeto, na moje i njegovo veliko oduševljenje.

Tekst by Antisha, Foto by Tibor

10.01.2008. u 09:02 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 09.01.2008.

1/35 TAMIYA Sd.kfz.131 Marder II “Kohlenklau”

Pojavom sovjetskog T-34 na istočnoj bojišnici , stvari su se uvelike promijenile i zakomplicirale za njemačku vojsku koja se velikom brzinom probijala stepama i nizala pobjedu za pobjedom. Njemački tenkovski zapovjednici su zamijetili da imaju velike poteškoće u proboju oklopa T-34 i to sa velike blizine . Njihovi 50mm topovi nisu probijali oklop na protivničkom tenku niti sa streljivom čija je izričita namjena bila probijanje oklopa. Protu-tenkovski top model 38 od 50mm bio je dakle u potpunosti neučinkovit i zahtjevi za proizvodnju novog topa su bili sve veći . Kako je proizvodnja novog topa bila već započela, a nije se mogla ubrzati iskorištavalo se što se u datoj situaciji moglo pa su tako na podvozje PzKpfw II montirani sovjetski topovi 76.2 mm , koji su u velikim količinama bili zarobljeni. Napravljeno je 150 ovakvih vozila , naziva Marder II .18.5.1942. top naziva PaK 40 od 75 mm je već bio u masovnoj proizvodnji i dočekan je s velikim olakšanjem i oduševljenjem na bojištu. Toga dana je izdana naredba o proizvodnji Mardera II sada sa njemačkim topom od 75 mm na šasiji već zastarjelog PzKpfw II Ausf A,B,C i D . Vozilo su doradile tvornice Alkett (šasija) i Rheinmettal AG (top) . Marder II je imao tročlanu posadu i bio opremljen mitraljezom MG34 koji je imao protu-avionsku ulogu. Proizvodnja je prekinuta po Hitlerovoj direktivi u drugom mjesecu 1943 godine kako bi se sve podredilo razvoju pokretne haubice “Wespe” . Do tada je proizvedeno oko 530 Mardera II koji su se pokazali kao odlična vozila koja su iz zasjede mogla izazvati poprilične glavobolje neprijatelju , a u isti mah i služila kao odlična zaštita pješadiji.
Tamiyin Marder II se baš kao i pravo vozilo bazira na PzKpfw II i topu PaK 40 koje je Tamiya još odavno izbacila na tržište . Sukladno tome i Marder II je poprilično stara maketa , ali se još uvijek , kak bi se reklo , dobro drži . Maketa je jednostavna i laka za slaganje , ja sam jedino imao problema sa pripasavanjem gornjeg dijela šasije s donjim i postavljanjem topa sa zaštitnim oklopom na vozilo , osim toga nikakvih večih problema nije bilo . Odlučio sam se za “Kohlenklau-a” jer mi je maskota bila kul , a i sama shema nije bila loša , s time da sam za glavnu dunkelgelb koristio Revell-ove boje koje sam namiješao da bih dobio što bližu nijansu i tu osnovnu boju nanio “žbukaricom” , zelene mrlje naravno nisam mogao nanositi ovim odličnim airbrush-em pa sam stoga namrvio zelenu pastelu i ucrtao mrlje štapićem za uši , to sam sve onda polakirao da bi fiksirao pastelu . Reza je više-manje ok . Maketa je osim kante za vodu i naramenica na ruksacima u potpunosti OOB .

tekst&foto Tibor Jurjević

09.01.2008. u 17:08 • 0 KomentaraPrint#

Toyota TF-102, 1/20

I rekao bi prvi resinsko matalni uradak na našem blogu. Resin ili epoksilna smola, koristi se u maketarstvu za lijevanje raznih dijelova, najčešće kao aftermarket dodaci ali ima i kompletnih resinskih maketa. Za razliku od plastike koja je rezultat strojne obrade, resinske makete su ručno rađene i samim time mnogostruko skuplje od plastičnih. U slučaju moje formule ovo je bio bačen novac. Loš fit, malo dijelova, predimenzionirani dijelovi, jednom riječju, jadno. -S.

