jedna nova mama

nedjelja, 06.08.2006.

MUKA

Dr Robert Hare
"Ček-lista za provjeru psihopatije"


1. SLATKORJEČIVOST I POVRŠINSKI ŠARM - šarm čovjeka sa takvim poremećajem ne sadrži u sebi tragove stida, samosvjesnosti, niti ispoljava strah od bilo čega.

2. GRANDIOZNA SAMOVRIJEDNOST - uvelike napuhan pogled na svoje sposobnosti, hvalisanje, tvrdoglavost, arogancija i uvjerenje da su superiorna bića;

3. POTREBA ZA STIMULACIJOM I SKOLONST KA DOSADI

4. PATOLOŠKO LAGANJE

5. VARANJE I MANIPULACIJA - sve u svrhu izvlačenja svoje koristi;

6. NEDOSTATAK KAJANJA ILI OSJEĆAJA KRIVICE

7. PLITKE EMOCIJE - emocionalno siromaštvo, ograničen opseg i dubina osjećanja; ispoljavanje hladnoće usprkos izraženim znakovima društvenosti od strane drugih;

8. NEOSJETLJIVOST I NEDOSTATAK EMPATIJE - hladni, prezrivi, bezobrazni, bezobzirni i netaktični;

9.PARAZITSKI ŽIVOTNI STIL - uz nesposobnost da započnu ili ispune svoje obaveze;

10 LOŠA KONTROLA PONAŠANJA - nedovoljna kontrola ljutnje i temperamenta, izražavanje iritacije, dosade, netrpeljivosti, prijetnje, agresivvnosti, verbalno vrijeđanje drugih, prenagljeno ponašanje;

11. PROMISKUITETNO SEKSUALNO PONAŠANJE - niz kratkih površnih, mnogobrojnih seksualnih afera i nasumično biranje partnera; održavanje nekoliko ljubavnih veza istovremeno;

12. NEDOSTATAK REALNIH DUGOROČNIH CILJEVA - nesposobnost ili stalni neuspjeh kod donošenja i izvođenja dugoročnih planova i ciljeva, nomadska egzistencija, besciljnost, nedostatak životnog smjera;

14. IMPULSIVNOST - postupanje bez predumišljanja i nedostatak refleksije i planiranja;

15. NEODGOVORNOST - u svemu;

16. NESPOSOBNOST ZA PREUZIMANJE ODGOVORNOSTI ZA VLASTITE POSTUPKE - kao nedostatak savjesti, negiranje osobne odgovornosti i pokušavanje manipulacije drugih;

17. MNOGOBROJNE KRATKOTRAJNE BRAČNE VEZE - nisu u stanju da budu privrženi bilo kome ili čemu;


NARAVNO, sama prisutnost nekih od ovih osobina kod čovjeka NE ZNAČI AUTOMATSKI da on pati od ovog mentalnog poremećaja...

Kad tome pribrojimo još totalno asocijalno ponašanje, ne stvaranje veza sa nikime i ničim...

****

The Sociopath Next Door, Martha Stout, Ph.D.:

"Zamislite - ako možete - da nemate savjesti, nimalo; nemate osjećaja krivice, žaljenja i grižnje savjesti bez obzira na to što radite; nemate onaj obzir za dobrobit drugih, bilo da se radi o strancima, prijateljima ili čak članovima obitelji. Zamislite da se uopće ne morate opterećivati stidom, da se niakda u životu niste imali priliku postidjeti, bez obzira na sve vaše sebične geste ili druge stvari koje ste drugima činili.

Zamislite da je pojam - odgovornost - vama totalno nepoznat, osim kao jedan suvišan teret koji drugi nose na svojim leđima, kao nekakve obične budale.

Sada ovoj fantaziji dodajte sitnicu : sposobnost da sakrijete od drugih činjenicu da je vaš mentalni sklop potpuno drugačiji od njihovog. Obzirom na to da svatko jednostavno pretpostavlja da je savjest stvar koja je univerzalna među svim ljudskim bićima, skrivanje činjenice da je vi uopće nemate, vama će biti VEOMA LAKO.

