Zgora sunčeko... zdola ja i moj Zagreb

utorak, 24.04.2018.


Gda od jutra zbaviš vse kaj imaš zapovedano... a meni se navek dodjeli domača zadača... ona ostalo vreme skoristiš za španciranje... Vreme je praf proljetno... čak bi se reklo da se sunčeko začelo malo preveč napuhavat... ti vrapca... skorom pa je tolko jako da človeku jenostavno na pamet padaju ideje kak..naprimjer... mrzla Žuja... Čuj... čekal sam dobrih dvajset minut na Pošti v Jurišićevi da platim račune... Znaš... ja se još nedam napelati na ona ...veliju... internecka plačanja... kaj je lepše neg stati se vred na Pošti i slušati kak babe žlabraju... prigovaraju kak je pošta polahka... kak je službenica prešla kavu pit namesto da dela za šalterom... pa onda propustiš spred sebe ak ti se kakšna ženskica čini zgodna i time i zaslužna... ak nikaj drugo da ima zgodnu guzicu... . Pa nakon pošte prejdem vizitirati po Dolcu i Kaptolu... obiđem Trgač... pa onda polahko pokraj Kastundelera po Ilici od izloga do izloga... Več je od jutra gužvancija .................

Kak denes nis imel nikaj dogovorenog rendesa... polahko sam odplahutal vse do Malog Placa... denes nema kramarof...al svejeno mi je lepo se tu malo zabremzati... A morem ti kazat da sam uzput navrnul v pekarnicu Pimpek i kupil su jen slani štrudl... koji je zdaj začel zahtjevati nekaj mokrog. I gde buš neg na Malom Placu na kojem su več par dni otprte terase... spodi velkih ambrela... od okolnih brtija...narafski ja tu navek rad sednem v Kraljevac... nekak mi je ta brtija odnavek simpatična... makar je mala kak moja špajza pri hiži... I onda si naručim mrzlu Žuju z citronom... jako imam rad tu pijaču makar mi pijanci prigovaraju da je to falsifikat piva... no meni paše... I tak si guštam drugu Žuju... prva je mam prešla čez požirak poradi velke žeđi za štrudlom.... Aaaah... kak je živlenje lepo .....................