Foto by Saša Jelić

09.01.2008. u 14:13 • 2 KomentaraPrint#

1/48 HASEGAWA L.T.V. A-7D Corsair II

Corsair II tj. A-7D je kao nasljednik F-100 Super Sabre-a poletio 1968. godine i od tad je jedan od onih aviona koji će vam se ili svidjeti ili ne, sredine nema. Meni osobno ovaj zrakoplov izgleda odlično dobro, glavni aduti bi mu bili ogroman usis koji izgleda kao da će taj čas posaugati sve živo u široj okolici u Allison TF-41A-1 koji i služi da bi se ova mrcina od letjelice otisnula u nebeske visine. Druga stvar koja ovaj zrakoplov čini fenomenalnim je količina bombi, raketa i ostalih ubojitih stvarčica koje su dobri kapitalisti koristili kako bi uvjerili zle komuniste u nekom tamo Vijetnamu (gdje je konkretno ovaj zrakoplov za čiju izradu sam se ja odlučio i imao najviše sati naleta) da bi im demokracija bolje pasala. Eto to su neki od razloga zbog kojih sam se odlučio na slaganje ovog zrakoplova dok bi neki sekundarni bili ti da mi se sviđa SEA shema i letjelice na kojima je netko od zemaljskog osoblja nacrtao ralje, činjenica da sam ga platio 99kn isto nije odmogla . Maketa se više/manje slaže ok, puna je detalja i osim par problema s fit-om kao što je spoj trupa s krilima i canopy, vrlo je ugodna za slaganje. Jedan od većih problema je usis koji se spaja iz dva djela i potrebno ga je zakitati da bi to sve izgledalo kak Bog zapoveda, tko god je sklapao ovu maketu zna da je to gotovo pa nemoguća misija, nemoguća , ali ipak izvediva. Jedna od stvari koje stvarno mogu živcirati kod Hasinih maketa je ta da se uz odlične makete ne dobiju spruovi s naoružanjem kao što je i slučaj s ovom maketom, a pri tome bi najblesavija bila činjenica da je ovaj avion fakat mogao ponjeti štošta od Mk.81-82 preko BLU-27 iliti ga napalma , raznih GBU-ova, TER-ova i MER-ova sve do AIM-9. Ovo potonje je i jedino što ćete uz Hasegawinu maketu i dobiti, ako čovjek želi još, mora posegnuti ili u spare parts ili kupiti Hasin set koji i nije baš super jeftin. Dekali su standardni Hasegawini tj. debeli da deblji ne mogu biti, ali uz pomoć fena i raznih solventa sjedaju sasvim ok. Sve u svemu solidna maketa koja može izgledati super i ako se slaže OOB, ali i biti best of show ako ukucate par aftermarket-a. Ako ste ljubitelj “ružnih” zrakoplova s raljama ovo je maketa za vas !

tekst&foto by Tibor Jurjević

09.01.2008. u 00:06 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 08.01.2008.

F-4J Phantom

F-4J Phantom, mjerilo 1/32, Tamiya. Maketa ko i svaka druga, nešto valja, nešto ne, uglavnom ništa šta se nebi dalo ispraviti. Korišteni su Eduard setovi 32041 (int. i ext.) , 32509 (plac.) i dry transfer odd HD-a VF-84 Jolly Rogers od kojih su korišteni samo brojevi panela i stecili, dok su druge oznake farbane. Otvorene su neke panele i napravljene u samogradnji, kao i dijelovi cockpita, wheel baya ijoš poneka sitnica.

Tomislav Kušan

08.01.2008. u 18:37 • 0 KomentaraPrint#

Ferrari 599 Fiorano, 1/24

Dvije verzije istog subjekta, jedna (crna) od preciznih Nijemaca (Revell) i druga (crvena) od preciznih Japanaca (Fujimi). Obje su u istom mjerilu 1/24, obje napravljene s jednakom ljubavlju, ali konačni rezultat je drastično različit. Fujimi je mnogo bolja maketa, puno manje posla da bi na kraju sve izgledalo bolje nego kod Revella. Ovaj put Japanac je bolji od Nijemca, kod maketa je to nažalost pravilo. -S.

