Trećinu svijeta daleko

< veljača, 2009 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Rujan 2009 (23)
Lipanj 2009 (13)
Svibanj 2009 (21)
Ožujak 2009 (20)
Veljača 2009 (20)
Siječanj 2009 (10)
Prosinac 2008 (5)
Studeni 2008 (11)
Listopad 2008 (4)
Rujan 2008 (13)
Kolovoz 2008 (24)
Srpanj 2008 (23)
Lipanj 2008 (13)
Svibanj 2008 (12)
Travanj 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Dojmovi i fotografije iz Japana

Linkovi
Glavni fotoalbum:
Photobucket
Photobucket2
(jerbo se prvi napunio)

Japan:
Službena stranica grada Sakaija
Interaktivna karta Sakaia
(Japanska, s titlovima)
Prefekturno sveučilište u Osaki
Matsumae međunarodna zaklada (hvala im)
Hyperdia planer putovanja
(vozni i letni redovi, vrlo korisno iako isprva nespretno)
Japan-guide.com - sve što ste htjeli pitati o Japanu a niste znali gdje biste.

Preporučena literatura:
Blog Kućanice u Japanu
(za one koji ne čitaju ovaj blog samo iz rodbinske dužnosti)

Meni zanimljivo:
Ilustrirani vodič kroz japansku mitologiju
Službeni sumo portal
Sumoforum
Ghibli muzej
Takarazuka Revue
(službena stranica, na Japanskom)

Bratske stranice:
Darko Macan piše blog
MCNov crtani notes

15.02.2009., nedjelja

Godišnji, dan treći. Hiraizumi, dio treći - po poljima.

Po suhom vremenu odlučila sam se malo prošetati po Hiraizumi vidjeti što se još vidjeti može.
Photobucket

Nedaleko od Chuson-ji (zapravo je sve u Hiraizumi nedaleko) je Gikei-do, dvorana/hramić u spomen već spomenutom Yoshitsuneu. Minamoto no Yoshitsune, legendarni japanski vojskovođa, odrastao je kao štićenik Fujiwara u Hiraizumi, ali je krenuo služiti svom polubratu Minamotu Yoritomu, koji je na kraju uspio ustanoviti Kamakura šogunat. Da bi učvrstio svoju moć i spriječio Fujiware da iskoriste svoj utjecaj na carskom dvoru da bi sami postali šoguni, Yoritomo je počeo spletkariti protiv njih i Yoshitsunea. Yoshitsune je pobjegao natrag u privremeno utočište u Hiraizumi, gdje je napokon izdan upravo od posljednjeg Fujiware. Vjerni Benkei poginuo je braneći svoga gospodara, te time zaradio spomenik u Chuson-ji. Fujiwarama izdaja nije donijela ništa dobra, Yoritomo je svejedno dao zatrti njihov klan, a hramovi su većinom sravnjeni sa zemljom. Gikei-do sagrađen je na mjestu ljetnikovca u kojemu je Yoshitsune proveo svoje posljednje godine, a unutra mu je i kip, sličnog stila (i vjerojatno napravljen u isto vrijeme) kao onaj Benkeija.
Photobucket

S Gikei-do puca pogled na bojište Koromo-gawa gdje je Benkei poginuo. Na panorami dominira planina Tabashine i rijeka Kitakami, dok je Koromo-gawa koja je dala ime bojištu negdje lijevo, van slike.
Photobucket
Zemlje sjeverno od Koromo-gawe nekoć su pripadale narodu Emishi, rođacima Ainu koji su istrijebljeni ili asimilirani kako se japanska vlast širila otokom. Ako ste gledali Princezu Mononoke, možda ste primijetili da je Ashitaka bio pripadnik tog naroda.

Nije Kyoto jedini koji ima velika slova "dai" (daimonji) na svojim brdima. Kyoto sjevera, da...
Photobucket

Do Gikei-do je i mali muzejčić u kojemu su jedini impresivni izlošci dva naivno-izvedena Nio čuvara, koji su mi se iznimno svidjeli.
Photobucket

A ja sam se svidjela zbunjenom leptiru koji je zamijenio moju torbicu za cvjetić.
Photobucket

Photobucket
Kiša je definitivno prestala, pa sam nastavila pješke kroz polja i kućice na rubu grada prema bivšem središtu Hiraizumija na obali rijeke. Sad je tamo samo polje, trave i novosagrađeni Yagi-no-gosho muzej, imenovan po Yagi-no-gosho, Vrbinoj palači, središtu vlasti Fujiwara. U muzeju nema ništa posebno, glavna atrakcija je maketa palače i dokumentarac koji objašnjava povijest grada. Dok sam pješačila do tamo pretekao me turistički autobus iz kojega me zapanjeno gledalo nekoliko japanskih turista kojima očito pješačenje nikad ne bi palo na pamet. Ali da se nisam šetala, ne bih usput vidjela toliko zgodnih stvari: pokoji cvijet, spaljeni luk (ne znam zašto) i strašilo...
Photobucket

Photobucket

Photobucket

...a kamoli brdo kako proviruje kroz oblake u daljini kao da lebdi.
Photobucket

Još jedan bivši hram, smješten ispod Pijetlovog brda tako da sunce na zalasku na određeni dan, itd. itd. Opet je ledina sve što je ostalo...
Photobucket

... ali naravno da sam morala slikati sunce nad Pijetlovim brdom.
Photobucket

Nagradno pitanje - gdje završava polje a počinje jezerce? :)
Photobucket

Kako mi je ostalo vremena do idućeg vlaka, vratila sam se do Kyukanjizaio-in, vrta s kojim sam počela obilazak grada, da vidim kako izgleda u suncu...
Photobucket

Photobucket

...i lovim sokolove. :)
Photobucket

Na povratku u Sendai nisam našla sjedeće mjesto u shinkansenu (dapače, kako su svi vagoni bili s rezerviranim mjestima nisam bila sigurna smijem li se uopće ukrcati, ali odlučila sam se praviti blesavim turistom). Tako sam stajala pokraj vrata s još par Japanaca (očito se smjelo ući iako nemaš rezervaciju) i uživala u pogledu na sunce koje se probija kroz oblake.
Photobucket

Photobucket
- 16:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>