internet zarada na fotografijama - microstock

< studeni, 2011 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Komentari On/Off

Opis bloga
pokušaj zarađivanja na vlastitim fotografijama

16.11.2011., srijeda

Recenzija Stock Performera

Stock Performer je novi servis koji se nalazi na stockperformer.com, a koji vam omogućava da pratite sve svoje prodaje preko svih kanala, a na jednom mjestu. Ukoliko sudjelujete na više agencija (tj. niste ekskluzivni), ovaj bi vam alat mogao olakšati svakodnevni rad: jedna od prednosti (i zadaća) alata je što više nije potrebno posjećivati agenciju po agenciju da vidimo kako nam prodaje napreduju, nego samo posjetimo početnu stranicu, koja putem add-ona za chrome ili firefox skuplja podatke o novim prodajama. Za razliku od nekih drugih servisa, stockperformeru se ne daje lozinka za bilo koji od servisa u bilo kojem obliku. Skripta skuplja prodaje ne znajući vaše lozinke, te je potrebno samo da se ulogirani u sve agencije koje želite provjeriti. Pod ovim "sve" mislim na: iStockphoto, shutterstock, dreamstime i fotolia (nekoć poznate kao Big 4). Uskoro se planira uvesti podrška za 123rf i još neke druge agencije, ali trenutno je nema.

Osim ove očite funkcije, servis nam nudi i neke statistike. Automatski radi grafove proteklih mjeseci i naših primanja, broja uploada i broja downloada. Na temelju do tad prikupljenih podataka, procjenjuje s koliko ćete dolara tekući mjesec završiti. Također se automatski računa i performance, koji se mjeri u postocima, a mjera je toga koliko nam ovaj mjesec ide bolje od prošloga (što se tiče zarade). Osim toga, u izborniku imamo i opciju "top sales", gdje ovisno o agenciji promatramo koje su nam fotografije najprodavanije, a filter postavljamo na jednu od sljedećih opcija: dnevni, tjedni, mjesečni, tromjesečni, godišnji. Ovo je (pogotovo kad gledamo dulje vremenske periode) vrlo korisna statistike koja vam može pomoći pri planiranju sljedećeg shoota, jer možda uvidite neke patterne koje inače ne biste, koristeći jedne po jedne stastike agencija. Ovako, kad sve vidimo u jednom prozoru, stvari se puno lakše iskristaliziraju.

Sljedeća opcija na izborniku je "collections", putem koje promatramo kako nam idu prodaje kolekcija na iStocku. Budući da nemam niti jednu kolekciju na tom servisu, ovu uslugu ne koristim i trenutno mi ne daje nikakve korisne podatke.



Loše vijesti počinju objavom da je ovo servis koji se plaća. Možete se registrirati i besplatno imati pristup svim statistikama na dva tjedna, ali želite li servis koristiti dulje, to će vas koštati 9 eura mjesečno za standardnu verziju (nema top sales statistiku, kao ni podršku za kolekcije) ili 29 eura mjesečno za punu verziju. Recenziju pišem nakon desetak dana korištenja servisa, čije mi je besplatno korištenje do kraja tekuće godine ljubazno omogućeno od vlasnika servisa, u svrhu pisanja recenzije i davanja feedbacka.

Budući da je servis poprilično mlad, naravno da ćemo naići na ponešto bugova, ali ono što me veseli oko njih je činjenica da se pokušavaju riješiti odmah nakon prijave istog. Vlasnici su bili iznimno ljubazni u komunikaciji i potrudili se da servis funkcionira što je bolje moguće, tako da s te strane nema problema. Međutim, neki bugovi još nisu popravljeni. Recimo, u statistikama shutterstocka stockperformer nikako da "pokupi" prodaje video materijala, što uzrokuje diskrepanciju između stvarne zarade i one koju servis reporta. Također, broj podržanih agencija je za sad premalen. Cijena je previsoka (bar za nas koji ne živimo od microstocka). I sad, glavna dva problema: za sad ne postoji agregat prodaja i postoje bolji servisi koji se tiču analize portfolia.

Pod agregatom prodaja mislim na činjenicu da stockperformer ne prepoznaje iste fotografije uploadane na različite agencije, pa ni ne može dati agregat podataka kako neka fotografija generalno ide, nego samo po agencijama. Ovo vam se možda čini kao manji problem, ali je zaista najbolja moguća mjera "uspješnosti" neke fotografije i nemanje te mogućnosti je zbilja ozbiljan minus. U razgovoru s pokretačima servisa sam im to napomenuo, na što su me uvjerili kako je ta mogućnost na vrhu todo liste.



Pod boljim servisima, primarno mislim na microstock analyrics, koji dolazi iz Rusije. Ima podršku za 123rf, nije web-based, nego pravi program sa svojom lokalnom instalacijom, također passworde ne dijeli ni sa kim, nego ih enkriptira lokalno, na vašem računalu. Ima poprilično dobar algoritam za prepoznavanje istih fotografija i zbog toga funkcionalnu agregiranu statistiku. Alat sam koristio prije ovog u razdoblju od tri mjeseca i dao mi je zbilja dobar uvid u vlastiti portfolio i koji shootevi dobro idu i koji se prodaju, a koji se nisu baš isplatili. Ta funkcionalnost nedostaje stockperformeru. Zadnja prednost microstock analyticsa je cijena. Ukoliko vam je portfolio manji od 1000 fotografija, platit ćete 10$ za korištenje programa na tri mjeseca. Za ostale aranžmane pogledajte site, da ne prepisujem sad sve.

Zaključak je za sad prilično jasan. Dok se ne uvede podrška za druge agencije i ne riješe manji bugovi, dok agregatna statistike ne bude dostupna i dok je microstock analytics cca. 4 puta jeftiniji, radije odaberite konkurentni proizvod. Kad sve ove opcije postanu dostupne, onda ćemo već imati ozbiljniju konkurenciju budući da je stockperformer ponekad pregledniji, definitivno "čišći", te vizualno simpatičniji. Vjerujem da će mu glavna prednost biti za vas koji sudjeluju u preko desetak agencija. Podrška za sve njih se ne čini tako izgledna u microstock analyticsu, ali bi se u stockperformeru mogla naći u budućnosti.
- 06:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.