Foto by Saša Jelić

08.01.2008. u 14:39 • 0 KomentaraPrint#

1/12 TAMIYA Ducati 916 Senna

Iako volim tj. preferiram motore japanske proizvodnje, Ducati 916 je nešto zaista posebno i vrijedno spomena, a kamoli ne činjenice da si čovjek izradi bar jednu maketu istog. O motoru mislim da ne treba puno pričati jer sam izgled govori više od 1000 rečenica. Ljudi koji prate moto scenu su i više nego upoznati s osobinama 916-tice, no za one druge par riječi mudrosti. Ducati je model 916 predstavio sad već davne 1993. godine kao zadnju riječ talijanske tehnike na području sportskih motocikala i bazu za Superbike natjecanje. 916 je trebao biti oštra konkurencija sa svojim Desmodromic L-twin-om od 916ccm i 114KS, a u prilog su mu išle i komponente ovjesa svjetski poznate marke Showa kao i elementi ispuha renomirane tvrtke Termignoni. Svu tu silu tehnike su uspješno zaustavljale Brembo kočnice.
Ja sam se odlučio za izradu posebnog modela koji je napravljen u čast najvećeg vozača F1 ikad, Ayrtona Senne. Za to mi je trebao transkit od Dexter Models-a. Transkit obuhvaća malo rezina, nešto pleha i dekale. Transkit se upasava odlično i nema nikakvih problema baš kao ni sa sastavljanjem same makete – većinu djelova baš kao i kod skoro svih Tamiya u principu skoro pa da i ne treba ljepiti jer je fit odličan.
Šta još kazati na kraju sem činjenice da je ova Tamiya „must-have“ za sve ljubitelje vozila na dva kotača, ako zbog ničeg drugog onda zbog toga da ćete svaki put kad pogledate gotovu maketu gotovo pa moći osjetiti onaj brutalni gromoglasni zvuk koji je u kombinaciji suhe spojke s Termignoni ispušnim loncima gotovo pa zaštini znak 916-tice.

tekst&foto by Tibor Jurjević

08.01.2008. u 01:11 • 0 KomentaraPrint#

1/35 TAMIYA British SAS Willys Jeep

Ovu maketu sam započeo jos u srednjoj školi (što je bilo daaaavno) i nikako da ju završim , chiping mi je ispao ok i bio sam poprilično zadovoljan s njim, ali sam maketu farbao kistom pa su se vidjeli potezi istog s čime nikako nisam bio zadovoljan i odustao sam od nje , u principu je skoro sve bilo gotovo i pofarbano samo su falile neke sitnice i Willys bi bio spreman za policu , ali kako mi se nije dalo skidati boju tako sam ga stavio na stranu i zaboravio . I tako je Jeep stajao godinama sve dok nisam otkrio Pebeo akrilni matt lak koji nakon nanošenja daje savršeno glatku površinu te se i nagrublji potez kista gubi i nestaje . Fenomenalno , no kao i sve u životu pa tako ni to nije bilo savršeno jer je Pebeo lak (kao što ću to nažalost i otkriti na jednoj drugoj maketi) jako neotporan na mehanička oštećenja pa se tako nakon što se nanese na maketu više ništa ne bi trebalo maskirati i sl. jer će čak i Tamiya traka dići lak . No ajde na ovoj maketi mi se to nije dogodilo , pa mi je nakon lakiranja preostalo još napraviti nosače za karnistere , crijevo od kondenzadora do hladnjaka i namotati bakrenu žicu na kolut . Maketa je time bila završena . U neku ruku mi je i žao (al mi se fakat više nije dalo petljati po tome) jer je Tamiya napravila odličnu maketu uz koju daje i poprilično dodatne opreme , savezničke , ali i sila osovine buduci da su SAS-ovci bilo poznati po tome da nisu marili čije je šta, već kako se ponaša u akciji pa tako nije bilo rijetko vidjeti pripadnika SAS-a kako rukuje s MP-40 , Kar98 ili nečim sličnim , ako im je bilo pri ruci i funkcioniralo je ok onda su to i koristili . Znam da postoje i još nekakvi PE setovi za ovaj Jeep samo nisam ziher tko ga radi , Eduard i Verlinden čini mi se … Uz taj set Willys izgleda još bolje . Trebalo bi napomenuti da se uz gomilu opreme kao što su čuturice , granate , strojnica Bren , sanduci , torbe itd. dobiju još i dvije figure pripadnika SAS-a s turbanima i u kratkim hlačicama , tipičnom oblekom za pustinjske uvjete u kojima su djelovali i širili strah i trepet iza neprijateljskih linija bilo u borbenim bilo izvidjačkim misijama .

tekst&foto by Tibor Jurjević

08.01.2008. u 01:01 • 3 KomentaraPrint#

Moto Guzzi Centauro, Tamiya 1/12

Maketa koju mi je Saša dao da odmorim živce i sa kojom sam više nego zadovoljan. Uglavnom, ubio sam je koliko god je to moguće bez korištenja nekakvih setova. Dodataka ima, pogotovo riveta (one male vide po motoru), žica koje mi je isto tako Saša dao da ne izgleda ćelavo, samogradnje šelni na auspuhu, i ne mogu se više sjetit čega sve ne :) Za to zadovoljstvo trebalo mi je oko mjesec dana posla sa stankama. Boja je od Wonga :) a lak je 2k. Meni trenutno najdraža maketa.

