Made in Holland

28.08.2006., ponedjeljak

Sarajevo - pomalo zbunjeni i izgubljeni grad.

Kao i proslih godina i ove sam otisao u svoj rodni grad. To je vec postala ustaljena sema, prvo do Sarajeva pa na more te opet nazad jos koji dan u grad na Miljacki.

Jedan sam od onih koji je imao srecu da svjesno, dusom i tijelom dozivi prijeratno Sarajevo. Multireligijski, multietnicki a prije svega grad otvorenih I srdacnih ljudi. Grad u koji si mogao tek tako doci iz naajvece pripizdine te ostati I zivjeti kao da si tamo rodjen. Grad u kojem je u vecini kuca uvijek na stolu stajao “fildzan viska”(sto bi Zabranjeno pusenje reklo) ako bi neko kojim slucajem naletio.

Period 92-95 je sigurno bio za ovaj grad najtragicniji u proslome vijeku. Cak ni prvi ni drugi svjetski rat nisu imali toliki uticaj na sam grad kao te tragicne devedesete. Ne, ne radi se tu samo o rusenju zgrada, ulica niti o unistavanju suma I prirode. Ono najgore sto je strefilo taj grad je urbicid, ubistvo grada I skoro svega onoga sto je bilo gradsko u njemu. Ubijen je taj dobrocudni mentalitet ljudi, ubijeno je znanje tako sto su uceni ljudi zbrisali na sve strane (koji sad izmedju ostalog predaju na raznim poznatim univerzitetima sirom svijeta), otjerani su mladi perspektivni ljudi a ovi sto su ostali ubijeni su u pojam suludoscu ljudskog uma koji stvarno tih godina nije poznavao granice.
Negdje 94te kada se situacija po prvi put smirila na duze vrijeme zadan je zadnji udarac gradu. I ono malo umjetnika, muzicara, intelektualne mase sto je ostalo, dobilo je sansu da ode negdje daleko preko okeana. Sjecam se da sam negdje u zimu 94te sjeo, zbrojio i oduzeo te konacno shvatio da su mi skoro svi prijatelji iz srednje skole i prvog komsiluka otisli. Da je ostalo jos par ljudi. To je bio momenat kada sam shvatio da sam jedna od zadnjih budala koja je vjerovala da sve opet moze biti kao nekada i da ce to ludilo prestati i nestati kao neki ruzni san.

No naravno prevario sam se. Niti je ludilo stalo niti je sve to bio sam jedan ruzan san. Bila je to neka nova realnost koja se u nekoj drugoj formi nastavila razvijati I sve ove godine nakon rata. Ja sam srecom u zadnjim minutama uspio da zbrisem, da uhvatim zadnji voz iz tog besmisla.

I sve ove godine nakon rata, kada god odem dole uhvati me neka tuga. Prvo sam mislio da je od neke potistene nostalgije, pa onda da je to zbog rata, da je to neki normalni postratni period, da treba vremena itd. Kada sam sam sebe prestao da zavaravam shvatio sam da je To u stvari To. Novo Sarajevo.
Glavni grad drzave koju 50, 60% njenih gradjanja ne dozivljava kao svoju. Grad u koje je doselilo mnogo, jako mnogo ruralnog stanovnistva (da ne bude zabune, sve je to tuzno i jadno za te ljude bilo) koji su donijeli I svoje norme , vrijednosti, zakone I pravila. Grad koji I dalje ima dobre cevape I pitu ali zato jako malo vjere u samog sebe I svoje mogucnosti. Grad sa strasnom kolicinom pasivnosti I cekanja da neko drugi sve sredi I poboslja. Nekako ubijen u glavu, ono sistematski ubijan u pojam. Grad koji je izgubio svoju multietnicnost iako se neki zavaravaju da je jos ima. NEMA JE.
Dok su gradske kafane I bastice prepune lijepo obucenih ljudi, skoro da nigdje ne mozes sjesti a da ti prosjaci, cesto stariji I nemocni ljudi prilaze I ne traze novac. Kao sto mi rece jedan prijatelj, ne samo da te obuzme osjecaj krivice zato sto ti imas a oni ne, nego su najgori pogledi tih ljudi koji kao da “osudjuju”. Cesto sa pravom….
Najtuznije mi je bilo u kasnim nocnim satima sretati djecu od 3,4,5,6 godina kako prose na ulici. Kazu meni ljudi, pa cigani su, to uvijek rade. Niko ni da se pocese iza uha.
Ni djeca vise nisu svetinja, izgleda.

I pored obnovljenih zgrada I sve ljepsih ulica, nisam optimista u vezi moga rodnog grada. Vise napretka, zdravih ideja I perspektive sam vidio u nekim manjim mjestima Dalmacije nego u jednom tako velikom gradu. Ipak je sve do ljudi koji su nosioci dobroga ili zla.


- 22:31 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi