……… v Zagrebu Gradu …… v Ilici 21… i… 29 …..

utorak, 22.07.2014.



Mam mi je lakše..oblaki su se of put pokazali kakti vrlo koristni.. pa je dež lepo pomalo cmizdril odzgor .. Barem malo sam se počinul od one goruče lampe kaj je zajdnih dni žgala kak ponorela…. I rekel bum ti da mi je baš fest pasalo sprešetavat se naokol.. Jesam.. imel sam ambrelu al ju nis otprl.. Doduše..imel sam na tikvi šiltericu tekar tolko da mi obrlihti na nosu ne pokisneju.. I užival sam kak mi se lepo par kaplic cedilo niz hrptenjaču..
Gledim .. skoro da človeka nema za videti v Ilici.. vsi su nekam nestali.. prešli.. Oni z penezima na..se reče.. ljetovanje.. oni brez penez namačeju noge domof v lavoru..a oni dotepenci su se na kratko vrnuli v svoje brege i žabarije mamici na koštu pa još i kakšni pinklec nazaj v Metropolu odnesti.. Pa ti tak naš lepi Zagreb zgledi kak da ga je negdo z velkom metlom pomel … Jedin kaj po celomu Gradu plaziju ono turisti.. Japanezi.. Ti Žutaki z očima všrek samo letiju kak stekli naokol.. šklocaju z aparatlinima .. nigdo ih nikaj ne razme..a pripovedaju med sebom kak da se svadiju.. Znaš.. to su ti ništ koristi turisti.. Moreš iti za njima celi dan po Gradu.. nebuš videl da igde nekaj kupiju.. kakšni suvenir al ajnzeckartu .. A vodu si točiju v svoje flašičke gor na Opatovini na oni javni česmi..al na Zrinjefcu z Železnog Franca… I ima ih kak žohara.. A naši spametni..se reče.. turistički radniki.. samo brojiju te Japaneze a ne peneze koji ovi tu ostaviju.. A ostaviju drek..pa morti i nejga nosiju nazaj na svoj otok.. Veli mi moj poznati ..oni ugostitel z Pivnice Medvedgrad.. da pri njemu organiziraju obede za te male žutake.. Ti vrapca..znaš kaj mi je rekel.. Da dva ta Japaneza skup jedeju jenu porciju.. A još mi veli da pri njemu nisu nit jenu jedinu pivu spili.. Samo ločeju vodu …. Ha kaj ti je to turizam v Metropoli … A ja ti zapraf gledim te male črne ženskice.. Hmmm.. tak šlampasto hodiju z tim svojim krivim nabitim nogami.. Maaa.. kaj.. Bi ja.. Ha… onak.. z znatiželje..Me razmeš …ha ………..



Tak ti se vlečem polahko čez Ilicu i gledim malo izloge..malo te stare hiže.. Viš ovu tu na broju dvajdesetjen.. Tu su lajnskeg leta lepo obnovili..al samo z vajnske strane.. fasadu.. Lepa je to palača..pa ni tak mala kak zgledi.. velik nje ima još odostrag z dvorištne strane.. Znaš.. tu sam ja negda lepe cajte provodil.. Ovak.. Tu na prvem katu su velke..ogromne sobe.. onak starinske.. pet metri visoke.. Tu ti je negda svoje prostore imelo jeno pjevačko društvo.. V to vreme sam ja več bil ozbilni človek.. No.. i moje planinarsko društvo z kojim sam ja štrapaciral čez vse brege po celi Evropi.. je takaj bilo i pjevačko društvo v kojemu sam ja popeval i sviral.. malo gitaru..a največ sam bajsal po kontrabasu.. I tak smo mi tu pri ovima v Ilici dobili.. kakti od dobre volje.. da se moremo jemput na teden ..se reče.. koristit z jenom sobom za naše zestanke.. I tak.. mic po mic.. oni popevaju.. mi popevamo i sviramo.. i mi smo se spajdašili kak prava bratija.. I ni to bila šala.. glavni med tim pjevačima je bil jen operni pjevač z velkog kazališča .. koji nam je dirigiral .. I rekel bum ti .. imeli smo mi skup koncerte po gradovima..selima.. bregima i dolima..pa najvekši je bil v zagrebačkom Lisinskom.. taj put je znami popeval i stari zagrebački šansonjer Zvonko Špišić i ona zgodna pjevačica Višnja Korbar.. I tak ti je to trajalo jeno par let.. Znaš.. tajnica teg pjevačkog društva je bila jena ženska.. pa dost stareša od mene.. a bila je korpulentna.. ma kaj.. bi joj i Švarceneger mogel bit jalan.. Se zvala Mira.. I ta ti je Mira hitila mene na svoj kipec.. ti vrapca..a ja nis znal kak bi se zvlekel z te..se reče..situacije.. I malo po malo.. začne ti ona mene..snubit..me razmeš ..onak za praf..samo kaj me ni za ruku vlekla.. Na svakoj..se reklo..probi gda smo popevali..ona bi mene puntala i namigivala.. vrtela se..i svakaj izvodila.. A ja sam se delal tulac kak nigdar v živlenju.. A jemput na mesec smo tu skup.. moji planinari i to pjevačko društvo naredili veselicu i narafski tancali kak bedasti da se do pol Ilice čulo.. Moreš si lahko zgruntat da sam ja celo vreme tancal z tom velkom Mirom.. Čuj.. je bila vekla.. vekša od mene..al je bila i dost zgodna.. je imela rudlave lasi skroz do riti.. a fort je nosila prekratke kiklje z koje su virile mišičave noge kak od nogometaša.. I kaj da ti dalše pripovedam.. Ja sam si celo to vreme dok je ona mene pikirala gruntal o onem kaj je meni moj tatek savjetoval…. Sinek.. nit jenu nemoj propustit morti bu ti baš ta zajdna v živlenju.. I kaj.. Gda smo tak jemput tancali da se tresel celi prvi kat v ti palači.. ona je mene jenostavno odnesla v drugu sobu gde je na sredini bil ogromni starinski šrajptiš…hmmm.. kakti na razgovor.. Ha.. jesmo.. zbavili smo razgovor za pol vure..ha .. Gda smo zišl van z sobe.. pital me je moj pajdaš.. Čuj.. si preživel … a neki drugi su me tak znatiželno gledeli .. Posle sam saznal da ja nis jedini med njima koji je z tom Mirom obavlal v oni sobi takšne razgovore …ha …
Denes više tu nema nikakšnih pjevača nit planinara.. Nema više ni Mire.. Cela vulična strana je..se reče. poslovna.. a z dvorišča su stanovi.. V dvorišču su negda bili obrtniki.. šloser.. špengler.. fotograf i šušter.. Denes je jedini još ostal šušter.. drugo je vse zaprto………………….