Napisao: Marko Smoković, fotografirao isto on

08.01.2008. u 00:25 • 0 KomentaraPrint#

Lancia Stratos HF 1977 Monte-Carlo Rally Winner, Hasegawa 1/24

Ovo je prva maketa auta koju sam složio! Maketa je Hasegawa; dobro je izlivena i detalji su solidni. Umjesto plastičnih mrežica stavio sam metalne, a pojasevi su PE od Eduarda. Sa decalima nije bilo naročitih problema, a koristio sam Micro SOL koji je savršeno odradio zadatak.

by Jurica Antić

08.01.2008. u 00:04 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 07.01.2008.

Tornado IDS Revell 1/144

Revell je u posljednje vrijeme izdao seriju zrakoplova u najmanjem, 1/144 mjerilu u kojem su time uveli nove i poprilično visoke standarde. Te se maketice naime iznimno dobro i lako sklapaju, prepune su detalja i veoma su cijenjene među ljubiteljima minijaturnih maketa. Razlog tome je to što su to sve redom smanjeni kalupi maketa iz većih mjerila, a napredak tehnologije na području izrade maketa omogućio je zadržavanje detaljnosti makete i u puno manjem mjerilu. Fascinantno je to što većina minijaturnih dijelova naliježe bez greške što obično nije slučaj kod maketa u većim mjerilima. Preporučam svima koji žele napraviti jedan "vikend projekt" bez puno petljanja - onak, za opuštanje. Osim Tornada, tu su Harrier, F-14, F/A-18, Apache, Puma, Rafale, F-104 i još poneki. Pazite samo da ne naletite na stare kalupe... smračit će vam se pred očima.

Napisao i fotografirao: Vjekoslav Ranec

07.01.2008. u 20:04 • 0 KomentaraPrint#

T-34/76, Mod. 1941, Dragon, 1/35

Godinu dana sam radio ovu maketu. Ne zato što ima toliko posla, više zbog svoje lijenosti. Ipak, ima dosta posla oko spojeva i kitanja, ali da se složiti vrlo dobra maketa. Između ostalog, zahvaljujući i PE dijelovima koji se dobiju u kutiji. Bio je završen 2 puta, ali je uvijek završo u Mr.Muscolu. 3. put je napravljen ovakav: hrđav i napušten 50 godina. Hrđa je rađena pigmentima i kombinacijama više maketarskih tehnika. Stavljen je na prikladnu podlogu, uronjen u mutnu zapuštenu baru (Kristal resin) te posut jesenskim lišćem...

Foto: Saša Jelić, Tekst: Dario Romšić

07.01.2008. u 18:23 • 17 KomentaraPrint#

Sukhoi Su-33 Naval Flanker, 1/48

Maketa je konverzija Academijevog Su-27B u mornaričku verziju Su-33. Razlike su brojne i stoga jedva da je malo ostalo od originalne makete. Set korišten za konverziju je od Sol-a sada već odavno OOP. Osim njega korištene su sapnice od airesa. Što se tiče razlika u odnosu na Su-27B koji je bio osnova, prva i najuočljivija je mogućnost preklapanja krila i horizontalaca, zatim veća površina krila, proširenja za kanarde na trupu i kanardi, IRST senzor nije na sredini prednje šajbe nego pomaknut desno, veća staklena površina prednje šajbe pa je zamijenjena vakuformiranom, refuling probe, dvodjelni flapsovi, žalac drugačiji, ojačani trapovi, prednji trap ima dva kotača, nema krilaca na usisnicima i jos sitnijih razlika. Specijalno za ovu maketu izradio sam i Moskit protubrodsku maketu o kojoj ću malo više kasnije. Poslije ću također nabaciti fotku seta da vidite koliko makete obuhvaća.

foto & tekst Marko Skukan kopirajt

07.01.2008. u 09:18 • 0 KomentaraPrint#

AH-64D-I Saraf

Maketa je konverzija Hasegawing Ah-64D Longbow u Izraelski Ah-64D-I uz pomoć seta za konverziju od Isracasta, dekala Isracast, ponešto jetkanih dijelova od eduarda, RBF zastavica od eduarda i sl. Pored kupljenih ima ponesto rukom rađenih detalja, kao na primjer, FOD poklopci na raznim usisima i ispusima

foto & txt Marko Skukan, kopirajt

07.01.2008. u 09:01 • 0 KomentaraPrint#

MiG-29A, Academy 1/48

Academyjev MiG-29A je jedna od lošijih maketa koje sam slagao! Dijelovi ne pašu dobro, detalji su dosta loše izvedeni, pin markovi su na lošim mjestima... No dao sam si truda, i uz odlične Eduardove PE setove (interior i exterior) napravio maketu koja je koliko-toliko dobar predložak 29tke. Scratchao sam par žica i kablova u cockpitu i wheel bayu, vacuformirao IRST senzor i izrezao gornje usisnike. Boje su Model Master enamel, a decali su od proizvođača CAM Decals i nisu me ni malo oduševili.

by Jurica Antić

07.01.2008. u 00:41 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 06.01.2008.

