Dom po mom https://blog.dnevnik.hr/maison

ponedjeljak, 27.09.2010.

Cijena po kvadratu - mit il istina?

Jučer na rođendanskom ručku kod prijatelja pokrenula se priča o građenju kuće. I među nama se nalazio jedan čovjek koji se bavi građevinom, i netko ga je pitao kolika je cijena kvadrata rohbau.
Mene iskreno ne zanimaju takve „predikcije“ jer sam se do sada naučila da je to sve zaista individualno i ovisi od kuće do kuće.
No odgovor nisam mogla ne čuti – bubne on: 500 eura!
Moooolim?? Ja reko: Nemoguće.
Muk u sobi. Ja bogec se suprotstavljam građevinarcu, pa valjda on zna kaj priča!
Uglavnom, ja sam rekla da je to definitivno previše i da ta cijena treba biti čak duplo manja.
Njegov odgovor: „Ah, iznenadit ćete se kad krenete u gradnju. Dogovorite cijenu od 350 eura, i u toku gradnje treba ovo, treba ono, i cijena se digne pa ispadne 500. Iznenadit ćete se, buš vidjela! Majstori će sve napraviti da vas pokradu jednom kad s njim sklopite posao!“

Moje pitanje slijedi svima koji grade ili su već sagradili: jesu li moguća tolika odstupanja od prvotne ponude?

Recimo, ja sam dobila jednu ponudu do sad (kao nema se posla a nitko se ne javi u dogovorenom roku…rolleyes ) i ta ispada 420 eur/m2 neto. Sa estrihom, žbukanjem, bez fasade. Nama je to definitivno preskupo i da to bude i najjeftinija ponuda svakako planiramo ispregovarati nižu.

Jesam li ja luda što planiram sagraditi kuću za puuuno manje od 500 eura po kvadratu il što?

27.09.2010. u 13:47 • 17 KomentaraPrint#^

petak, 24.09.2010.

Rješenje u ruci, pravomoćnost na grani :)

Danas sam preuzela Rješenje. Ovo je zbilja velik dan. Ne mogu se sjetiti datuma kad je arhitekt predao sve papire na Grad, ali čini mi se da se radi o razdoblju od oko godine dana. Najviše nas je zeznula žena s odvodnje zbog koje smo izgubili oko 5 mjeseci (jer nam je dala odobrenje kad su krenuli godišnji pa u 7. I 8. mj nismo mogli ništa napraviti).
Uglavnom sada čekamo pravomoćnost Rješenja (u nadi da susjedi neće komplicirati, samo bi nam još to trebalo).

Sljedeći koraci su: iskločenje objekta i elaborat iskolčenja, iskop, temelji. Kako sam negdje već napisala, plan je temelje staviti sad prije zime, nek se stvrdnu il što već trebaju, pa na proljeće punom parom u gradnju do kraja.

Ne znam koliko će geodetu trebati za taj elaborat ali vjerujem da ćemo ga dobiti taman kad dobijemo i pravomoćnost.

Onda slijedi iskop. E tu me nešto zanima. Nama iskop radi susjed koji nam je i srušio kuću. On nam to naplaćuje 1000 eura. U troškovniku koji sam slala potencijalnim izvođačima, nalazi se i opcija iskopa. Jednu ponudu sam dobila i kod tog izvođača mene iskop košta 6000 eura. Kako je to moguće? Znam ja da ću se nagledati svakakve razlike u cijeni ali da je razlika 5000 eura, to mi nije jasno.

Još jedna zanimljivost: temelje će nam raditi jedna firma s kojoj smo preko neke veze sklopili kompenzaciju tako da to mi direktno nećemo platiti.
Za kvalitetu se ne bojim, jer jedna od najvećih naših građevinskih firmi, no bojim se sljedeće (i nadam se da će me netko razuvjeriti): što mislite, je li problem ako temelje radi jedna, a ostatak druga firma? Jer to nam je neplanirano uletilo a takva prilika se ne propušta jer je to ipak jedna bitna stavka u trošku manje…

p.s. konačno sam objavila sve dosadašnje troškove u koloni desno.

