MASTERGUITAR

18.08.2008., ponedjeljak

.: Marketing gitara u 20. st. :.

Sredinom proslog stoljeca, u vrijeme kada su se europske zemlje oporavljale od Drugog svjetskog rata, u Americi se je poceo razvijati jedan cjeli novi brand - Fender. U zemlji u kojoj se radalo sve vise umjetnika, glazbenika i onih koji su se tako osjecali Fender je imao blistavu buducnost. U to vrijeme u Tennesseeju je postojala tvornica Gibson gitara koja je osnovana 1902.g., a izmedu 20.-ih i 30.-ih godina proslog stoljeca je pocela proizvoditi gitare. U pocetku Gibson je proizvodio mandoline, no posto se u Americi 1920.-ih pocelo intezivnije stvarati zanimanje za glazbu (blues, rock'n'roll, jazz) 1936. Gibson Guitar Corporation je na trziste lansiralo svoju prvu elektricnu gitaru Gibson ES-150, dok je to Fender napravio malo kasnije. Te dvije firme razvijale su se maje-vise paralelno i moglo bi se reci da su jedna drugoj bila konkurencija. Treba napomenuti da te dvije firme nisu bile jedine u svoje doba. Bilo je tu jos i Elger Guitars (kasnije Ibanez U.S.A.), Martin Guitars, te jos mnogo tvrtki koje su izgledom (ali ne i kvalitetom) kopirale vodeca imena poput Fendera i Gibsona te tako samo jos vise pridonjele njihovoj popularnosti, a o kojima necemo sada jer bi to bilo previse.
Kako su se s vremenom te firme razvijale tako su i ljudi s vremenom se poceli interesirati za za tada vodeca imena, Fender, Gibson... No, da bi se te dvije firme razvile u tako velike i snazne radaonice gitara kao sto su danas trebalo je mnogo novca uloziti u marketing tj. reklamiranje.
Dolje su reklame za Fender prije 20, 30, 40 pa mozda i vise godina...



A sada neke od novijih reklama, takoder Fenderovih...



I evo jos nekoliko reklama za Gibson...




Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.