Yak-9DD, ICM 1/48

Drugi ICMov Yak! Ovaj put radi se o Yak-9DD – long range fighter iz jedinice Normandie-Neman. Maketa je nešto lošija od Yak-7A, pa je bilo potrebno dosta kitanja i brušenja. I na ovom Yak-u sam zabušio pokazivače goriva na krilima, a okušao sam se i u chippingu metodom kuhinjska sol. Antena je od bakrene žice, a boje su Model Master enamel, te Gunze akrilni lak. Decali su na papiru izgledali bolje nego oni od Yak-7A, ali su me razočarali kada ih je trebalo rastopiti. Još sam koristio PE set od firme Part koji nije na razini Eduarda, ali je zadovoljio sve potrebe!

by Jurica Antić

06.01.2008. u 23:52 • 0 KomentaraPrint#

1/48 AH-64D Longbow Apache

Hasegawina maketa u mjerilu 1/48 helikoptera Longbow Apache. Predobra maketa sa puno detalja i velikim brojem dijelova, kojoj sam dodao Eduardov color zoom set, i nesto detalja u samogradnji poput RBF zastavica i dodatnog podvjesnog tanka

by MarioK

06.01.2008. u 23:22 • 1 KomentaraPrint#

Stinger Gunner, Verlinden 120mm

Sječam se ove figure još otkako sam bio klinac i zaprepašteno gledao remek djela u Verlindenovom katalogu iz 1993. Je, dobro ste procitali... več prije 15 godina sam se naložio na ovaj masterpiece. Skulptor figure je Julian Hullis, a izdana je pod Verlindenovim brendom. Vrlo je brzo postala OOP i užasno ju je teško nabaviti bilo gdje; sva sreća dočepao sam se figure na eBayu... Tko čeka, dočeka... hehe.
Uglavnom, ovo je najkompleksnija figura koju sam radio dosad; prva koja je imala i PE dijelove. Nakon dosta zeznutog pripasavanja ruku sa tijelom, šaka sa rukama, a onda i samog Stingera sa rukama i ramenom (tokom procesa smislio sam nekoliko novih sočnih psovki), započeo sam sa meni najdražim dijelom maketarstva - farbanjem kamuflažnih uzoraka. Uniforma i kaciga pofarbane su u woodland uzorak, a pancirka je dobila chocolate chip pustinjski uzorak, onako da bi dala kontrast uniformi i smjestila figuru u ranu fazu operacije Pustinjska Oluja.

Napisao i fotografirao Mario Matijašić

06.01.2008. u 23:17 • 0 KomentaraPrint#

Yak-7A, ICM 1/48

Ovo je ICMova maketa koja se slaže dosta dobro iako nema onih pinova za centriranje polovica trupa ili krila. U kitu se dobije i motor, pa sam ga složio s otvorenim poklopcem motora. Na motoru sam od žica napravio kablove za paljenje i vodove za gorivo, a u prostor sam ubacio i spremnike municije za strojnice i top. Koristio sam i Eduardov PE set za Yak-7 koji je vrlo dobar i jako utječe na konačan izgled makete, kako izvana, tako i u cockpitu. Na gornjim plohama krila sam zabušio pokazivače goriva koje sam pofarbao i zatvorio prozirnim filmom.

by Jurica Antić

06.01.2008. u 20:16 • 0 KomentaraPrint#

Diorama JGSDF

Diorama u mjerilu 1/35 JGSDF humanitarnog tima u Iraku 2004. Figure su iz Tamiyinog seta, i takodzer njihov LAV. Kamion je Zvezdin ZIL/ZIS-131 preradzen u iracku verziju sa scratch zbildanim motorom. Raznovrsne kutije i dodatna oprema su iz kutije sa viskovima

by MarioK

06.01.2008. u 16:35 • 1 KomentaraPrint#

F-15E Strike Eagle Revell 1/48

Revell F-15E Strike Eagle je od trenutka svojeg izlaska postala jedna od najcijenjenijih maketa modernog zrakoplova. Dolazi u ovećoj kutiji sa mnoštvom detalja koji složeni omogućuju veoma vjeran prikaz stvarnog zrakoplova u mjerilu. Svakako preporuka svima koji ne vole kupovati naknadne dijelove, već složiti maketu ravno iz kutije. Pri slaganju nema većih problema izuzev spajanja canopy-a sa ostatkom makete, pa preporučam ostaviti ga otvorenim. Također, manjkvost je i nedostatak naoružanja koje se mora nabaviti naknadno. Na moj je primjerak stavljeno naoružanje iz Hasegawa seta, te pridodane figure iz različitih izvora.