Osjećaj krivice ili stid ne može vas odvratiti od bilo koje vaše želje, jer ga nemate, a drugi vam se nisu nikad otvoreno suprotstavili zbog vaše hladnokrvnosti. Ledena voda koja teče kroz vaše vene je toliko bizarna, toliko izvan vaših osobnih iskustava, da rijetko kome pada na pamet da posumnja u vaše psihičko stanje.

Drugim riječima, vi ste potpuno OSLOBOĐENI, do svih unutrašnjih smetnji tako da vas ništa ne ometa da radite UPRAVO ONAKO KAKO SE TO VAMA SVIĐA, BEZ IKAKVIH "NAPADA" GRIŽNJE SAVJESTI, a što je najzgodnije u svemu, vanjski svijet to nije u stanju kod vas primijetiti.

Vi možete raditi što god hoćete, a da drugi ljudi ne primijete i ne mogu otkriti vaš mentalni sklop...

***Normalni ljudi reagiraju na emocionalno nabijene riječi brže i intenzivnije nego na riječi koje su neutralne.

Kod psihopatia - sociopata to nije tako: oni reagiraju na riječi sa emocionalnim nabojem isto kao što reagiraju na neutralne riječi - za njih takve riječi nemaju nikakvo dublje značenje. Urezuju se u njihov mozak kao i sve druge riječi...

***
NAKON 18 GODINA ŽIVOTA SA ČOVJEKOM KOJI JE OTAC MOJE DJECE, SLUČAJNO SAM ZALUTALA NA OVE STRANICE NA NETU.
SHVATIT ĆETE DA SAM U TOTALNOM ŠOKU, DA SAM IZVAN SEBE I DA NE ZNAM ŠTO DA MISLIM I KAKO DA SE POSTAVIM.hVALA ONIMA KOJI SU ME SAVJETOVALI, HVALA VELIKO, MEĐUTIM, NA MENI JE DA SHVATIM, DA MI "SJEDNE", DA SE RAZBISTRIM I ODLUČIM ŠTO ĆU NAPRAVITI.ODNOSNO, KADA I KAKO ĆU NAPRAVITI, JER SADA STVARI DOBIVAJU NA TEŽINI, MALO SU DRUGAČIJE NEGO ŠTO SU PRIJE IZGLEDALE.

Ima još jedna stvar koju sam pročitala: U SUKOBIMA, RASPRAVAMA, RAZGOVORIMA, ISTJERIVANJIMA PRAVDE IZMEĐU PSIHOPATA-SOCIPATA I "NORMALNOG" ČOVJEKA, OVAJ POTONJI UVIJEK GUBI.

Do sada sam to bezbroj puta osjetila na svojoj koži, ne znajući s kim imam posla, priznat ćete da me opravdano strah daljnjeg razvoja događaja.


Puno Vas voli Vaša mama.


DODATAK: bezbroj puta sam, upravo zato što sam shvaćala nekako u podsvjesti da sa čovjekom nešto ne valja, pokušavala na sve moguće načine, što pričanjem, što vikom i uvjeravanjem - ne znajući i radi jebenog temperammetna - što izvlačenjem stvari i kojekakvih neznanih detalja iz prošlosti, SHVATITI to biće, razmišljajući da u svakom čovjeku ipak ima nešto dobrog, da ga barem djeca mogu natjerati da "omekša" i progovori...međutim, bezuspješno. Kako zna da sam ja išla psihijatrima i psiholozima, radi svojih depresivnih epizoda i lošeg osjećanja, predložila sam mu da ode sa mnom, eto, tek toliko da porazgovara, da se možda nekom otvori, to svakome treba.Međuti, "ja sam ta koja je luda - s njim je sve OK"...natjerati ga se ne može, smatra da on nema problema.Ako nešto kod njega i ne valja, tome je isključivi krivac, nitko drugi nego JA.
Opet kažem, ne tvrdim i ne držim se isključivo toga, ali mislim da nakon 18 godina života sa tim čovjekom mogu posumnjati na neke stvari...ne osuđujem, nemogu, pokušavam shvatiti, a ni to ne mogu, pokušavam naći rješenje, jer ovakva situacija koja se neće popraviti, ne vodi nikoga nigdje.Ni njega, ni djecu, a mene je već dobrano načela.

- 11:10 - Komentari (24) - Isprintaj - #