24.09.2010. u 11:31 • 5 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 20.09.2010.

Suglasnosti susjeda iliti Što ako susjed ima hipoteku na kuću


Kod nas jednostavno ništa ne može krenuti a da se ne zakomplicira. Stvarno se nadam da će to prestati kad krenemo s gradnjom.
Uglavnom, komunalni i vodni doprinos su plaćeni i ja sva sretna prije dva tjedna jurim kod naše referentice držeći se ko pijan plota njene rečenice: „samo vi platite komunalni i vodni doprinos, donesite mi potvrde, i izdat ću vam dozvolu“. I tako sam ja naivno mislila da ću odmah dobiti dozvolu i ponosno je donijeti doma.
Moš mislit!
Kaže ona – dajte mi tjedan dana da provjerim jel imam sve potrebno pa vam se javim ako će nešto faliti.
OK. Tjedan dana možemo izdržati, ako smo izdržali cijelu godinu!

Zove ona mene da joj nešto ne štima u suglasnostima susjeda. To smo prikupljali prošle godine na ljeto i bez problema dobili sve potpise, svi susjedi sretni što dolazimo jer ćemo sudjelovati u popravku ceste kad se uselimo (čekaju da mi dođemo pa da im bude jeftinije belj )

Dakle, susjed koji je prva kuća do nas ima hipoteku na svoju kuću. I s obzirom da je banka vlasnik jednog dijela kuće, mi ne možemo dobiti dozvolu dok i banka ne da svoju suglasnost…
Možete samo zamislit kako su me gledali kad sam sa svom dokumentacijom i cijelom štorijom uletila u banku… naravno, nazvala sam ja prvo njih da vidim koja je procedura, kažu – odite u najbližu poslovnicu. To sam i napravila, gdje su blenuli u mene kad sam im sve ispričala i rekli da oni nemaju pojma što sad. Najbolje da ja odem u Stambeni centar jer im se iz svega što sam im ispričala učinili da očito ima veze sa stambenim centrom.

Naravno, sutradan u stambenom me žena skoro uvjerila da vlasnik te kuće (dakle susjed koju je svoju suglasnost već dao) treba doći po to, na što sam joj rekla da prije to provjeri..
Uglavnom ta procedura traje više od tjedan dana, i svaki dan traže nešto novo…te gruntovni izvadak susjeda, gruntovni izvadak naš, kopije osobnih, molbe s potpisom investitora itd.
Danas su mi se javili da imaju sve potrebnu dokumentaciju i da će mi se javiti kad potpišu suglasnost.

Čim dobijem jurim kod referentice jer mi je rekla da joj samo fali taj papir i da je pečat već spreman! yes

E da, danas sam poslala 5 upita za ponudu za gradnju rohbau! S uzbuđenjem iščekujem prve ponude (uzbuđenje će vjerojatno splasnuti kad stignu..).
Imam i firmu favorita! Imaju super web stranicu s kojom mi ulijevaju povjerenje (kako sam površna, znam rolleyes ), preko telefona je čovjek bio super, i nadam se da će svojom ponudom ući u uži krug.


20.09.2010. u 15:06 • 5 KomentaraPrint#^

utorak, 07.09.2010.

Struja svijesti - mali psihološki ispad

Konačno smo dobili cifru od Vode i platili je – danas sam preuzela potvrdu o plaćanju, i sutra konačno idem kod naše referentice. Rješenje o uvjetima gradnje očekujemo u roku od tjedan dana.
U međuvremenu smo napravili neke sitne izmjene oko stolarije (promijenili klizna vrata, maknula jedna unutrašnja vrata i sl.), i dogovorili se sa arhitektom oko vanjske ograde, oblaganja stepenica itd.