Napisao i fotografirao: Vjekoslav Ranec

06.01.2008. u 16:20 • 0 KomentaraPrint#

Me 163B 1/72

Academijeva maketa uz dodatak Eduardovog Zoom PE seta,CMKovog eksterijer seta i samogradnje. Odlična maketa,ima potencijala da dodatno detaljiranje. Na njoj sam eksperimentirao rađenje motlinga sa pastelama.Iako je malo mjerilo, i može proći, nisam pretjerano zadovoljan...

tekst&foto by: Matija Lisec

06.01.2008. u 15:23 • 0 KomentaraPrint#

Wright Flyer, Revell 1/39

Riječ je o staroj Revellovoj maketi reizdanoj povodom stogodišnjice povijesnog prvog leta braće Wright na njihovom flyeru 1903. godine. Iako je maketa vrlo stara (Revell je kalup za ovu maketu napravio još u pedesetim godinama prošlog stoljeća); kada se složi, maketa izgleda vrlo efektno i atraktivno.

by Jurica Antić

06.01.2008. u 14:38 • 0 KomentaraPrint#

subota, 05.01.2008.

MK Grunf - resistance is futile...

Dobrodošli na blog MK Grunf, transhrvatske organizacije mladih, zgodnih i spretnih s prstićima...

Uskoro predstavljanje članova...

javascript: void(0);" onclick="this.target = ''; alert('Autor je zabranio komentiranje ovog posta.'); u 18:57 • 0 KomentaraPrint#

Sljedeći mjesec >>



Prosinac 2013 (1)
Srpanj 2010 (1)
Siječanj 2010 (4)
Listopad 2009 (2)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (1)
Rujan 2008 (1)
Kolovoz 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (31)

Opis bloga

Blog maketarskog kluba Grunf, Zagreb - Zaprešić - Ivanja Reka - Kutina - Gornja Gračenica - Donji Krivaj - Popovača - Daruvar - Rijeka...
Ponekad se nađu i pametne stvari na blogu...Al stvarno

Linkovi

www.hr-maketari.com
prvi hrvatski maketarski forum i web-shop

scalemakers.blog.hr/
Sašin i Markov separe. tamo se mogu u miru pipat u mraku

www.aircraftresourcecenter.com
ovdje avio-maketari nalaze odgovore na sva pitanja

www.automotiveforums.com
jako dobar forum koncentriran na auto-moto

HR Cappuccino
kako kažu... Prvi i jedini maketarski webzin na hrvatskom jeziku

www.hrmodeler.com
web site našeg kolege i prijatelja

www.armorama.com
web site za one koje rade oklop i figure i diorame pretezno u 1/35

www.missing-lynx.com
Odlican forum za oklop

www.planetarmor.com
Po meni jos bolje od missing-lynxa...

www.hyperscale.com
odlicno mjesto za zrakoplove vecinom ww2

www.modelwarships.com
Odličan brodarski forum,galerije

Tko smo

Mi smo skupina mladih perspektivnih dječaka koji jednostavno obožavaju rad sa plastikom, rezinom, foto-jetkanim dijelovima i nitro razrjeđivačem. Od plastike radimo čuda. Jer ju obožavamo. Plastika je nama druga riječ za život. Kada vidimo lijepu ženu prvo što nam padne na pamet je koliko plastike ima u njoj. Osim plastike volimo i pečeno meso. Kada vidimo lijepu ženu drugo što nam padne na pamet je koliko mesa ima u njoj. Puno pečenog mesa, sa žara, i to na briketnom ugljenu (dugo drži).
Raspon godina je 23-35 po datumu rođenja, oduzmite bar 10 da dobijete pravo stanje stvari.

Svrha otvaranja bloga jest da pružimo ljudima uvid u to što radimo i eventualno pružimo koji koristan savjet. Članovi našeg kluba će kroz recenzije maketa, slika i opisa projekata u izradi pokušati dočarati ljudim kako nastaje maketa i kako maketa nije samo ono što se kupi u kutiji i pofarba lijevom nogom. Mnogo je rukom rađenih detalja, mnogo posebno kupljenih dijelova i mnogo utrošenog vremena.

