* Crvena pastrva, riža i umak od kelja ... 480 kcal

10 dag pastrve, crvene
5 dag riže
15 dag kelja
0,5 dl vrhnja za kuhanje, 20% m.m.
sol, papar, peršin

- skuhaj kelj, ocijedi, samelji, umiješaj vrhnje, začini
- skuhaj rižu, ispeci ribu na malo ulja iz spreja

Crvena pastrva

Kakva je to crvena pastrva, zapravo nemam pojma, ali meso je preintenzivne crvene boje da bi bilo prirodno. Uz vidljivu masnoću oko trbuha jasno je da se radi o uzgojenoj ribi. Pretpostavljam da imaju načina da je oboje ne bi li me asocirala na nutritivno vrijednog divljeg lososa, ili neke vrste potočnih pastrva s kojimau biti nemaju blage veze. Što god bilo istina, uspjeli su u tome da mi se svidi i da je povremeno kupim, po ne baš maloj cijeni, ali dobro, valja uzeti u obzir da se radi o filetu, što podrazumijeva ugodu komocije bez čišćenja i dodatnog otpada, što također ima svoju cijenu.

Riža

Glavni sastojak riže su kompleksni ugljikohidrati u obliku rižinog škroba. Oni osiguravaju dugotrajnu sitost. Riža sadrži malo, ali zato kvalitetnihbjelančevina koje uključuju svih osam esencijalnih aminokiselina u posebno uravnoteženom odnosu. Kažu da je integralna riža puno zdravija od obične. E sad, jasno je dau klici i ovojnici ima itekako prihvatljivih i vrijednih sastojaka, ali na žalost, u njoj su i onečišćenja koja za sobom ostavlja intenzivna proizvodnja. S druge strane, integralna riža je teže probavljiva, a neki čak tvrde da smanjuje razgradnju proteina. I tako, jedni kažu ovo, drugi ono, a ti si misli što je tu više ili manje zdravo.Inače, uzgojiš rižu, pa je onda obrađuješ ili ne. Ona najviše obrađena je i najjeftinija. Logično? Baš i ne, bar na prvu. Mešetari razni, poglavito proizvođačko trgovački, koriste situaciju, pa uz standardno bijelu, po velikim cijenama nude smeđu, crnu i crvenu, uz lijepe priče, a mi i dalje ne znamo što i zašto zapravo plaćamo. Nutricionisti će se desetljeće kleti u blagotvornost već neke od njih, a onda će tu istu preko noći možda proglasiti bezvrijednom ili čak štetnom. Prihvaćam da sumnoge obične bijele riže nutritivno nedorečene, ali eto, od njih nema ni posebne štete. Kako god, svakome na izbor. Ja osobno, na ideološko filozofskoj razini, i dalje biram raznolikost i umjerenost. U stvarnosti, ipak u pravilu preferiram integralnu, ali ne onu baš najskuplju.

Želiš li biti sretan jedan sat, opij se.
Želiš li biti sretan tri dana, oženi se.
Želiš li biti čitav život sretan, svaki dan jedi rižu!
... kineska poslovica

Kelj

O njemu najmanje priče, valjda zato što je njegova vrijednost najmanje upitna, ali ako nam nisu strane teorije zavjera i njemu ćemo uz malo truda naći slabu točku.

Vrhnje za kuhanje

Ne znam ima li smisla uopće koristiti ovako male količine koje jedva da se i osjete. Valjda ima, tj. i to se negdje zbroji u onome što već ima u sebi, a sigurno ima i ponešto dobrog i organizmu potrebnog.

Komentari (13) - # srijeda, 05.04.2017. - 07:34


<< Arhiva >>