Manchi

VJERA

Da li ste vjernik ili se barem smatrate takvim? Moram priznati da ne znam što bih odgovorila na ovo pitanje. Ako bi se trebalo ravnati prema Bibliji i crkvenim naučavanjima, daleko sam od onog što se smatra vjernikom. Zašto? Zato što već dugo nisam bila na nedjeljnoj misi, ševim se, a nisam u braku, povremeno masturbiram, ne slažem se sa dosta vjerskih razmišljanja, poput zabrane kontracepcije i svega prije navedenog, pobačaja, nisam se godinama ispovijedala... Što sam starija to sam više skeptična oko nekih stvari. No unatoč tome, vjerujem u Boga, svakodnevno se molim, s vremena na vrijeme, kad sam u gradu, uđem u crkvu, pomolim se i zapalim svijeću.
Znam puno ljudi koji su svaku nedjelju inventar u crkvi, a zapravo nisu dobre osobe. Nažalost, to je svakodnevna pojava, vjerujem svima dobro poznata. U zadnje vrijeme se diglo puno prašine oko filma i knjige « Da Vinciev kod». Čitala sam da je za vrijeme održavanja festivala u Cannesu, jedan red časnih sestara molio za izgubljene duše koje pogledaju film. Zar je moja duša izgubljena ako sam pogledala film? Zašto bi ovaj film imao moć oduzimanja duše? Meni se osobno film dosta svidio, iako nisam pročitala knjigu. Gledala sam zadnju « Piramidu» u kojoj se između ostalog vodila žustra rasprava o dotičnom filmu i knjizi. Danijelu Despot svaka čast na debati, zasluženo je pobjedio, dok su Mate Bulić i Paola Valić doslovno popljuvali film, a Bulić je izjavio da kino dvorane zjape prazne, dok su dupkom pune, a to je potvrdio anonimni gledatelj SMS- om kojeg je pročitala Željka Ogresta. Paola Valić se izdavala za veliku vjernicu, dok po mom mišljenju, nije ništa veća od mene.
Ako bi se isključivo trebali voditi naučavanjima iz Biblije, možda se varam, ali bilo bi jako malo vjernika u pravom smislu te riječi. Osobno, ne volim previše svećenike, mnogi od njih imaju, da tako kažem, lažan sjaj. To je jedan od razloga što se ne ispovijedam. Svjesna sam svojih grijeha, mana i propusta, ali ne želim o tome razgovarati sa svećenikom. Pravi svećenik bi trebao saslušati osobu koja dođe na ispovijed, a ne da ispovijed traje doslovno jednu minutu, nakon čega slijedi pokora od dest Očenaša, Zdravomarija i Slava Ocu. Da ne pričam o tome kako mnogi katolički svećenici imaju djecu. Sad dolazimo do još jedne stvari s kojom se ne slažem, a to je da se jedino katolički svećenici ne smiju ženiti i imati djecu. Mislim da je to apsurdno.
Što se tiče seksa prije braka, ne znam koliki je postotak npr. u Hrvatskoj ljudi koji se drže Božje zapovjedi «ne sagriješi bludno», no povodeći se za onim što svakodnevno vidim i čujem, čini mi se da je jako malo takvih ljudi. Osobno znam dvije vjeroučiteljice koje su ostale trudne prije braka. Navela sam upravo njih, jer s obzirom da su vjeroučiteljice, pretpostavlja se da su prave vjernice. Što je to zapravo pravi vjernik? Definiciju nećemo naći u knjigama, rječnicima i sl. Možda će zvučati banalno, ali mislim da to dolazi iz nas samih. Npr. volim otići u crkvu kad osjetim potrebu za time, a moram priznati uvijek se poslije osjećam ispunjeno. Iskreno, često puta mi se ne da otići na nedjeljnu misu, nije mi baš ni blizu(iako je to jadan izgovor), a i dosta mi stvari bude važnije od toga. Bili mi vjernici ili kvazi vjernici, mislim da je najbitnije kakve smo osobe. Netko možda prakticira vjeru, a puno je lošija osoba od onog tko to ne čini.
Što je pravo, a što krivo, zaista ne znam. Netko nalazi utjehu u vjeri, netko u nečem drugome. Držimo se onog što nas veseli, obogaćuje i čini sretnima i mislim da nećemo pogriješiti.

26.05.2006. u 12:08 | 8 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga

zanimljivosti iz života

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr