27

srijeda

veljača

2013

Joomla->wp migracija

Joomla->WordpressRazmišljali smo dugo o migraciji. Dobar dio web stranica MAGa već se dugo vremena bazira na pouzdanoj i prilagodljivoj Joomli, no zapravo smo već neko vrijeme tihi štovatelji Wordpressa. Dugo nam je trebalo da se odlučimo i došlo je na kraju vrijeme promjena s nekim novim ljudima u našem malom i veselom kolektivu - vrijeme da promijenimo svoje kanale komunikacije sa svijetom.

Naš web posvećen aplikaciji za fiskalizaciju za sada je jedini napravljen u potpunosti u wordpressu i došlo je vrijeme da vidimo kako bi se moglo izvesti preseljenje naša dva osnovna weba (postojeći mag.hr i maginformatica.com) na WP. Problem se naravno ne nalazi u instalaciji i prilagodbama predložaka, već u sadržaju koji je nakon 10-ak godina postojanja postao velik. Međutim - to je ipak MySQL ispod svega pa je i manipulacija postojećim podacima nekako izvediva.

Osnovni alat kojem smo prepustili bazu jest Wordpressov plugin FG Joomla to WordPress. Plugin se veže na MySQL server, povlači Joomlinu bazu i konvertira je u aktualnu Wordpressovu. Ovisno o postavci, može ili ne mora povući sadržaj iz media managera. Tu treba reći da se ne radi o sirovom kopiranju /images foldera, već se povlače tek oni mediji koji su linkani u Joomlinim člancima. Članci se kopiraju u WP postove ili stranice, također ovisno o postavci prije importa. Treća opcija je kompletno brisanje Wordpressove baze prije importa, što je također mogućnost koju smo koristili jer se u bazi nakon importa pojavljuje zaista *samo* joomlin sadržaj. Plugin konvertira Joomline sekcije/kategorije i stvara istu hijerarhiju u Wordpressovim kategorijama. Smart!
Mediji su u konačnici linkani kako treba, naša slova su konvertirana, formating je prenešen ok i možemo reći da smo s tim dijelom migracije zadovoljni.

Proces se odvija neko vrijeme ovisno o veličini same baze, i kod oba naša osnovna weba nije se pojavio nijedan kritičan problem osim jednog praktičnog, koji će admina podsjetiti na staro Joomilno hendlanje postova u verzijama 1.0 kada su se postovi dijelili na statične i dinamične. Budući da Wordpress sadržaj dijeli baš na takve dvije grupe, tu će izvrsno pomoći drugi plugin: pTypeConverter. Alat se instalira u Toolse, interface je inicijalno prazan osim Search polja i djeluje tako da traženi sadržaj konvertira u page ili obrnuto. Divota.

Ono što se ne prenosi jesu linkovi između članaka (očekivano) te moduli koji odrađuju neke od sadržaja, naprimjer na naslovnici, također strukture menija itd. To su često Joomlini custom moduli i njih treba prenositi ručno i smišljati što i kako s njima. Slideri i slične stvari su, naravno, podložni aktualnom WP predlošku koji se koristi i tu nema puno pomoći od konvertera, no od njega se to zaista i ne očekuje. Kompletno prenešen sadržaj je zaista većina posla i to se migrira super. Prilično posla ostaje za odraditi na prilagodbi postova trenutnom predlošku i njegovim mogućnostima (shortcodes npr) no uskoro ćete vidjeti naše nove webove pokretane Wordpressom.

Stay tuned za više informacija!

Oznake: joomla, wordpress, konverzija, migracija, mysql, pTypeConverter, FG Joomla to WordPress

26

utorak

veljača

2013

UBUNTU: Kako promijeniti ime računala

Nakon instalacije, može se pojaviti potreba da moramo preimenovati računalo, nebitno iz kojeg razloga.

