pismoandjelu

četvrtak, 22.09.2011.

Devojka sa čardaš klompama

Kad je čoviku teško triba imat neku glazbu koja će ga spašavat. Neku koja će ga razvedrit bez obzira šta je recimo osta bez posla, bez vire, bez nade, bez brate svega.

E, tako ja, odnedavno nezaposlena, kad mi dođe baš previše teško, zavrtin Balaševića. I uvik istu pismu - "Devojka sa čardaš nogama".

Neman ja pojma zašto. Ta pisma očito dira nešto u meni ali ne znan šta tačno. Ko zna kako se to zove i otkad u meni živi, ili životari, ili se krijumčari.

U svakom slučaju, rečenica po rečenica, stih po stih, mene ta pisma dovede u potpuno šizoidno stanje sriće i tuge. Jedna rečenica me razveseli, druga rasplače, i tako naizmjenično dok me toliko ne iscrpi da mi više ne ostane snage za ništa osim za nekakve bezimene, neprimjerene čežnje.

Kad Balaš kaže "Hej, doleti mala senice..." ja se automatcki dignen, raširenih krila, spremna poletit. Onda se sitin da ne znan di bi tačno tribala poletit pa se vratin i sidnen posramljeno za stol i nastavin sickat kapulu za ručak.

"Baš od takvih su je čuvale tetke sa 'ladnim trajnama..." kaže dalje.
Tu se ja onako sama sa sobon nasmijen i usput brišen suze šta mi cure od kapule i lagano drman glavon u ritmu one violine.

A onda dođe rečenica zbog koje je ta Devojka sa čardaš nogama jedina žena u mom životu na koju sam ikad bila stvarno, ali stvarno ljubomorna.

"...čije si pile, pirgavo...što nisi meni suđena...".

Ajme. Ajme majko. Zamisli kakva je morala bit ta ženska da je neko nazove tako, da joj tepa "pile pirgavo"?

Kad to čujen mene uvik nešto zapeče u duši od zavisti i tako otkrijen da san stoposto i ja cili život tila bit nečije pile pirgavo. Nisan čak ni sigurna kako u stvari uopće izgleda pirgavo pile, ali znan da zvuči ka nešto najlipše na svitu. Ka nešto šta se voli, takvo pirgasto pipipavo.

Proradi mi mašta i ja zamislin neku sitnu , malu curu, od onih šta ih nazivaju "đepnin Venerama" i poželin, baš onako jubomorno ženski i ja bit takva. Pa se rastužin šta mi niko nikad nije reka da san mu pile pirgavo, a nije ni čudo, kad uopće ne izgledan tako. Od tih peradarskih konplimenata meni su jedino nekad neki znali reć da san tuka, zato šta se ne glasan baš ka pile i zato šta san ponekad stvarno tuka.

O fizičkoj mi pojavi da i ne govorin, nema tog pjesnika koji bi kad me vidi vako cilu ka od brda odvaljenu pomislija na išta malo i slatko, a kamoli da bi pomislija na pirgavo pile. Ako bi mu i pala na pamet takva nekakva pernata asocijacija, vjerojatno bi pomislija na očerupanog, zamantanog noja koji na onin svojin komičnin nožurdama bezglavo baulja tražeći neki pijesak u koji će ukopat svoju nepirgavu glavušu.

Eh. Ali, ko meni smeta da se u mojoj kužini, sakrivena od očiju svita, raznježin, plešen, letin i osjećan ka pile pirgavo?

Tako kad krene

"Hej, pusti kose pune polena,
hajde, baš u inat babarogama...
opa, digni suknju iznad kolena,
znam da kriješ čardaš u tim lepim nogama.."

ja skočin, ruke dignen visoko iznad glave, nema veze šta mi kosa nije puna polena nego sjedina, i nema veze šta usrid plesa osvijestin činjenicu da moje noge baš i ne izgledaju onako čardaško erotcki a pogotovo kad počnen vrtit razdragano i nesuvislo stopalima jer naravno, osim šta nisan sigurna kako zapravo izgleda pile pirgavo, još manje znan kako se pleše čardaš.
Na nogama mi stare klompe šta ih već godinama nosin po kući...opa, digni suknju iznad kolena...a kako ..jedino da zavrnen gaće do iznad kolina...da me Balaš ugleda zavapija bi "Vidi šta mi je uradila od pesme, mama..."

Ovi pjesnici bi tribali smišljat neke pisme i za nas nepirgave ženske jer bez obzira šta ne izgledamo ka neke kojima se pišu stihovi, mi isto ka i ta Balaševa pirgava znamo gledat ka srne. Kad imamo koga gledat. Možda te njihove pisme i jesu pisane samo za žene piliće ali zašto onda nama ženama nojevima dođe teško i lipo i nježno i svašta kad čujemo te pisme?

Mi smo bolje svirali, neg' što smo bili plaćeni, kaže pjesma.

Pa šta. I mi smo se ljepše osjećale, neg' što smo izgledale...al' dobro sad.




22.09.2011. u 14:21 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< rujan, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Travanj 2013 (2)
Siječanj 2013 (3)
Studeni 2012 (1)
Listopad 2012 (1)
Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (1)
Srpanj 2012 (5)
Lipanj 2012 (1)
Svibanj 2012 (2)
Veljača 2012 (4)
Listopad 2011 (1)
Rujan 2011 (13)
Kolovoz 2011 (6)
Srpanj 2011 (3)
Lipanj 2011 (2)
Svibanj 2011 (5)
Travanj 2011 (8)
Ožujak 2011 (4)
Veljača 2011 (1)
Prosinac 2010 (1)
Rujan 2010 (6)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (6)
Lipanj 2010 (5)
Travanj 2010 (15)
Siječanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (2)
Listopad 2009 (3)
Rujan 2009 (6)
Kolovoz 2009 (6)
Srpanj 2009 (5)
Lipanj 2009 (7)
Svibanj 2009 (11)
Travanj 2009 (12)
Ožujak 2009 (9)
Veljača 2009 (27)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog za vlastite potrebe



Online Users

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Paz' vako:

bobamorska@gmail.com

Copyright ©