Petak… a vsaki petak ………

petak, 22.08.2014.

Zafrkancije ….



Malo sam se šmucal po Dolcu.. sel sam si v brtiju Serbus i spil dve Nesice od vanilije.. vreme nekak visi.. bu nebu..al dež..al sunce..
Znaš kaj.. nemam ja denes kaj tu iskati.. nisam baš pri dobri voli.. Velim ti ja.. to vreme je krivo.. Pa bum čez Tkalču prešel v Dugu vulicu i prek Gornjeg Grada se zpustil na Mesničku … Tek tolko da se malo sprehodim.. je dobro za cirkulaciju.. Makar.. znaš.. dobro je meni za cirkulaciju i domof sedeti v moji fotelji.. Barem te manjše noge boliju .. Jedin kaj ti mene tera van z hiže je to kaj ja moram svojeg Zagreba videti.. Ak koji dan ..al dva ostanem pri hiži.. vsi okol mene misliju da sam betežen .. Pita mene moja najdraža.. Kaj denes nebuš otišel v špancirung.. Nebum velim ja .. neda mi se.. A ona mam beži svoji mamici i žali se da sam ja ziher fest betežen … Onda obadve gruntaju kaj bi to mene moglo spopasti.. Veli nejzina mati da sam se ziher preveč nažderal pa mi je težko.. A kaže moja.. Ma.. ni.. ne jede ništ vjutro.. morti ga boli koleno kaj ga je lani operiral.. No.. i tak vse naokol kaj je meni i vse fulaju.. A ženina mater.. to je moja punica..



A kakšni bi ja bil Zagrebački fakin kaj nebi svoju punicu zafrkaval.. Znaš.. nema ona mira.. mora ona saznat zakaj ja nis prešel v špancirung.. Neda črv vriti staroj mira.. evo ti nje kmeni na vrata.. Jedva se spentra po štengama.. al znatiželja je jaka .. A kaj.. ja ju pustim v svoj stan.. sedne si ona.. Ništ ne pita.. samo me gledi i proučava.. Kak doktor kirurg prije neg mi bu bubrega zvadil.. Malo popričamo i ode stara .. Posle referira mojoj najdražoj.. Da joj ja zgledim nekak preveč bledo.. i kakti da sam v poslednje vreme malo oslabil.. Nezna ona da meni moje kile samo ideju prek sto na gore a nikak na dole .. I još veli svoji kčerki da pripazi na mene .. morti sam dobil nekakšni slabši .. se reče.. moždani udar.. Se to po domaći veli da te je šlak trefil.. ne.. Ha.. A zakaj to ona veli.. Eeee zdaj dolazi ona moja zafrkancija.. Dok sam ja z punicom pripovedal.. sam svoj gubec malo raztegnul i nakrivil na levu stran i levim okom onak.. kakti škiljil.. i malo sam kakti mucal.. I stara je donesla dijagnozu i zabrinuto je prenesla mojoj najdražoj.. I gda je moja došla domof.. gledi mene kak da me prvi put vidi.. narafski.. prvo ju je na dvorišču stara dočekala.. No.. mene moja gledi.. pita kak sam… A ja joj lepo odgovorim .. Jako dobro.. pojel sam si malo domačeg špeka i pol glavice luka.. pa sam si spil jenu Ožujsku z citronom.. Posle sam malo prešel susedu Cajgeru pa smo si još nekaj skup spili.. a onda smo skup prešli Zvonku..špengleru na još jenu rundu.. Gledi mene moja.. i veli.. More bit da je moju mamu šlak trefil kaj mi je vsega napripovedala……… Tak.. onda se skup smijemo…A kaj.. lepo je živeti…Ha



Pa bum uz put zpripvedal još jenu …..

Sam se predomislil pa pem čez Tkalču pa po kakšnim štengama gor na breg..Tak prolazim pokraj Pivnice Medvedgrad .. I navek se nečega setim.. Viš.. tu piše Mali Medo..al to ti je jeno te isto.. Je to več skorom dvajset let poznato ugostitelstvo.. i ja sam več nekolko put škrabal po malo o tem.. tak sam rekel da su se prvi kompanjoni posvadili i razišli i podelili te lokale kaj ih imaju po Zagrebu.. A ja dost često prejdem dol na Staru Samoborsku cestu v Pivnicu Medvegrad.. Znaš.. kuhaju tam vsaki dan friške gablece i obede i moram ti reč da je to jeftino a dobro skorom kak domače.. A o pivi kaj ju oni sami delaju.. nema se kaj prigovorit.. Ja svakak preporučam tam prejti ak se hoče dobro najesti i dobre pive spiti…
No.. neki dan je moj zet odlučil proslavit svoj rođendan tu baš v Pivnici Medvedgrad ..al tu v Gradu.. v Tkalči.. I kak tu još nismo nigdar bili od gda je tu otprto..a ni tak dugo.. Lepo se složimo i cela moja familja skup z punicama.. svekrivama.. bakama ..suprugama.. decom i vnukima..praf za praf.. cela regimenta.. najavimo se telefonski da rezerviramo mesta.. No mesta ima i brez rezervacije .. Dakle.. stigli smo i konobar nas odpela na prvi kat gde su spremili stole za nas… Ja ..kak i navek.. prvo razgledam naokol..znaš.. moram pobrati.. se reče..dojmove.. Hmmm.. baš me ti dojmovi i ne vlečeju na to ime.. Medvedgrad .. kak se pivnica nazivle.. Nigde v tem prostoru nema ama baš nikaj kaj bi i barem malo podsetilo na Medvedgrad.. nit kakšne slike.. nit kakšne coprnice.. pa nit sam nameštaj ni nikaj posebnog kak bi to človek zamislil.. Znaš.. dol v Stari Samoborski je baš naređen takšni štih da se človel more čutit kak da je na starom Medvedgradu.. A ovde baš ništ..a v sred stare Tkalče..