Ono što sam zapravo htjela ovim postom opisati je moje trenutačno psihološko stanje dok se pripremamo za gradnju (imam potrebu pisati i o tom aspektu yes ).
Dakle, konstantno pratim raznorazne blogove, forume i ostale teme o gradnji i jednostavno sam pritisnuta količinom informacija….
Pa loši radnici, pa armatura, žbukanje, zidanje, estrih, gips vapnena žbuka, termostati, betoni, opeke, parketi…o svakoj pa i najmanjoj stavci na netu (i općenito) postoji prava filozofija, i meni se čini da je nemoguća misija da ja to sve pohvatam. A imam osjećaj da se svi koji grade kuću, osim mene, razumiju u to.
Naravno, ne gradim ja sama, sa mnom je cijela obitelj, no mi svi se uopće ne razumijemo u te stvari.
I sad se ja pitam, hoću li ja u toku gradnje uspjeti sve to pohvatati? Odakle da ja znam kolika debljina stiropora, žbuke, estriha ili čega već je optimalna? I još kad pročitam do koliko bi katastrofalnih situacija došlo da graditelj nije primijetio grešku, hvata me jeza. Ipak je to nekretnina u koju ulažemo sve što imamo a opet ne možemo biti 100% sigurni da će sve ispasti kako treba zbog 1001 faktora, što ljudskog, što nekog drugog.

Hvata me panika od tih radova, jer nitko od nas zbog radnog vremena ne može biti prisutan cijelo vrijeme na gradilištu…OK, uzet ćemo nadzor ali što nadzor zna ako dođe jednom tjedno.
Koliko će nas majstori smuljati? Kad god zamišljam kuću, i svoj stan unutar nje, sve je to u mojoj glavi krasno, zidovi glatki, parket krasan, kuhinja iz snova, itd. što ako to ne bude tako i ako ćemo u svakom stadiju gradnje imati komplikacija?

Pročitala sam negdje jedan građevinski vic: Čovjek koji hoda cestom i priča sam sa sobom ili je lud ili gradi kuću!
Ja još nisam ni temelje napravila a već sam luda.
Možda se previše raspitujem unaprijed? No opet moram biti upućena, što ako uletim u gradnju kao tudum koji ništa ne razumije. Najviše se bojim da se ta gradnja ne otegne na sto godina…

OK, ovo je bio jedan mali ispad i trudit ću se u sljedećim postovima biti pribranija sretan al ak imate neki pametan savjet kako vi sve uspijevate dobro će mi doć jer se već sada previše opterećujem.

07.09.2010. u 16:22 • 13 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Ožujak 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (1)
Rujan 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (4)
Lipanj 2011 (2)
Svibanj 2011 (2)
Travanj 2011 (3)
Ožujak 2011 (6)
Veljača 2011 (6)
Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (1)
Studeni 2010 (2)
Listopad 2010 (2)
Rujan 2010 (4)
Kolovoz 2010 (4)
Srpanj 2010 (6)


Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog o izgradnji kuće, uspjesima i neuspjesima, živciranjima i veselju pri svakom koraku u izgradnji

Linkovi


Forum.hr

Graditelji koje pratim

Gradnja kuće

Kuća Zagorje

a24e

kamena kućica na škoju

p+1 na Kvarneru
Građenje kuće


Kiko gradnja kuće

Kuća R

Dosad utrošeno


Geodet
4.000,00 kn

Geodet (dodatna podloga na zahtjev referentice)
4.000,00 kn

Arhitekt
16.400,00 kn

Projekti vode/odvodnje i strojarstva
7.500,00 kn

Projekt struje
2.500 kn

Projekt statike
2.000,00 kn

Geomehaničar
4.500,00 kn

Komunalni doprinos
48.000,00 kn

Vodni doprinos
9.900,00 kn

Struja 1/2
11.000,00 kn

Katastarske takse i taksa za izdavanje dozvole
2.150,00 kn

Rušenje i iskop (s tim da iskop još nije napravljen)
14.600,00 kn

TOTAL: 126.550,00 kn iliti cca 18.000 eur