Viš.. vsaki put gda prejdem čez Ilicu ja ti hitim pogled na tu hižu.. Tu na broju dvajsetdevet je Foto Klub Zagreb.. najstareši takšni fotografski klub v Evropi.. Nit Beč nit Pešta nisu tak nekaj imeli prije Zagreba.. Gda sam se ja začel interesirati za fotografiju.. a bilo je to v petom razredu osmoljetke.. bil sam v školskem klubu mladih fotografa.. Narafski.. imel sam fotoaparatlina od mojeg tateka.. koji je fort jamral da ga skupo koštaju moje bedastoče kaj je moral davati peneze za filmove koji su v ono vreme bili fest skupi.. I tak sam ti ja kakti malo .. se reče.. napredniji v ti fotografiji.. dobil poziva da se zapišem v Foto Klub Zagreb v..veliju.. juniorsku sekciju.. I jesam.. Bil sam ftem klubu v Ilici dugih leta.. vse do začetka rata v Domovini.. Nakon rata sam odustal od daljnjega aktivnog rada v Klubu.. Čez sva ta leta svakaj sam ja delal v tem tu Foto Klubu.. pomagal sam v organiziranju foto izložbi.. kasnejše sam i ja postal organizator.. pa vse do tega da sam bil tajnik i podprecednik kluba.. Narafski da sam se ja celo vreme aktivno bavil fotografijom.. pa sam imel i svoje personalne dve izložbe.. A čez to svo vreme ja sam i doma v podrumu imel kompletnu foto laboratoriju za vse špelancije okol fotografija.. Gda sam se z Zrinjefca preselil v hižu v Kustošiji i to vse sam prenesel z sebom jer sam v hiži naredil celi.. se reče.. foto studio.. I dugo.. dugo let je ta laboratorija.. taj studio bil v poslu.. Jeee.. i moja stareša kčerka je još kakti osmoškolka takaj postala mladi fotograf..a kasnejše je i završila vse moguče škole za fotografiju..kak sam negda i ja .. Čak je imela i istog profesora kojeg sam i ja imel.. samo je zdaj več bil star kak Metuzalem .. No.. Foto Klub Zagreb je još tu na istem mestu.. al su denes nutra vse redom novi nepoznati ljudi.. pa ja nit stoga nejdem više tu.. Al se navek setim vsega gda tu projdem…
Zajdna moja izložba fotografija je bila 1995. leta v KICu v Preradovičevi vulici broj pet.. Bila je to izložba mojih fotografija z fronte.. Posle tega nis se više bavil fotografijom.. Denes tak malo šklocam čist onak.. z razonode.. Moj foto studio v hiži je razmontiran.. nekaj sam od teg vsega podjeli naokol.. nekaj je negde na tavanu skup z celom gomilom starih aparatlina ………………..

Tak.. malo sam se setil …………………. Serbus ……………..


Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.