po putu i azimutu

16.10.2017., ponedjeljak


Marunada u Lignju
U ovom mjesecu se isplati posjetiti Marunadu, tradicionalnu gastronomsku manifestaciju koja se već dugo godina održava u mjesecu listopadu u Lovranu, Lignju i Dobreću. Pitomi kesteni maruni iz šuma iznad Lovrana su među najkvalitetnijim u svijetu i ne čudi što su iz lokalne pučke fešte prerasli u jednu od poznatijih manifestacija koju je i ugledni britanski časopis Guardian uvrstio među deset najboljih jesenskih gastro fešti na svijetu. Naravno, osim maruna bude i drugih delicija, od kojih neke nije dobro konzumirati ako ste došli sa vozilom. Marunada je počela u mjestu Liganj iznad Lovrana, gdje se nalazi i centar Parka prirode Učka. Iz ovog mjesta vode markirani planinarski putevi na razne strane , i u sklopu "sportske" Marunade bio je organiziran planinarski izlet na vrh Učke.



Vozeći se prema Lovranu i Lignju stao sam u mjestu Ičići pogledati plažu i kupiti marendu u marketu. Makar je listopad ljudi se još kupaju, a vidio sam i dosta stranih tablica (u povratku me jedan sa Porsche Boxsterom skoro opasno pretekao).


U Lignju me dočekao miris pečenih maruna.


Maruni se moraju izvaditi iz ovih bodljikavih žajica.


Obližnja šuma, tj. voćnjak sa stablima maruna.


Moram probati i kolače od maruna, ovi mali desno su samo od malo zaslađenog pirea maruna sa čokoladom. (Kupio sam pola kg pirea koji ću poslije moći sam uz šlag ili čokoladni preljev.)


U sobi sa etno izložbom bilo je stvari koje su ljudi nekad koristili, za oko mi zapela ova stara 'Računica'.


Ovdje sam ispod stijene niz koju se nakon kiša slijeva potok Banina tvoreći veliki i lijepi slap. Banina se ulijeva u more u mjestu Ika.


U Lignju uz Marunadu uvijek bude i izložba gljiva, za ovu crvenu sa bijelim točkicama sam siguran kako je svi prepoznajete.


Ovu gljivu nemojte ni dirati jer spada u najotrovnije glive. Zove se zelena pupavka, a veliki problem je što se simptomi javljaju puno vremena nakon konzumacije.


Ovo je sunčanica, jestiva i ukusna gljiva koju često nalazim na livadama Učke iznad Medveje i Lovranske Drage. Ima veliki klobuk i pomični prsten, jestiv je samo klobuk jer je stručak žilav.


Slučajno sam našao jedan osinac i uz ostatak suhih vrganja i kupovnih šampinjona napravio sam jaki gulaš od gljiva.


Fotke za kliknuti: most preko potoka kod Lovranske Drage i lovranski maruni.


Bilo je razne glazbe, pogotovo na kraju dana. Ovo je mislim kvarter "ASI", koji je uz dobro poznavanje pjesama iz ovog kraja, dalmatinskih i drugih koje uvijek idu uz feštu, znao i neke slovenske uz jodlanje.


Za kraj veliki maruni bojci.
I lijepe fotke sa otvorenja 44. Marunade u Lovranu i iz Lignja na stranici PodUčkun.net.





- 00:05 - Komentari (34) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.