20

četvrtak

rujan

2012

Trajekt

Bile su se pojavile u medijima neke najave o ukidanju pojedinih trajektnih linija u svrhu ušteda. Onda se je poslije reklo da od toga neće biti ništa.

Trajektne i brodske veze su uvjet opstanka života na otoku, one nisu rješenje svih otočkih problema, jer bez posla, dobre infrastrukture i mnogih drugih stvari nećemo naprijed, ali veza s kopnom je jedan od osnovnih uvjeta da uopće možemo pričati o opstanku i razvoju na otocima.

Povezivanje otoka s kopnom subvencionira i država, ali direktor Jadrolinije Slavko Lončar u intervjuu govori da više Jadrolinija daje državi nego što od nje dobiva.

Trajekti su i veliki potrošači goriva, a u cijenu goriva su uključene i trošarine. Od tih trošarina 1,2 kn ide Hrvatskim cestama i Hrvatskim autocestama.
I meni je razumljivo da se u cijeni goriva koje ljudi natankaju u auto nalaze i trošarine za održavanje cesta i autocesta. Iz goriva kojima se voze auti se financira cestovni promet.

Dakle, to je u redu i s tim nemam problema.
Ali bi li bilo onda pošteno da se iz cijene goriva kojima se tankaju trajekti i drugi brodovi, jahte i gliseri, financira pomorski promet.
Pa i trajekt je nešto kao nastavak ceste, kao što bez ceste ne možete baš nešto prometovati autom tako ni bez trajekta ne možeš autom na otok.

Moja ideja je da se onih 1,2 kn što sad ide HC i HAC-u u slučaju kad se tim gorivom tankaju plovila, da tih 1,2 kn ide za održavanje pomorskog, trjektnog prometa, a ne cestovnog.

Mnogi nautičari dolaze uživati na našoj obali, obilaze, vozikaju se svojim gliserima i jahtama, a onda kad tankaju rezervoare svojih plovila financiraju cestovni prijevoz, a za pomorski promet ništa od toga ne ide. A ljudi s otoka se brodovima voze više iz potribe nego iz gušta.

Druga stvar je da i na karte za trajekt imamo PDV od 25%. Za neke stvari za koje se drži da su od velike važnosti postoji manja ili nulta stopa PDV-a. Pa i povezivanje s kopnom je isto od životne važnost.
Ne treba smanjivati niti ukidati PDV, ali neka se jasno odredi da se svi novci koji se skupe od prodaje karata vraćaju nazad za održavanje veza otoka s kopnom. Može to biti i neki fond baziran na solidarnosti gdje bi se novci prikupljeni od PDV-a raspoređivali više tamo gdje je potrebnije, gdje je slabija povezanost otoka s kopnom, tako da profitabilnije linije pomažu ovima neprofitabilnijim.

Ja pišem ovo o trajektima i otoku jer se tiče i mene i jer živim na otoku, ali općenito sam da se sav javni promet u cijeloj državi napravi jeftinijim i dostupnijim njenim građanima.

Recimo isto tako da i mnogi vlakovi za pogon koriste dizel, i za njega se valjda isto plaćaju neke trošarine pa neka i tamo onaj dio što ide za HC i HAC ide nazad željeznicama za održavanje željezničkog prometa.

Čudno je to kao se trošarinama financiraju samo ceste iako na njima voze auti koje uvozimo dok za trajekte i vlakove ne ide iako se kod nas proizvode i trajekti i vlakovi (za sada).
Otežavamo svojoj proizvodnji i ne održavamo svoju infrastrukturu koja njoj pogoduje, da bi financirali gradnju infrastrukture koja pogoduje stranim proizvođačima. bezveze

SEXYMOTHERFUCKERS TRAJEKT


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.