Teret grijeha vuče prema zemaljskim stvarima
Iscjeliteljica ljudskih duša ponovno nas poziva da molitvom, koja je očišćujuće sredstvo i ozravljujući tonikum što se besplatno nudi u Božjoj ljekarni, prionemo uz njezine skute, da se prepustimo njezinu vodstvu, da s povjerenjem napravimo iskorak koji oslobađa od zemaljskog i nestalnog, od straha i tjeskobe, od magnetizma požude i pohlepe, od mamaca laži i nevjere. Kao zvijezda vodilja Majka u nama svijetli ljepotom svoga glasa, iz kojeg se izlijeva žubor žive vode i sipi okus rajskoga mira. Svjetlosnim valovima milosrđa grije srca promrzle i zavedene dječice, preplavljuje nas žarom radosti i pokazuje nam blagoslovljeni plod utrobe svoje, otkupiteljski plamen praštanja i vrelo neizmjerne ljubavi.
Hrani nas snagom vjere i liječi melemom pouzdanja bez kojih ne možemo daleko odmaknuti na obraćeničkom putu, bez kojih se ne možemo oduprijeti privlačnosti grijeha, odjevenih u svjetlucavost varki, izniklih iz opijata laži. Jer pogubni okovi navezanosti i kukolj zabluda, ne mogu se otkloniti, a niti poništiti, novim tlapnjama i trabunjanjima, drukčijim svjetonazorima koji tek mijenjaju formu, a sadržaj im i dale ostaje podvala kneza propasti.
Nama je, dakle, potreban zaokret na koji nas poziva Bogorodica. Došla je u Međugorje da nam razbistri um i očisti srca, da nas povede prema svetosti i privede istini, da nas otrijezni od predrasuda, da nas izvuče iz ralja pomahnitale zvijeri. Došla nas je podučiti što je težina križa, a što teret zabluda, što je brjeme ljubavi, a što bolest grijeha. Došla nam je pokazati kako se zadobiva mir i čisti savjest, kako se prevladavaju nemire i beznađa koji siju tjeskobe i vode u očaj.
Jer priklanjajući se neprijatelju od početka, postajemo taoci vlastitih djela, zarobljenici vremena i sluge čovjekova mrzitelja. Ukopani u tvrdoglavost, samodopadnost i nerazumnost, okrenuti varkama prolaznoga, zaboravljamo na moralnu dimenziju i svrhu povijesti, na konačni dan u kojem će se sažeti svi naši dani i odvojiti dobro od zla, svjetlost od mraka i istina od laži.
Hoćemo li i dalje slijepi od znanja, lutati u neznanju i zanemarivati dobro zato što smo okruženi šipražjem podmetanja i opkoljeni bodljikama zla, perfidnom podmuklosti koja se hrani našom nesigurnošću, strahom koji zatomljuje vjeru i zatvara put spoznaje? Hoćemo li se do kraja prikloniti ezoteričkim naklapanjima, izokrenutim vrijednostima, bogohulnim teorijama i naklapanjima koje se kao smrtna rana uvlače u ranjeno i zavedeno ljudsko srce, kad se istinom manipulira u dnevnopolitičke svrhe, a duh perverzije uvlači u školstvo, zdravstvo, znanost i umjetnost?
Dok se obnevidjeli i egocentrični vrtimo u krugu ispraznosti, tražeći ugled, čast i priznanje, plazeći za povlasticama i sinekurama, odbacujući žrtvu, smisao odricanja i radost darivanja, nepovratno se udaljavamo od Božjeg plana i uloge koju nam je namijenila njegova mudrost. Umjesto da se obnavljamo u razboritosti i jakosti, u jasnoći i dobroti, mi se prepuštamo povodcu kojim nas u propast vuče zavodnikovo obećanje - biti kao Bog i jači od Boga, rasti u neposlušnosti i raditi sve ono na što nas nagovara nečisto srce, stavljati u prvi plan korist i interes, odbaciti uzdržljivost i prihvatiti raskalašenost. Jak je u čovjeka praiskonski grijeh i malo mu treba da ga zaludi i ponese pučinom nemira, da ga otrgne od gorušičinog zrna vjere, da mu zamuti duh i izokrene razum, da ga povede na put propasti. Tko samo jednom napravi pakt s demonom laži i prihvati nemoralnu ponudu, postaje ucijenjen za cijeli život i teško pronalazi put iz začarane mreže, bojeći se istine i onoga što će ona otkriti na svjetlu danjem. I umjesto da čovjek pred Gospodinom prizna opačine i promašaje, da se ispovjedi i napusti stranputicu, on i dalje slijepo korača u još dublju tamu, a pred bližnjima obraz maskira licem anđela dobrote. No sve mu je uzaludno jer ne može prevariti Onoga koji sve vidi i čuje, koji poznaje svaku našu misao, djelo i propust.
Gospa nas poziva da se okrenemo od zenaljskoga, da mislimo na vječnost, da svjedočimo ljubav i pripremimo se za časni odlazak, a ona je s nama da bi nam pomogla na putu do cilja koji se zove kraljevstvo nebesko, na koji se stiže odricanjem od zmijinih ponuda, čvrstim opredjeljenjem za dobro i neprestanim preispitivanjem savjesti. Uči nas da ćemo ponajprije iskrenom i dubokom molitvom otkriti mudrost Božje volje, molitvom koja nije samo na usnama, već izniče iz srca koje se oslobodilo rastresenosti i u koje se nastanila glazba njezina glasa. Tako ćemo posvjedočiti da smo njezini i da smo vojnici one koja svojom čistoćom, poniznošću i poslušnošću satire glavu neprijatelju od početka.
|