članovi Maketarskog kluba Grunf:

Matija Lisec - aka lisec, fan njemaca i japanaca u WWII, slažem brodove (u pravom muškom 1/700 mjerilu, oklopnjake i prop avione, u naravno, najboljem mjerilu 1/48. odnedavno više radim a manje maketarim. Pretvaram se u truta. Udisanje para od razrijeđivaća uopće nije štetno. Zbilja. Treća ruka dobro dođe. Htio bi biti luka ili borna da kakim na zlatnom WCeu... Jebo bi si seku.

Dario Romšić - rođen u Zadru, živio u Zadru, živio u Slavoniji, sad već 13 godina u Zagrebu. Završavam politologiju, radim, partijam, slažem makete i diram se. Volim puno tenkove i vojnike i male autiće sa mitraljezima i svašta što puca u mjerilu 1/35. Volim pit Žuju, volim vinilne gusjenice i volim sve što ima svastiku...

Mario Krajinović - aka MarioK, preCjednik udruge, perspektivan na svim poljima maketarstva - figure žene, figure marinci, tenkovi, topovi, podmornice, diorame, žabokrečine...Fin momak, voli sve što mladi vole, ima zemlje....

Daniel Van Nešto - aka Dvs, tiha voda brege dere (mislim da je Schepdael ili tako nešto). Inače vam on je Belgijanac (ili Nizozemac, whatever). Puno se trudi igrat Call of Duty, ali i dalje uspijeva bit samo 2. (DRUGI) najbolji igrač u klubu. Al navijamo za njega.

Tomislav Kušan - aka Jolly Rogers. Rođen u Karlovcu 1974.g. Pokušavam slagati makete, najviše 1/32 uz poneki izlet u 1/48, ne sakupljam sličice i salvete, ali zato ponekad napravim nešto “pleha”. Uglavnom volim sve što vole mladi; Mladi luk i mladu janjetinu.

Tibor Jurjević - aka Mtech, rođen sam 1983. u Zagrebu , gdje živim, zarađujem, studiram i radim sve ostalo što već ide uz ovo od prije navedeno. Maketarstvom sam se počeo baviti još od malih predškolskih nogu, sjećam se da sam prve makete dobio iz sad već propalog dućana “Mehanotehnika” i tako je onda ovisnost o ljepilu tj. maketama i počela. Ovisno o kutu gledišta, s manje ili više uspjeha studiram na FSB-u. Do sad sam se u životu bavio svime i svačime , iako sam kao mali bio pasionirani hokejaš nisam baš neki sportski tip, od nogometa i košarke su mi draže gedore i šarafi… volim farbati - ne volim kitati, volim žene - ne volim muškarce, skalpel mi je drazi od šmirgla, Honda mi je uvjek ispred Yamahe itd.

Ivan Obad - aka altair, aka Obo. rodjen 1983. studiram medicinu... volim piti i ljubiti. skupljam: makete (al ne tako dobro kao trut), kune i eure... tu i tamo nesto i šlozim...

trut - Rodjen sam u Zagrebu 1978. godine i još uvijek nisam umro. Navodno arhitekt, ali me nitko nikad nije vidio da radim. Kažu da imam najveći stash u klubu. Više onako kolekcionar nego maketar. Vadim se na to da ionako maketarim na poslu. Na kojem me nitko nikad nije vidio da radim. Volim sve sa zvijezdom. Crvenom. Slab na KNAAPO proizvode. Imam dva velika flankera.

Kristijan Ožanić - aka kiki.o. Rodjen sam 1985. u Zagrebu, trenutacno se pravim da studiram, skacem (mnogo manje no sto bi htio), sanjam da cu vozit motor i imat stash ko trut.Malo i maketarim i tako, najvise slazem mlazne avione(najviše one šarene, agresori ili anniversary - meni svejedno), ali volim i poljoprivredu, BJ, MILF, FFM, BDSM, Bukkake, Anal a odnedavno i oklop, uglavnom 48. Pijem na lijevak. Jaaako destruktivan.

Marko Smoković(28) - aka Spruance. Svestrana nervozna osoba. Rođen u Rijeci, živim u Rijeci. Oženjen, no kids. Ronim, dizajniram, programiram, igram igrice, uzgajam životinje, slažem autiće, motore, F1 bolide a ponekad uleti nešto sasvim deseto. Vlasnik sam foruma koji ne znam administrirat i nikad nisam pokazao sliku svoje makete. Pljujem po natjecanjima i puno ljudi me ne voli. Jeb'ga....