Slijedite korake:

1. Otvorite terminalni prozor

2. Upišite slijedeću naredbu i pritisnite ENTER

gksudo gedit /etc/hostname

3. Vjerojatno ćete morati upisati administratorsku šifru

4. Otvoriti će se hostname datoteka sa prikazom trenutnog imena računala. Umjesto postojećeg, upišite novo željeno ime računala kao na slici:



5. Snimite dokument

6. Ukoliko je potrebno, zatvorite sve otvorene prozore i ponovo pokrenite računalo.

Nakon ponovnog pokretanja, računalo će imati novo ime.

Oznake: ubuntu, hostname

25

ponedjeljak

veljača

2013

Hrvatski TOTS

Da li ste znali da je Mag informatika zaslužna za službene tjedne liste prodanih albuma u Hrvatskoj?

MAG+HDU=TOTS

Top Of The Shops (TOTS) službena je tjedna lista prodanih albuma u Hrvatskoj i rezultat je obrade podataka u aplikaciji Mag informatike. Hrvatska diskografska udruga i Mag su zajedničkim snagama razvili jedinstvenu aplikaciju na ovim prostorima koja na jednom mjestu vodi brigu o praćenju prodaje glazbenih albuma na području cijele Hrvatske. Radi se o aplikaciji koja obrađuje podatke pristigle iz glazbenih prodavaonica i na osnovu tih podataka kreiraju se top liste najprodavanijih albuma za posljednji tjedan. Iz toga, naravno, proizlaze i mjesečne i godišnje statistike pa tako na jednom mjestu HDU ima sve podatke potrebe za praćenje prodaje.

Dakle za razliku od top-lista formiranih po ukusu urednika, poslanim SMSovima ili telefonskim pozivima, TOTS nastaje na osnovi stvarnih prodajnih rezultata ovlaštenih CD shopova, koje je verificirala Hrvatska diskografska udruga. Sukladno tome, Top Of The Shops (TOTS) je jedina službena lista prodanih domaćih i stranih albuma u Hrvatskoj.

Po uzoru na svjetske prodajne top-liste, svaki kupljeni album u naljepnicom označenom prodajnom mjestu glas je ZA određeni album. Svaki tjedan računalno obrađeni prodajni rezultati se zbrajaju i tvore tjednu top listu. Ovo je pravi "peoples choice"!

Ovakva lista, formirana na objektivnim pokazateljima, pravi je prikaz stvarnog stanja na glazbenom tržištu i relevantna podloga za dodjelu priznanja za nakladu.

Funkcije aplikacije:

• import .XLS (Excel) podataka
• kreiranje tjedne, mjesečne, polugodišnje i godišnje top liste
• kreiranje domaće, strane i kombinirane top liste
• izvještaji
• prepoznavanje albuma prema bar-code-u
• obračuni prodaje

Linkovi:

Website sa top listom: www.hdu-toplista.com
Primjer top liste pogledajte ovdje.

Oznake: HDU, CD, albumi, prodaja, top lista, statistika

18

ponedjeljak

veljača

2013

Novi klijenti

Ovaj tjedan odlučili smo predstaviti vam naše nove klijente i pozdraviti ih na službenom blogu Maga. Kako vrijeme prolazi, nekako se ne sjetimo uvijek predstaviti vam sve novosti o našim aktivnostima. U posljednjih nekoliko mjeseci potpisali smo nekoliko novih ugovora s novim klijentima, kao i proširili suradnju s nekoliko postojećih. Na proširenja suradnje smo uvijek posebno ponosni. Ovaj puta ćemo spomenuti nekoliko naših poliklinika koje su u procesima proširenja svoje ponude, te su u nove segmente poslovanja uključile i Mag kao pouzdanog poslovnog partnera.

