srijeda, 01.03.2006.

Loš buzz daleko se čuje

bad buzz, go away

Savršena reklama. Koja divna misao. -> je ona koja toliko zadivi konzumenta da on postane svojevrsna «Radio Mileva», a to isto napravi i od ljudi koji ga slušaju. Tako svijest o reklami (i brandu) eksponencijalno raste, a misija je i više no uspjela (uglavnom).

Loša vijest se još brže širi. Što je ogromna šteta za brand – a rezultati su poražavajući! Često se proširi nekakva novinarska patkica koja uništi brand u nekoliko dana. Koliko puta ti je frend rekao «Daj kupi cd-e od Traxdata, a ne od DataSafe (pucam k'o lovac)»? Koliko puta si doživjela da umjesto Avona kupiš Revlon (lovac još uvijek)? Iako je, često, isti proizvođač – identičan proizvod, ali druga marka nalijepljena. Meni je to svakodnevnica. I ja sam dio sistema.

To je loš buzz. Loše mišljenje o dotičnom proizvodu, liniji ili generalno marki. Koje kruži.


O tome je bilo govora na konferenciji Search Engine Strategies u New Yorku ovog ponedjeljka. Za primjer je pod mikroskop stao Teflon (Du Pont) i njihova, navodno, kancerogena tava. Službeno priopćenje Teflona je da je to neistina. Koliko takav loš buzz može naškoditi… Uglavnom, rješenje je pruženo u obliku online kampanje za suzbijanje opakog buzza. Na AdWordsu su kupljene riječi poput «teflon cancer», kako bi pozicionirali službeno opovrgavanje, te na posjećenijim blogovima koji su se dodirnuli tematike ostavljali komentari. Više…

«If you handle a negative well, you generate a lot of loyalty."

- Jim Nail, buzz mjerenje Cymfony

Komentari:
# Da baš učim o tome u školi. O negativnom utjecaju na brand, pa smo tako spominjali i nekoliko primjera npr. Levis kada je započeo proizvodnju klasičnih odjela pa tržište nije reagiralo, te im je to prilično oštetilo brand, no po današnjem stanju vidimo da su se dobro oporavili. :) I to pozicioniranje u svjesti potrošaća me stvarno zanima, možeš li mi preporučiti koji dobar link? Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje! (monkey, 01.03.2006. u 16:49)

# nisam mislio na pozicioniranje u svijesti, nego na SEO (search engine optimizaciju).. iako je i branding (poz. u svijesti) vrlo zanimljiva tema (a i povezana s ovim). ima dosta stiva. preporucam knjige (nove + "klasici": cluetrain manifesto, seth godina, i čitava sila usko profiliranih knjiga - mogu ti poslat popis na mail) , a onda oplemenis znanje pracenjem tematskih sajtova (i blogova :) ozbiljno) - moji favoriti su nalijevo. ja sam sebi nabavio citavu knjiznicu ebooksa. a uvijek postoji i google... :) (EPP, 01.03.2006. u 22:27)

# da, problem je u tome što ljudi ne provjeravaju istinitost buzza... BTW, ako nekoga zanima postoji jedan interesantan sajt pod imenom OpenAd.net, gdje možete uploudati svoje reklamne ideje (TV, radio, tisak...) besplatno, sudjelovati u 'pitch'-evima koji su sada česti i prodavati ideje u OpenShowu... (mObi, 02.03.2006. u 12:12)

# inače, IstraBenz je većinski vlasnik tog sajta i u njega je uloženo 6 mil. eura... kreativci iz cijelog svijeta su dobrodošli... (mObi, 02.03.2006. u 12:13)

# Slobodno mi pošalji na mail, baš me to nešto zanima u zadnje vrijeme i volio bih da pročitam malo više o tome... Slobodno i koji e-book pošalješ. :) Pa što nije buzz jedna vrsta negativnog utjecaja na brand? Mislim dobro malo sam se krivo izrazio kod ovog pozicioniranja u svjeti... (monkey, 02.03.2006. u 14:00)

# @mObi: pogledao sam openad.net - vrlo zainteresiran. pregledat cu ga detaljno. fora je i magdalena.org - slovenski festival (i site) gdje kupci daju temu, a natjecatelji rješenja...slična stvar. @monkey: buzz nije negativan. buzz je intrigantna vijest koja se širi među ljudima. vrlo često i u negativnom kontekstu. no, ne nužno. ako je negativan, može užasno naškodit poslovanju. recimo, stvori se buzz kako je u sladoledu kod halitija neko našao čik. smanji mu se promet prije nego li ovaj jadan skopča šta se desilo. (banalan primjer, naravno :) (EPP, 03.03.2006. u 03:04)

# jako dobar post, a i inače posvetiti cijeli blog marketingu super je ideja... p.s. komentirali ste Doru stoga se nadamo da navijate na Seve da barem malo oporavi stanje na Eurosongu... inače... (seve fan club, 03.03.2006. u 08:44)

# Hvala na detaljnijem obrazloženju obrazloženju. :) (monkey, 03.03.2006. u 13:53)

# inače, ovaj primjer - du pont teflon - je vrlo poznat po svojem beskompromisnom pozicioniranju bez vođenja obzira o kupcima. kad kažem - beskompromisno - mislim na to da im ova tava nije jedini slučaj. poznati su kao velika notorna firma koja proizvodi upitne proizvode. ili sam samo toliko čuo.. :) (buzz) (EPP, 04.03.2006. u 00:00)

- 01:12 - Komentari/Dodatak (1) - Link