Trećinu svijeta daleko

< rujan, 2009  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Rujan 2009 (23)
Lipanj 2009 (13)
Svibanj 2009 (21)
Ožujak 2009 (20)
Veljača 2009 (20)
Siječanj 2009 (10)
Prosinac 2008 (5)
Studeni 2008 (11)
Listopad 2008 (4)
Rujan 2008 (13)
Kolovoz 2008 (24)
Srpanj 2008 (23)
Lipanj 2008 (13)
Svibanj 2008 (12)
Travanj 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Dojmovi i fotografije iz Japana

Linkovi
Glavni fotoalbum:
Photobucket
Photobucket2
(jerbo se prvi napunio)

Japan:
Službena stranica grada Sakaija
Interaktivna karta Sakaia
(Japanska, s titlovima)
Prefekturno sveučilište u Osaki
Matsumae međunarodna zaklada (hvala im)
Hyperdia planer putovanja
(vozni i letni redovi, vrlo korisno iako isprva nespretno)
Japan-guide.com - sve što ste htjeli pitati o Japanu a niste znali gdje biste.

Preporučena literatura:
Blog Kućanice u Japanu
(za one koji ne čitaju ovaj blog samo iz rodbinske dužnosti)

Meni zanimljivo:
Ilustrirani vodič kroz japansku mitologiju
Službeni sumo portal
Sumoforum
Ghibli muzej
Takarazuka Revue
(službena stranica, na Japanskom)

Bratske stranice:
Darko Macan piše blog
MCNov crtani notes

12.09.2009., subota

Kyoto drugi (recimo) put. Dio treći: Kitano Tenman-gu

Kako je već bio odmakao dan, u jednom sam dućanu usput kupila nešto za jesti, i onda tražila pogodno mjesto da sjednem i pojedem. Ne našavši ništa bolje, smjestila sam se na jedan stup koji sprječava parkiranje ispred trenutno zatvorenog dućana (iako nisam bila toliki Japanac da mi bude neugodno jesti na ulici, nisam bila ni toliki Balkanac da se smjestim tamo gdje se može očekivati protok ljudi). I taman sam dovršavala ručak kad mi počne prilaziti neki stariji Japanac govoreći mi nešto. Isprva sam mislila da komentira moje jedenje na ulici, a onda sam shvatila da me pita jesam li Amerikanka. Na moje odmahivanje glavom nastavio je pogađati odakle sam, i naravno promašivao. Nakon što je ispucao sve očitije zemlje porijekla, pitao me da mu kažem prvo slovo (C? Kanada? Ne...) a kad sam mu rekla i drugo pogodio je. Malo me iznenadio što se tako brzo sjetio Hrvatske, ali ispalo je da mu kći radi za UN komisiju za izbjeglice, pa je slušao o "teškoj situaciji" kod nas... naravno da sam ga obavijestila da je rat već davno gotov (praktički i zaboravljen). Nakon toga slijedila je već standardna tema koliko sam u Japanu, koliko ostajem, što tu radim itd... Kako se razgovor već razmahao, doznala sam malo i o njemu: da je bivši profesor (ne reče čega, ili ja zaboravih), i da je boravio u SAD gdje je i naučio pošteno govoriti engleski. Da ga ne zaboravi, hvata svaku priliku da razgovara sa strancima u Kyotu. Ispalo je da se uputio na sajam koji se baš održavao u okolici Tenman-gu (kao i svakog 25. u mjesecu, što lijepo piše u vodiču no što sam tek naknadno primijetila), te me je otpratio preostali komadić puta do hrama.

Kod ulaza u hramski kompleks nadstrešnice su s klupama na kojima hodočasnici mogu počinuti (i kupiti nešto u sveprisutnim aparatima za prodaju pića), a pod strehom vise razne zavjetne slike.
Photobucket

Kontrast slika i aparata...
Photobucket

Ima ih i u 3D (zavjetni reljef?)
Photobucket

Ovo mi nekako više paše pod budistički hram, ali ipak je u Tenman-gu.
Photobucket

Oštećenja na ovom reljefu su previše lokalizirana da bi bila slučajna. Ima vandala i u Japanu, ha!
Photobucket

Svaki pravi veliki šintoistički hram ima svoje sveto stablo. Avaj, ovo je pokojno, iako ga remenje još drži na okupu a krović čuva podrezano deblo od kiše.
Photobucket

Vrata u glavni dio hrama.
Photobucket

Napokon, živo prastaro drvo. Ako se već ne smatra svetim, barem izgleda tako.
Photobucket

Krovovi glavne zgrade Tenman-gu hrama.
Photobucket

Lampa i dva štapa s posvećenim savijenim papirom koji čuvaju vratašca u svetištanca.
Photobucket

Sporedni oltar/svetište unutar kompleksa hrama.
Photobucket

Središnji zabat hrama, bogato izrezbaren i ukrašen.
Photobucket

Još jedan zabat.
Photobucket

Ova zvjerčica vjerojatno je inspirirana slonom...
Photobucket

Zvonce za privlačenje božanske pozornosti.
Photobucket

Iako je Tenman-gu zapravo posvećen bivšem carskom pisaru Sugawari no Michizaneu koji se s vremenom počeo štovati kao božanstvo nauke i pismenosti (te đaci i strudenti svraćaju ovdje u doba ispita i prijamnih), iz nekog razloga povezan je s govedima - sveprisutna su. Kao česma:
Photobucket

Kao talisman koji treba dotaknuti (pa onda tom rukom protrljati glavu) za bolju pamet:
Photobucket

Kako je navala velika, ima više od jednog talismanskog goveda.
Photobucket

I jedno koje čuva izlaz...
Photobucket

Odlazak iz Tenman-gu.
Photobucket

Nakon što sam obišla hram, počela sam i obilaziti sajam. Bilo je već kasnije popodne pa su se neki štandovi polako počeli pakirati... No sajam je još bio živahan, i na njemu se osim brze hrane i slastica (pečeni slatki krumpir je sjajan - šteta samo što je bio dodatno posut šećerom) moglo kupiti rabljenu odjeću, rukotvorine, kič i starine. Atmosfera a i ponuda je prilično slična sajmovima po Zagrebu...
Čuvar štanda.
Photobucket

Nije od igle do lokomotive, ali nije ni daleko. A sablasno je u svakom slučaju...
Photobucket

Satovi!
Photobucket

Najzanimljiviji eksponat na još jednom "od igle..." štandu.
Photobucket

Na tren bijah u iskušenju...
Photobucket

Nije na prodaju, al' je fotogeničan.
Photobucket

Da se vidi da smo na zemljištu Tenman-gu, još jedno govedo. Netko je nekulturno ostavio nedopijenu bocu čaja uz kip, a bilo je i razbacanog smeća uz put, iako su na više mjesta postavljene goleme kante i vrećurine za smeće.
Photobucket

- 16:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>