Hvala svima na povjerenju koje ste nam pružili i koje nam pružate svih ovih godina.

mag informatika autoservisKao prvo pozdravljamo tvrtku ALD Automotive d.o.o. koji su sa prvim siječnjem počeli raditi u produkcijskoj okolini, te uspješno prešli na digitalno vođenje knjige urudžbenog zapisnika. Time su unaprijedili svoje poslovanje u segmentu vođenja digitalne arhive i document managementa - svaki dokument koji uđe u sustav se prati i u svakom trenutku se zna gdje se nalazi. Aplikacija je djelomično modificirana za potrebe ALD grupe; na primjer, dodano je pretraživanje dokumenata po broju računa kako bi pretraživanje partnerskih faktura bilo brže i učinkovitije.

Birokont knjigovodstveni servis iz Rovinja novi su korisnici aplikacije HUB. HUB aplikacija prilagođena je u potpunosti novim HUB obrascima. Sa prvim lipnjem 2013. godine kreće obavezna upotreba novih obrazaca, te je aplikacija spremna za nove kupce.

mag informatika autoservisAutoservis Zoki iz Karlovca je novi korisnik aplikacije Autoservis II. Zoki servis nam se pridružio na preporuku naših dugogodišnjih korisnika te su nakon kratkog testnog perioda počeli s punim radom u aplikaciji. Na njihovu smo zamolbu, iz njihove stare DOS aplikacije povukli stanje skladišta na dan 2. siječnja, te prebacili stanje u našu aplikaciju i zaključili inicijalno stanje skladišta na taj dan. Kako bi nesmetano radili, nadograđene su i određene funkcije po zahtjevima korisnika.

Autoservis Ivančan iz Vrbovca također je novi korisnik aplikacije Autoservis. Za potrebe rada servisa, nabavljeno je i računalo sa svom dodatnom opremom te mu je instalirana konačna verzija aplikacije s uključenom fiskalizacijom.

Pozdravljamo i Autoservis Bošnjak iz Osijeka kao novog korisnika aplikacije Autoservis I. Nakon duge potrage za kvalitetnim specijaliziranim softverom, obratili su se nama te smo im postavili probnu verziju - nakon kraćeg testiranja odlučili su se za osnovnu verziju aplikacije i počeli s radom 12. veljače.

Proširenja postojećih

U posljednjih mjesec dana proširili smo suradnju s čak troje naših stalnih i dugogodišnjih klijenata. Uvijek nam je posebno drago kada možemo sudjelovati u širenju poslovanja naših klijenata, jer s njima tada rastemo i mi. Poliklinike Monokl, Očna poliklinika za oftalmologiju i ginekologiju dr. Medić, dr. Žuljan i dr. Jukić iz Splita te Poliklinika Bilić Vision proširuju svoje radne kapacitete. Pomogli smo novim licencama i edukacijom novih djelatnika za rad u aplikaciji.

Svim novim korisnicima želimo dobrodošlicu u veliku obitelj korisnika poslovnih aplikacija Mag informatike, kao i ugodan rad u aplikacijama Maga!

ekipa Maga

Oznake: autoservis, aplikacija, klijenti, poliklinika

14

četvrtak

veljača

2013

Fiskalizacija

mag-posNakon relativno kratke pripreme za fiskalizaciju, možemo reći da smo vrlo uspješno položili ispit iz fiskalizacije računa na nekoliko aplikacija MAG informatike. Do sada je fiskalizirano nekoliko aplikacija koje su isporučene našim korisnicima koji već naveliko rade s novim fiskalnim računima.

Prvi dio fiskaliziranih blagajni kod naših korisnika radi od samog početka godine - 2. siječnja, a do sada (11. veljače) uspješno je fiskalizirano više od 2.000 raznoraznih računa. Od 1. travnja većina će naših korisnika biti opremljena novim, besplatnim verzijama fiskaliziranih aplikacija kod kojih ne očekujemo nikakve probleme u radu.

Za sve nove korisnike pripremili smo također u potpunosti fiskalizirane verzije, tako da sa svakom aplikacijom koja ima u sebi račune, dolazi i fiskalni paket. U tom slučaju korisnici ne trebaju posebno nabavljati fiskalne kase, već su one uključene u redovan rad.