Vjekoslav Ranec - aka 0viking0. Jako pametan dečko, ali ima još prokletih nekoliko ispita na faksu koje nikako da rješi. Radi kao grafički dizajner. Tehnička podrška, autor loga...ženi se (za curu brijem). Slaže zrakoplove u 1/48 i 1/144 i ne *ebe ga previše zahebancija ostalih članova kluba oko sestri i ostalog špeceraja.

Mario Matijašić - aka Maki. Rođen u Zagrebu prije 30 godina. Djetinjstvo puno veselja i radosti naglo je zamjenila gruba realnost čovjeka koji svaki dan ide na posao umjesto da ladi jaja, pije pivo i slaze makete... Nu, sa maketarenjem počinjem kao klinac; prvo avioni, pa tenkovi, a onda prelazim na "dark side" i radim isključivo figure. Volim kamuflažu, nosim tenisice. Prgav i živcan za volanom, puno trubim. Volim pivo, nevolem cajke. Imam šarafe u koljenu.

Darko Prenosil - aka darko_prenosil, aka Pljugatore. Živi, radi i djeluje u Daruvaru, oženjen, 2 djece. Priča na svim progamskim jezicima a makete trpa u sve moguće baze podataka. U zadnje vrijeme mu makete ispadaju odlično. Svaki post koji napiše završi sa "Pozdrav!". Brije na tanđare iz WWII i sam šrpica oznake na makete.

Jurica Antić - aka JurajDobri, slažem avione 1/48 i veće, aute 1/24 i veće, topove 1/35; volim odbojku , pogotovo žensku :D.


Ante Davorin Vrhovac... Škare-Ožbolt - aka coolrunings99, voli crvene bolide i male prljave avione. kupuje obiteljske aute. ne kupuje airbrusheve. star. jako star.

Saša Jelić - aka Sasa J, hebi ga nisam baš bio inovativan kad sam birao nick. Zagreb, Vrbani, 33 (po papirima), oženjen, sin...... jedan. Interesi: auti, motori, makete, foto, mahanika, boje i lakovi, pirotehnika, volim se igrati s vatrom (u doslovnom i prenesenom smislu), ne volim oružje i zato slažem samo auteke i motoreke. Imao sam velikog Flankera. Pa ga nisam imao. Pa ga opet imam.

Marko Skukan - aka Skukan, skuki. Slažem makete. Hranim se kamenjem, pijem bučino ulje. Jedini normalan u klubu, dovoljno je smao pogledat ovu sliku do. koristim pincete za jako sitne dijelove. Metalne dijelove ljepim cjenofiksom. Farbam makete airbrushom. imam velikog flankera.

Darko Ivančević - Najnovija prinova u MK Grunf - slaže samo ružne stvari. Neznatno "viši" od Skukija. Prihaja iz Iloka, ne da dedinu rakiju. Ne vjeruje u kitanje i radi samo ružne avione. Tolko brije na ružne avione da je zavrsio i skolu da ih radi u stvarnom svijetu. Radi ružne avione. Jesam li rekao da su ružni.

Domagoj Kamenjarin - aka Bumble Bee. Daklem, prvo i osnovno treba naglasiti da je Bambi profesor i radi sa mladim medicinskim sestrama. Uči ih pričati univerzalnim jezikom - jezikom ljubavi!!! Ozbiljan čovjek, voli popit, ima prsten. Radi 50 maketa odjednom. Napravio je tenk u većem mjerilu i podvalio ga u 1/35 dioramu... nitko nije ni skužio.

Robert Pleše - aka Robert110. Rođen u Karlovcu 1969. godine. Oženjen, dvoje djece, hrčak, papiga, pas, žena... Ok, ne baš tim redom! Šljakam u HEP-u, kupam se u Biogradu. Slažem vignjete/diorame figura u 1/35, nešto kemijam sa skulptanjem i spremam se jednog dana složit i neki tenk ili avion al ne tak skoro. Sve u svemu totalno neintersantan lik.

Mario Runjić - aka Klodovik. Roðen u Splitu, ljeta Gospodnjega 1976. Živi i radi u Zagrebu, s prstenom na ruci i jednim djetetom. „Pomalo“ grintav, posebno ujutro. Voli čudnovate kljunaše, odnosno sve na kotačima, posebno šlampave kamione. Kažu da u svakoj maketi kompenzira, valjda je istina. Preferira „dobru spizu i kapljicu“!