Vrućina, birokracija i uštap

petak , 21.06.2013.

Temperatura iznad 35, točnije pročitala sam na displayu u Vukovarskoj 40 stupnjeva negdje oko 14h, znači stiglo je vrijeme kad obavljam neku birokraciju koja je mjesecima, odnosno koju godinu na čekanju. Trebam li nešto obavit u područnom uredu, poreznoj upravi, gruntovnici, pisarnicama i sl. dočekam kipuće dane, najtoplije u godini i gradu i tad lijepo krenem negdje oko 11.30 ili čak u podne.

U to doba gotove su pauze, grad je izvanredno pust, vozim brzo i parkiram gdje trebam, a za koji dan, tjedan, moći će se parkirati i na samom ulazu u raznorazne ustanove, seoba će započeti.

Svugdje gdje ulazim u klimatizirane prostore, odmah sam na redu, službenici dobre volje, ili su bili na starom godišnjem ili će ići drugi tjedan, a još se i novi go smiješi. Obavljam sve brzo i uslužno, dok sam u HZZO-u jedina stranka za podići zdravstvenu iskaznicu, zvoni mobitel, javlja mi prijateljica, uputila je savjetnica u HZZ-o da niti ne treba dolaziti preko ljeta, odmah dobila žig i za srpanj i kolovoz, nek' se javi sredinom rujna, vrućine su do tada.

Odlazim u Finu, parkiram ispred i hop, evo me, opet prva na redu. Gđa za šalterom razgovorljiva, fino se napričale, i kad smo već tako lijepi kontakt uspostavile, upitam, bili mi rekla neke podatke i za moju kolegicu, hoće, reći će, vruće je, što da dolazi, iako su podaci privatni.

Još dvije banke i za danas i ovu godinu uglavnom gotovo. U prvoj, HPB mijenjam sve kartice, iako sam prezime promijenila (oduzela ex-ovo od djevojačkog) još 2011. Zašto niste došli prije - pita službenica? Što da joj kažem, da samo po ljetu i praznom gradu rješavam administrativna čekanja u redu? Bila sam iznurena od mijenjanja svih dokumenata, svojih i dječjih, u tome sam već potrošila lanjske užarene dane kad se svima savjetuje da ne izlaze iz kuće ako ne moraju, služim se internet bankarstvom, a niti bankomat ne pita kako se zovete, nego da li je ispravan pin. Uručuje mi papire na potpis, uzimam njihovu olovku, onu zalijepljenu na pult, kad ne piše, polupotrgana, bez veze tamo stoji. Opla, ili je banka toliko osiromašila ili toliko drži do klijenata.

I zadnja današnja stancija: Raiffeisen bank, parkiram točno preko puta, ali moram platiti, istekla karta. Djelatnik Zagrebparkinga, odmahuje rukom, vrućina je, a idem samo "na kratko" u banku. U poslovnici nas četvero, dva bankara, netko u stražnjem uredu i ja osobno, jedini klijent, izvolite, izvolite. Ovdje ću isto mijenjati karticu zbog je li novog identiteta (pravno je to tako) i još neki ugovor sa novim uvjetima sklopit, pa zamolim službenika da požuri, nisam platila parking, ne bih baš dugo iskorištavala dobru volju naplatitelja kazni. Ali umjesto da požurimo s poslom, mi raspletosmo na mak i konac kako izbjeći plaćanje parkiranja u Zg-u i gdje su sve lokacije u centru gdje ne dopire gramzljiva ruka zg parkinga. Tema neiscrpna, ožednjela sam, okrenem se, znam u kutu stoji aparat s vodom, kad ono ništa, prazan kut, niti reklamni pano nisu postavili. Opla, i ova banka smanjila sebi troškove i pokazala koliko drži do svojih stranaka pomislim. Prošle godine smo maknuli sve aparate za vodu, ali vas nije bilo preko godinu dana, tumači bankar.

Naravno da me nije bilo, ne volim uzimati slobodne dane, voziti kroz pretrpan grad, ne nalaziti parkirno mjesto i stajati satima u redu i trpjeti tuđu mrzovolju.

Na osam lokacija sam danas sve obavila u vrlo malo vremena, parkirala idealno, čekala minimalno ili uopće ništa, pričala sa simpatičnim ljudima i vidimo se dogodine, meni administracije dosta, odoh ovaj vikend na južni Velebit, priroda prikazuje predstavu punog Mjeseca, briga njega za Zagrebparking i promjenu identiteta, a pogotovo za rentabilnost zemaljskih banaka.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.