.. gdo se boji kiše još.. tri za groš.. tri za groš .........

utorak, 02.09.2014.


Špancirancije z ambrelom ………..



Znaš.. to je ono kaj ja najmanjše imam rad.. Tu ambrelu.. ti vrapca..daj pogleč.. gda navaliju ženske z tim čudima mora negdo stradat.. lamačeju sim tam.. kak da su same na vulici.. pa te onda zahaklja.. zapne za tvoju ambrelu pa onda cuka .. pa ju nakrivi i scedi vodu tebi za vrat.. Zbilam.. ja bi tem našim ženskama naredil da moraju prejti v školu za nošenje ambrele.. Vrabec ga dal.. baš pem tu z početka Frankopanske.. gre ženska .. narafski z otprtom ambrelom .. Ja svoju lepo zdignem vis i nakrivim da ona more komotnejše prejti pokraj mene.. Jee.. baš je tak i ona to shvatila.. tak me je prek tintare oderala z svojom ambrelom da sam jedva spasil svoje obrlihte na nosu..a šiltericu mi je zvrnula za celi krug na tikvi.. I nikom ništ.. Nije nit primetila.. Al..kaj.. nema tu spasa..
Vrag dal tu vuru kaj ju vidiš.. pa tekar je osma vura vjutro.. a pogleč kolko ova pokazivle.. Jeee.. to je tu v Frankopanski gde je do pred par dni bila ona vurmaherska radionica.. Sat.. A kaj misliš.. narafski da je konačno propala skroz na skroz.. Su zaprli štacun i v Teslinoj i v Ilici.. zdaj i tu.. Aaa.. znal sam ja da bu to tak čim je moj sused vurmaher Cajger prešel v penziju.. On je tu delel fajn leta.. bil je poslovođa.. od gda je vučil tu šegrtiju.. A je ta vurmaherska firma delala od gda sam ja bil klinac.. Jee. a kaj.. pa skoro da nit nema vura kaj ideju na feder i v kojim se vrtiju oni zubčasti kotači.. .. vse su to denes one nekakšne na baterije.. Al ja to ne priznam.. ja celo živlenje imam one kaj se same navijaju.. samo moraš mahati z rukom.. No.. pa fučkaš vure.. Nekak sam se zrival čez tu gužvanciju pa pem nekam .. bi ga vrag znal kam.. tekar tolko da se malo sprehodim …



I zdaj ti meni kaži kak se to nekomu more sviđat.. ta tu škatula .. vrabec ga dal.. Ona stara kaj je bila tu odavno je bila takaj ruglo Grada.. a ova kakti je umjetničko djelo.. Nikak ja to nemrem razmet.. Tu med tim starim baroknim palačama.. pokraj Horvackog Kazališča.. ovo zgledi kak da je nekom izpalo z kolic.. Znaš kaj.. To ti je kak da bi zdaj tebi negdo v tvoj špajzcimer del komad betona i gore del nekakšnu šajbu.. Bi ja rekel da ti se to nikak nebi dopalo.. Viš.. tak se meni nit ovo ne dopada.. Vrag jebal teg kaj je to dopustil.. pa se zna.. oni naš gradonačelnik.. dotepenec z bregof.. Al negdo veli da je to baš jako lepo i dobro i da ta staklena kištra ..se reče.. razbija monotoniju.. Ha.. nek si zgura v guzicu tu svoju monotoniju kak i ovu štangu kaj všrek stoji..a za koju oni arhitekt nit nezna kazat kaj je to .. A videl buš za jeno leto dni gda oni pleh na vrhu te škatule zahrđa kakšna bu to bila monotonija………