Baš gledim... zgodna mlada ženskica bira grančice jorgovana. Znaš... meni je jorgovan najlepše i najdragše proletno cvetje... milina kak te grančice dišiju... deneš ih u vazu v sobu... i po celi teden zdržiju i dišiju... Pa se onda prisetim davnih cajti kaj su prešli..........
Mi smo Zrinjevački fakini navek imali priliku darivati naše puce cvetjem... je da je bilo za kupiti na Cvjetnom trgu... pa i na Opatovini... al ništ ni bolše neg za curičku fkrasti cvetek... v parku... tam je to ponuđeno i samo treba malo hrabrosti da te ne vlovi pandur il čuvar parka... Prafzapraf... fučkalo se nama za pandure i čuvare... ni bilo teg koji bi mene vlovil gda bi ja začel bežati... No... i tak... prave rože smo išli nabrati tam ispred Zapadnog kolodvora.. tam je odnavek... pa i denes velki ružičnjak.. To su one lepe Majske rože kaj dišiju na dva metra dalko... I tak bi mi prije odlaska na rendes... narafski išlo se na plesnjak v Tucman il Dverce... morti i Lapizdarij... no v to vreme je bilo moderno pucici donesti kakšneg pušleka rojžic...
Došli bi na Keglbajs... kak indijaneri se prišuljali ružičnjaku i lepo si zabrali najbolše rože... složili pušleke i zbrisali pokraj Rudolfove kasarne po Prilazu nazaj v Grad... Razmeš... v to vreme je Zapadni Kolodvor još bil kakti periferija Grada... pa il bi cipelcugom išli il bi se hitili na prednja vrata trajvana i odšvercali te tri štacije... Pulfer na ondašnjem modernom trajvanu Đuri i ni bil upotreblif ak si v jeni ruki držal pušleka.
Po pitanju ostalog cvetja... najbliže je bilo ftrgnuti kakšni lepi cvetek...hmmm... na Kazališču... tam je odnavek bilo zasađeno raznog lepog i skupog cvetja... A najrajši smo si zabrali one velke baršunasto črlene Kale..,. Daklem nas deset bi vsaki jenu kalu ftrgli onak hitro dok bi jen pazil da gdo ne naide... deli ju spodi ajncuga i donesli spred Tucmana... Ženskice naše su bile oduševjene tolko da su tu Kali hitile čim bi se začelo ulazit na čagu... Jee...a kam bi su ju porinule... smeta ti dok tancaš.. a i ak baš mora nekaj držati v ruki... hmmmm.. to se navek našlo...
I zdaj su na redu jorgovani... Tega ni bilo tu v centrumu grada... morti po kakšnim dvorištima...al se znalo gdi se bereju v Zagrebu jorgovani... daklem.. to su bile nočne avanture il gor na Tuškancu... il još dalše i višlje gor na Bukofcu... tam su jorgovani rasli skorom pred vsakom hižom i visjeli prek plota.. Trebalo se samo stati i nabrati dok nigdo ne začne z hiže galamit...
I tak smo jenu večer kasno odlučili prejti gor na Bukovac nabrati tog lepog mirišljavog cvetja... Stigli smo taman gda se ljudi več spremaju spati i zdaj treba potiho grančicu po grančicu trgat... Bilo je to spred jene stare ofucane židofske vile... celi plot je bil pun jorgovana... Glavonja... Ico... Pacof... Pišta i ja... Ti vrapca... za kratko smo nabrali celu hrpu grančica... gda je na prozor zišla baba i začela galamit... Znaš... to se je gor na mirnom i tihom Bukofcu čulo kak da je začel svjetcki rat... Dosta je... veli Glavonja i začne bežat jer je i nekakšni stari z motikom zašel čez vrata prema nama... Ico i Pišta su imeli pune ruke grančica... a jedin je Pacof preskočil plota jer su najbolši cveteki bili z nutarnje strane ... Daj...bežimo... dreknem ja na Pacova... Ti vrapca... najemput je nekaj prasnulo kak da bi puška opalila... a Pacof je začel vikat... Daj pizdatimaterina pomogni... Kaj da ti pomognem matertijebem... Znaš... kmica je... stari prihaja z motikom.... baba na obloku kriči... cucki su začeli naokol lajati kak stekli... a Pacof... mamicu mu nejgovu je odrapil celu polovicu dreva jorgovana i zdaj to meni gura prek plota... Jebalgavrag... to je bila grana jeno tri metra dugačaka da se iza nje mogel i slon skriti... Zvlekli smo granu prek plota vsaki z jenog kraja prijeli i trčeči je odvlekli čez nekakšnu stazu dol niz breg... Kaj da ti velim... Glavonja je zbrisal več dalko... taj makar je bil najvekši med nami... ni bil i najhrabriji... bil je velki ziheraš... Ico je svoje zpustil na pod jer je mulac moral cigaretlina zapalit... a grančice je pozabil zeti... Pišta je od celog naramka jorgovana držal samo jenu grančicu... A Pacof i ja smo vlekli pol dreva jorgovana... Stali smo dol v Petrovi vulici na nekakšnom gradilištu i tam obrstili ti ogromnu granu tak da je vsaki pak imel pune ruke... Polahko smo se odsmucali dol do Zvonimirove i prek Krešimirca do našeg Zrinjefca... Naravski... moja je baka... plemenitašica... bila oduševljena gda je vjutro vidle pune tri vaze jorgovana... mam sam dobil dodatnu apanažu v žep... Glavonja je svoje jorgovane hitil pred svojim haustorom.. ni ih imel komu doma odnesti jer je nejgova mamica delala v Švabiji... kaj je Pišta delal z tim jorgovanom se ni doznalo...al je Pcof najebal doma od starog... makar je jorgovane nabral za mamicu... Stari mu je kričal da je lopov i tat i da nebu v hižu ništ donesel kaj je fkral... pa su jorgovani završili dol spred hiže na Zrinjefcu jer ih je bjesni tatek hitil z trečeg kata čez oblok...
No... to naše samoposluživanje cvetjem po Gradu ni bilo samo jemput... zapraf vsaki put gda bi to situacija zahtjevala... a curice su več bile nafčene na nas... kavalire z Zrinjefca...

Serbus ...

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.