I da ne razvlačim pripovetku..Ovak.. Za razliku od one pivnice na Samoborski cesti.. ovde je to za mene čisto razočaranje.. Prvo.. konobar je oblečen kak obični potepuh z vulice.. ni ljubazan.. zgledi kak da smo mu na žulj stali kaj smo opče došli.. nezna nikaj reči kaj ga pitamo..samo nam pod nos gura špajzkartu.. opče se ne trudi delati kakšnu reklemu .. nuditi nas da probamo ovo..al ono.. Ništ.. mutaf kak cipela .. No dobro.. dogovorimo se mi i naručimo po špajz karti kaj bumo jeli.. vse si to konobar lepo zapiše.. i prejde…Jeeee.. al nas je pozabil pitat kaj si bumo spili.. a mi sedimo za praznim stolima.. Kričim ja z vseg glasa za njim.. Haloooo.. konobar.. Evo nejga nazaj.. još bolše namrgođen.. Pa znam ja da ljudi nemreju navek biti dobro razpoloženi..al ak si konobar.. koga je briga za tvoje probleme.. A mi smo se več dogovorili gdo bu kaj od pijače naručil..samo to treba prenest konobaru.. V pivnici Medvedgrad ima pijače kak i v vsakem drugem kafiču..al restavraciji..al gda si več došel v pivnicu..onda svakak moraš probat nijhovu pivu.. A pivnica Medvedgrad nudi pivu.. Grička vještica.. Stari Zagreb.. Kontesa Nera.. i Črna Kraljica … No.. rečeju vsi konobaru kaj želiju..piše on.. a ja najzajdne naručim.. Meni prosim.. Barbaru Celjsku.. velku kriglu.. Gledi v mene taj telac.. i spet pita.. Šta vama.. Znaš.. to..Šta…. mogel bi mu to Šta naškrabat na papir i zgurat v nos.. V sred stare Tkalče.. v Pivnici Medvedgrad.. mene zvuzlani konobar pita..Šta … No ja mu ponovim.. Barbaru Celjsku mi donesite…. Gleda on namrgođen.. Toga nema..samo ono šta piše na tabli.. Ima.. ima.. velim ja.. Moja najdraža i moja djeca znaju o čem ja pripovedam..pa skužiju da sam ja odlučil malo zafrkavat teg ..se reče.. ugostiteljskog mulca…. A pokraj našeg stola za drugim stolom sedi nekakšna pajdašija i sluša kaj ja pripovedam pa se i oni smijeju.. Još jen od njih veli konobaru.. Ima. Barbare Celjske.. i meni ste donesli.. Zdaj je konobar potpuno zgublen..
I kaj.. kakšni je da je.. žal mi ga je postalo.. pa ga pitam.. A znate vi mladi gospon gde je Medvedgrad.. veli on.. znam.. v Ilici.. na Samoborski cesti na Safski.. stane on nabrajat.. Neee.. mladi gospon.. to su Pivnice ..a ja vas pitam da gde je Medvedgrad.. .. Kratko.. i najkrače.. Nema taj pojma o Zagrebu.. o Medvedgradu.. o Barbari Celjskoj .. nit o Crnoj Kraljici.. Na koncu mu lepo objasnim da su Barbara Celjska i Crna Kraljica jena te ista ženska iz zagrebačke.. Horvatcke i Evropske aristokratcke povjesti….
I tak.. prošlo je nekaj vremena .. pojeli i spili.vse ..al bi ja i moj zet još pive.. te Črne Kraljice.. Al nema ti gdo prinesti.. A sam lokal dela v prizemlju i na prvem katu.. A kolko sam mogel videti.. ni v pivnici bilo morti petnaest gostiju..a ima nekolko konobarof.. Al of naš.. kak nas je poslužil.. više se ni pojavil.. Kaj.. nema druge neg ja zemem dva kriglina i pem dole v prizemle po pivu.. Kak sam i rekel.. dole su samo tri gosta.. dojdem ja do velkog šanka gde se piva toči.. Prosim lepo još dve Črne Kraljice.. Veli meni pipničar.. Dobro.. bu vam to konobar gore donesel.. Velim ja.. Bum ja sam odnesel jer konobara ni več jenu vuru pogledet dal smo živi..a kamoli žedni.. Of tu kimne z tikvom i ja odnesem krigline gor.. Za čas evo teg našeg konobara za menom gor.. I začne se izpričavat kaj ga ni bilo.. nekaj je nadrobil.. ja ga nis ni slušal.. Najme moje kčeri.. moj zet i ja smo vodili velku razpravu o potrebi da ugostitelski i turistički djelatniki moraju poznavat najbližu povjest barem grada v kojem delaju.. i još razpravlamo o zagrebačkim dotepencima.... A ja sam tvrdil da taj naš konobar mora da se je dotepel z kakšne vukojebine v naš Grad.. gda nikaj nezna .. I baš mi je dobro taj tu naletel.. Brez pardona ja nejga pitam.. Mladi gospon.. od kuda ste vi.. A on kak z topa opali… iz Zagreba ……………….

Puce i dečki.. da ste mi gezund ………..

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.