A mene ti vlovi ona nostalgija vsaki put gda projdem i hitim pogled na dobri stari Tucman.. Navek se setim kak sam tu prvi put na čagu došel.. Eeee.. kaj bi človek dal da se to more ponovit.. Gda se samo setim.. Došli smo ja i moji fakini z Zrinjefca.. oni su več prije bili..a ja prvi put.. Narafski da sam se zbegecal kak da pem Papi na aujedinciju.. Ne.. ajeudunciju.. Ne.. au….. No.. speglane hlače.. ajncug.. bela rubača.. tateku sam fkral svileni kravatlin.. zglancal cipeliše.. obrijal oneh par dlak na bradi.. namirišal se z Pitralonom….. Je čaga začela.. Rok.. Tvist.. Šejk.. pa onda oni sentiš.. A ja sam samo stajal postrani i gledel.. Pa znal sam ja vse plesati.. je mene moja mamica to nafčila.. Ta je sprehodila vse plesnjake po Zagrebu i bila prava čagerica.. Al ja sam nekak imel .. se reče.. tremu.. sam si gruntal.. A kaj ak ženskoj zgazim nogu.. A kaj ak me odbije za ples.. A kaj ak se zmotam i opadnemo na pod.. Vse mi se to najemput skupilo v tikvi.. A svirali su oni VIS.. Kon Tiki.. dost su kopirali Šedovse.. I najemput oni tam zakriči v mikrofon.. Djevojke biraju… A ja sam se saf zasral od trte.. kaj ak kakšna dojde po mene.. Ha.. narafski da se takšneg manekena kakšni sam ja bil ni moglo ne videti.. I evo ti jene zgodne male crne .. stala se spredi mene i pogledela me.. To je značilo da sam izabran.. A ta je imela onu kratku črnu minicu.. bjelu bluzicu.. i cipeliše z ogromnom petom .. Sječam se kak da je to bilo fčera.. velko svetlo se zgasnulo.. postalo je skoro kmično.. a oni su tam zasvirali onu od Litl Tonija.. Sind mi sam lavin … Čuj.. ja sam več prije plesal z puckama na onim žurevima.. pa v školi na zabavama… al ovo je bilo meni nekaj noveg.. Nis nit bil pri sebi kak sam plesal.. nit sam opazil da je muzika stala.. Pucica je zvlekla svoju ruku z moje.. nasmijala se i odprhala dalše.. No.. to je meni dalo kuraža.. i od teg časa ja nigdar nit jen ples na nijenoj čagi nis propuštal … I nis biral.. koja je bila najbliže tu sam prosil za ples.. Ne sječam se da me igda kakšna odbila..
I tak sam ja vse čage v našem Zagrebu sprehodil.. Tu v Tucmanu sam bil kak pri svoji hiži.. Čak sam znal plesati i z tetom Tucman ..kak smo zvali staru žensku kaj je tu bila kakti glavna. Je čaga bila sredom.. subotom.. i nedeljom.. Kasnejše su sredu zabranili posvud po Zgarebu na vsim plesnjakima.. jer su školarci nafčer bežali z škole kaj bi stigli na čagu.. Nakon jeno leto dni je tu v Tucmanu bilo kakti takmičenje za najbolši par na čagi.. Narafski da je tu bila taj dan cela Zagrebačka plesna elita.. Sviral je oni VIS .. MI .. I tak smo se vrteli kak da je sasvim normalna obična čaga.. samo je nekakšni .. se reklo.. žiri.. išel naokol i bilježil kak gdo pleše.. Gda je čaga tu večer svršila v deset vur.. je bil proglešen najbolši plesni par i još dva druga.. Znaš da je za najbolšeg plesača bil proglašen oni poznati zagrebečki Braco Cigan.. a mam za njim moja malenkost.. i još treti neki kaj ga nis poznal.. I Braco Cigan i ja smo se narednih pol godine tu napuhavali kak tetrjebi.. A teg Bracu Cigana sam ja poznal od malih nogu.. On se zlegel i rasel na Tomislafcu a ja na Zrinjefcu.. kak dripci smo se skup znali igrati.. a kasnejše smo se samo često susretali…. Tak.. malo sam se setil ………



I dok si vse to gruntam nis ni skužil da stojim tu na vuglu a semafor se več tri put zmenil.. tak ti je to gda se setiš starih cajti.. sam se najemput zgubiš negde dalko vnazaj.. Baš gledim.. se dobro vidi da su urlaubi svršili.. ljudi se vrnuli v Zagreb.. Pak su pune vulice.. trajvani.. Još samo da za koji dan i školarci navaliju i pak bu Metropola kak i navek .. A dež polahko curi.. bi človek rekel da je pravi jesenski.. Pa je.. več smo skroz na izmaku ljeta.. Na drevima je listje navelko začelo žutet..a i ima ga več na podu.. Ljudi su denes navlekli na sebe vjetrofke.. jakne.. kabanice.. ajncuge.. balonere.. ti vrapca.. a ja sam i dalše v kratkim rukavima.. Meni baš tak paše.. Jedin zakaj mi je ona vručina pasala je bila prilika da si spijem onu moju Ožujsku z citronom.. Ovak.. nis žedan pa nema dobreg razloga za prejti v brtiju…………



Evo..daj ga pogleč.. Kak taj bilmez lepo hodi z ženskom ambrelom.. Vrabec ga da.. ja to nigdar nebi naredil..taman da sekire padaju z neba.. Negda v neka bolša vremena.. dok su još mužki nekaj držali do sebe.. se taj nekaj retko moglo videt.. Ak bi nekakšni i prošel z ženskom ambrelom bi mi fakini komentirali… Pogleč pedera… Ak več nisi imel ambrelu.. samo si zdignul kraglina i išel kak da ništ ne pada.. A največ su dečki imali kožnate kape.. šilterice.. To smo vidli v onem filmu gde je igral oni Marlon Brando.. mi se čini da se zval.. Na dokovima Njujorka.. Nakon tega smo vsi imeli kožnate jakne i te kožnate kape.. A po to se išlo.. narafski.. v Trst..Tu pri nami si tak nekaj mogel samo sanjati.. Gda se samo setim.. Nit v Trstu to ni bilo jeftino.. A gad si se vračal prek granice tam pri Sežani.. onda su ti cariniki na tu jaknu još tolko penez odrapili za carinu.. Pa smo to zbegli tak da smo v Trst prešli samo v rubačama al puloverima.. tam kupili kožnate jakne.. malo ih zamusali z prašinom da se ne vidi da su nove.. i tak bi prešli prek.. tak smo tam i cipeliše kupovali.. Prešli bi tam v kakšnim starim pohabanim cipelišima.. kupili nove..oblekli ih a stare hitili v smetje.
No.. evo mene i tu pri Jesenskom.. antikvarijatu.. pa bum malo zašel nutra pogledeti kaj vsega ima.. Viš.. ovi tu vani stoji i čita.. ga dež ništ ne štenta ……………

… Serbus ………..

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.