jedna nova mama

utorak, 03.10.2006.

OPET JA O TURIZMU

...kao svaki pravi turistički djelatnik, mo'š mislit.
Dakle situacija je sljedeća:
Nebo se spojilo sa morem, sivo-plava kombinacija, ali ima i sunca. Rijeka se ne vidi, ali zato oblaci luduju, južina ih tjera k'o vrag grešnu dušu. Pristojna su 23 stupnja.
Ja u mjenjačnici, za kompom, naravno. Sa moje lijeve strane "Rivica", nigdje nikoga. Sa desne strane "Stop", zatvoren, od jučer radi tek od 5 popodne.Malo dalje dvije slastičarne, one naravno, rade.Tu i tamo prođe poneka osoba, ili dvoje njih, sa drugog govornog područja, što će reći da su hoteli otvoreni, ali ne znam gdje su gosti.Valjda na izletima.
Možda i bolje, jer ovdje zbilja nemaju što niti gdje raditi.Osim toga, kako vjetar puše, a ježurci su se otvorili i sazreli, postoji opasnost da te izbombrdira kakav divlji kesten.
I sad ja mislim ovako:
pa dobro, što je to turizam? Turizam je privredna grana. U našem slučaju, grana od koje bi mi trebali, kao, živjeti.
U kakvu vrstu poslova, rada, privrednih grana spada turizam? Valjda u USLUGE. Dakle, na usluzi si ljudima koji ti dođu, a vjerovatno s nekim povjerenjem, u posjetu.To bi bilo otprilike kao kad ti netko dođe doma u goste, pa ga ti uslužuješ.Jer ti je gost.
E, sad, polazim od sebe. Kad idem negdje, a dogodilo mi se jednom da sam u 4. mjesecu bila u Riminiju, i u San Marinu, onda otprilike prije toga razmislim kamo idem i što bih tamo htjela vidjeti ili doživjeti. Ako dođem tamo, a ne vidim tričetvrt stvari od onih koje sam vidjela u promotivnim materijalima,a dočekaju me svugdje zatvorena vrata, imam, u najmanju ruku, osjećaj da sam nepoželjna, a i da me netko gadno prevario. osim toga, otišao je moj novac, a za to sam mogla bit i doma.
U redu, promijenila sam ambijent, vidjela drugi krajolik, sjedila u kafiću, pronicala u tajne zatvorenih zanimljivosti, to kad je čovjek skroman i pun razumijevanja. Ali, mislim da tamo više ne bih išla,pa ni da mi netko plati, jer mi se nije dopalo. Ne mjesto, nego praznina.Koja me dočekala i s kojom sam otišla.
Pa pričam sinoć sa gospodinom koji godinama ima taj "Stop", kafić na najljepšem položaju u Njivicama. Pitam ga, jel' ovaj turizam idealna prilika za one koji rade po sistemu "drpi i zbriši" ili bi oni koji se bave tim poslovima morali malo misliti i na budućnost? Jer, onog momenta kad se rivom prošeću dva čovjeka manje od onoga što iskusnom oku gore navedenih nikako ne promiče, ljudi lijepo skupe svoje krpice, ubace ključ u vrata, stvari u gepek i zdime doma.Iduće ljeto, čim nanjuše miris novca, eto njih i opet ovdje. Sa hrpama đinđuvitisa, pizza svih vrsta i veličina, ali nikad jednake kvalitete, sladoleda istih takvih karakteristika...Pitam ja, a gdje je koordinacija svih tih turističkih i ugostiteljskih radnika? A što radi ta naša slavna Turistička zajednica, koja je ove godine stvarno dosegla vrhunac gluposti svojom neinventivnošću?
Pa, ljudi moji, ovdje niti jedna nota nije zasvirana, osim jednom, i to neplanirano, jer su i "Igre na moru", koje zapravo nikad nisu ni zaživjele, propale.
U par navrata, plesali su folkloraši, i to zato što su ljudi iz njihovih vodstava, naravno, bliski, ili su članovi poglavarstva naše općine. Godinama već niti jedan od ova dva slavna hotela, a nije da nemaju prostora, dapače, nije angažirao neku grupu za redovnu gažu, kao što je nekoć bilo, a nekada je postojao i disco-klub u Jadranu...naravno, nema ga više...
I kako stigne rujan, tako sve opusti.Jer "nema gostiju". Pa nemaju za koga raditi. A nitko ne shvaća da smo SAMI ZA TO KRIVI, MI I NAŠ BRZOZARAĐIVAČKI MENTALITET.
Ma, kako nas nije sram?
Kako možemo očekivati da će nam netko od tih turista doći i iduće godine, kako očekivati od njih da kažu nekom svom lijepu riječ o Njivicama i da ga usmjere ovamo?
Svi se slažu u jednom, i domaći ljudi i stranci: OVDJE JE DOSADNO!!
Prekrasno i najljepše mjesto je definitivno Plava terasa, zna Hrki..
Nekad su na toj terasi prašili bendovi, već poslije 6 navečer nisi mogao naći slobodnu stolicu...sad tamo , zapravo I TAMO, ide po sistemu "drpi i zbriši"...sezona - a što je to sezona? - i gotovo. Svi se pravdaju time da nema ljudi i da je držati objekte otvorenima samo veliki gubitak. No, pametnjakovići, bez rizika nema niti dobitka!! Alooo!!
Ako budete zatvarali čim odu dva gosta, i počne posezona, nećete u buduće raditi niti sezonu!! Gdje vam je pamet??
Ja ovdje sjedim bez posla. Tu i tamo dođe ponetko, malo probaulja ponetu, malo promijeni kakav euro, ali baš bi falilo da i mjenjačnica bude zatvorena, pa da bude još jedna u nizu žalosnih objekata.Moj šef savršeno dobro zna da je ovih par dana gubitak, ali rekao je da moramo biti otvoreni dok je otvoren i hotel "Jadran", ne radi dobiti - na koncu, tu je i banka i pošta - nego zato da sve to skupa ne izgleda ružno.
Dakle, on može shvatiti bit svega, a onih ostalih 80% tzv "turustičkih djelatnika" ne može.
Ma, meni se sve čini da ovo nema nikakve veze ni sa čim.
Ni usluga, ni ugostiteljstvo, ni zabava - koje NEMA - sačuvaj Bože angažirati nekakve animatore ili nešto slično...mislim, to je valjda za doktore hoteljerstva...a imamo mi i takvih u okolici...i fakulteta.
Imamo mi i već spomenutu Turtičku zajednicu.Krk je eto dobio Turistički cvijet, mislim, grad Krk.Kako stvari stoje, ove jadne Njivice ostati će samo na geslu "loči do noći (od muke)", "kupaj se i sunčaj do iznemoglosti" i "jedi pizze!"
Savršeno.

- 10:45 - Komentari (12) - Isprintaj - #