Idemo mobilno

Također smo uspostavili suradnju sa tvrtkom RS Magazin, te u suradnji s njima nudimo vrlo povoljne konfiguracije sa mobilno punjivim, mikro termalnim POS printerima. Ovakva konfiguracija netbooka sa mobilnim POS printerom je posebno povoljna ali i neizbježna za terenske/mobilne korisnike koji imaju problema sa napajanjem uređaja na prodajnim mjestima bez osigurane električne energije. Uređaji se napajaju iz automobila putem adaptera koji se uključuje u 12V napajanje auto upaljača. U svakom slučaju, ovakvim pristupom se rješava veliki problem pokretnih naplatnih mjesta kao što su primjerice taksisti, veterinari na terenu, terenski liječnici i slično, a koji su podložni fiskalizaciji gotovinskih/kartičnih računa.

Više informacija o fiskalnim aplikacijama.

Oznake: fiskalizacija, PDV, mag informatika, POS, kasa, blagajna, račun, besplatno

13

srijeda

veljača

2013

Siječanjski rezimé

Ponekad, čak i u najorganiziranijim tvrtkama, naiđe neki "ludi" mjesec ili tjedan. I ma koliko se trudili držati stvari pod kontrolom, čini vam se da sve nekako zaboravljate obaviti na vrijeme. Jedan od takvih mjeseci u Magu je, uvijek i redovno, mjesec siječanj.

Uz sve redovne poslove koji su dio svakodnevnice, siječanj 2013. je donio i cijeli niz neočekivanih događaja - od ogromnog broja upita potencijalnih klijenata do rješavanja zaostalih repova iz 2012. godine. Nije da se žalimo (tko se još na posao žalio ;-)), ali od prosječnih 20-tak poziva dnevno, u siječnju smo zabilježili nekoliko dana sa preko 150 primljenih poziva. I sve smo obavili i uspješno porješavali!

Hvalisanje

U prosjeku nam se dogodi da godišnje imamo 60-70 novih upita od potencijalnih klijenata. Do sada smo, samo u siječnju, zabilježili čak 20 novih upita za našim proizvodima što nas, naravno, posebno veseli. Tako smo već 25. siječnja ispunili 30% godišnje kvote. Doduše to nam i daje onaj dodatni dio stresa jer uz svaku ponudu ide i probna verzija aplikacije (koja je u Magu potpuno besplatna), pa gužva s instalacijama, puno telefoniranja, puno prezentacija i nadamo se usput, dobroj prodaji ;-) Nekad je gužva, nekad i nismo dobre volje, ali za naše klijente uvijek svi imamo i osmijeh i vremena.

Treba li uopće reći da je klijent onaj za kojeg uvijek morate imati volje, vremena i osmjeh? Mi imamo. Nama to nije teško, jer mi imamo najbolje klijente na svijetu! :-)

P.S. i ako zaboravimo tu i tamo nešto, nemojte nam zamjeriti. Pošaljite nam mail, odmah ćemo se javiti.

Pozdrav iz Maga!

Oznake: siječanj, sijecanj, mag informatika, retrospektiva, wau, puno posla

12

utorak

veljača

2013

Online naručivanje

schedulerNajnovija aplikacija koja ovih dana izlazi iz radionice Mag informatike je online naručivanje termina. Riječ je o potpuno novoj aplikaciji uz čiju pomoć je moguće jednostavno online naručivanje odabirom željenog termina, vrste dolaska i vremena dolaska.

