siječanj, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (4)
Travanj 2007 (5)
Ožujak 2007 (9)
Veljača 2007 (10)
Siječanj 2007 (13)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv








Anita
Rođena sam u Splitu kraj starog Hajdukovog igrališta, i godinama sam nakon toga s ocem odlazila navijati za taj klub. Osnovnu i srednju školu završila sam u Imotskom a politologiju i novinarstvo na Političkim znanostima u Zagrebu. Još za vrijeme studija radila sam na Radio Samoboru a kao najmlađi izvjestitelj izvještavala sam za Slobodnu Dalmaciju iz Vlade, Sabora i Ureda predsjednika. Zadnjih godinu dana zaposlena sam u Večernjem listu gdje pratim politička zbivanja.

Linkovi

Lustraciju nisu željeli HDZ i SDP

22.01.2007., ponedjeljak

Bok!
Najviše vaših pitanja u proteklih sedam dana koja su stizala na moj mail odnosilo se na pojam lustracije kao i na to hoće li Sabor donijeti Zakon o lustraciji.

Učinilo mi se da je najbolje to pitanje postaviti nekom članu HSP-a jer je ta stranka 1997. i 1999. pokušala - neuspješno - progurati taj zakon u Saboru.
- Lustracija znači doslovno pročišćavanje i mi smo po uzoru na Slovačku, Češku, Mađarsku, Istočnu Njemačku i Poljsku pokušali uvesti te standarde u Hrvatsku - tvrdi Tonći Tadić, zastupnik i član predsjedništva HSP-a, ekskluzivno za naš blog. Objašnjava da je prijedlog njihova zakona dva puta dolazio na dnevni red Sabora, ali ga je HDZ-ova saborska većina uz pomoć SDP-a svaki put skinula glasovanjem s dnevnoga reda.
- Dakle, o našem prijedlogu nikad nije provedena rasprava, a znamo i zašto - kaže Tadić i dodaje kako je velik broj hadezeovaca bio na istaknutim mjestima u SKH. - Prijedlog našeg zakona bio je sličan onome koji je donesen u Poljskoj, a predviđao je osnivanje lustracijskog povjerenstva koje bi otvorilo dosjee tajnih službi i onda bi se na deset godina zabranio politički angažaman ljudima koji su bili stupovi bivšega režima - objašnjava Tadić.

- To ne bi bio obračun sa svim članovima KPH ili SKH, nego samo s onima koji su bili kreatori tog režima ili su bili doušnici i nalogodavci. Nije riječ o kaznenom progonu, nego o višegodišnjoj zabrani obavljanja javnih poslova tim ljudima. Zanimljivo je da su to uspjele sve zemlje koje sam naveo, osim Slovenije. I Janez Janša neuspješno je pokušavao u Sloveniji progurati Zakon o lustraciji. No, ono što je najzanimljivije - tvrdi Tadić - za svoj prijedlog nisu dobili potporu Crkve.

Najnovije informacije govore da su i neki svećenici imali ulogu u praćenju svojih kolega. Pitanje je hoće li Crkva imati snage i u svojim redovima provesti lustraciju. No, zanimljivo je da je nedavno biskup ličko-senjski Mile Bogović kategorično tvrdio da takav proces unutar Crkve nije potreban. No, je li baš tako?

- 13:00 - Komentari (31) - Isprintaj - #