Online naručivanje smanjuje vrijeme i osigurava točan dolazak na zakazani termin bez nepotrebnog čekanja i usmenog zakazivanja budućeg termina. Kroz aplikaciju je omogućeno zakazivanje termina na željenoj lokaciji i sobi ili ordinaciji/dvorani, moguća je kompletna evidencija podataka osoba koje zakazuju termine, te evidentiranje jedne ili više usluga za naručitelje usluga.

facebook

Online naručivanje moguće je povezati sa naručiteljevim web stranicama. Još važnije, u planu je razvoj zasebnog modula za socijalne mreže, prvenstveno Facebook, na kojem će naručitelji usluga također biti u mogućnosti pretraživati slobodne termine te vidjeti popunjenost kapaciteta!

Aplikacija je inicijalno namijenjena liječničkim ordinacijama, no ona je svakako multifunkcijska te se može koristiti za evidenciju zauzetosti bilo kakvih resursa. Moguće je voditi detaljnu zauzetost po resursu (čak do 5 minuta), te je samim time omogućeno vrlo precizno terminiranje i zauzetost određenih resursa. Vrlo je korisna za vođenje terminiranja soba za sastanke, najmove dvorana za sastanke, najam školskih dvorana za školske ili izvanškolske aktivnosti i slično.

Aplikacija se trenutno testira na nekoliko platformi te očekujemo implementaciju kod više desetaka korisnika Mag poslovnih aplikacija, no svakako je još u tijeku razvoja.

Implementacija produkcijske okoline kreće krajem veljače 2013. godine.

Oznake: online, termin, dogovor, sastanak, aktivnost, multifunkcijska, Facebook, vrijeme

11

ponedjeljak

veljača

2013

HL7 protokol

HL7 je protokol kojeg obilno koristimo u softverskoj komunikaciji naših aplikacija vezanih za poliklinike, i uopće vezanih za medicinu. Protokol ima svojih prednosti i mana, međutim svakako predstavlja standard na svojem polju. Ovdje je sažeto malo o tom protokolu.

hl7 logoHL7 (Health Level Seven) je međunarodni protokol (norma) razvijen u svrhu elektronske razmjene medicinskih podataka između više različitih softverskih rješenja uglavnom u medicinskim ustanovama. Norma predstavlja podatkovno-komunikacijski protokol za izmjenu kliničkih, administrativnih i financijskih podataka o pacijentima kako na razini pojedine ustanove, tako i između različitih organizacija.

HL7 protokol definira sadržaj, format i formu poruka koje se koriste u procesu razmjene podataka. HL7 protokol obuhvaća područje administrativnog i medicinskog dijela podataka koji se razmjenjuju između subjekata.

Prednosti korištenja HL7 protokola


  • preuzimanje neograničenog broja poruka istovremeno (ukoliko ne radi preuzimanje/kreiranje poruka, one se naknadno preuzmu/kreiraju)

  • sve poruke se nalaze u predefiniranim mapama

  • detaljno izvješćivanje o vremenu i nazivu obrađenih poruka

  • rad s više baza istovremeno prema nazivu poruke

  • automatsko slanje neispravnih poruka na e-mail radi dodatne kontrole

  • upis svih podataka poruke (tip poruke, vrijeme, sadržaj) u baze radi kasnije kontrole razmijenjenih podataka


Mogućnosti korištenja HL7 protokola

  • obrada ADT (podaci pacijenata) i ORM (podaci naručivanja) poruka

  • algoritam obrade poruka prilagođen preuzimanju i kreiranju svih ostalih poruka prema potrebi

  • preuzimanja poruka iz drugih medicinskih aplikacija (automatsko kreiranje pacijenata i aktiviranje obrade u aktivnoj listi)

  • kreiranja (slanja poruka) poruka prema ostalim medicinskim aplikacijama

  • kreiranje i preuzimanje poruka iz korisnički definiranih mapa na računalu

  • mogućnost ručnog zaustavljanja i pokretanja obrade poruka


Internacionalni web HL7 protokola: hl7.org

Oznake: HL7, Health Level Seven, poliklinika, medicina, softver, komunikacija, protokol, standard

Sljedeći mjesec >>

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se