Čovjek s vilicom u svijetu juhe

četvrtak, 01.05.2008.

Sindikalna nesvijest

Vrapce, kosove i druge ptice nadglasali su sindikalni prosvjednici. Uz pomoć zvučnika i razglasa. Probudili su me, i ne jednom sam ih opsovao: kog vraga ne idu u Maksimir na taj svoj proleterski grah? Prisjelo mi je odšetati na kavu do Keglića. Veliku livadu na kojoj kakaju pesi, negdanja vojarna vojvode Rudolfa koja se danas diči imenom trga Franje Tuđmana, okupirali su lumpenproleteri, oni koji nisu sjeli u auto i otperjali iz grada zakrčiti ceste prema jugu. Kasnije vidim na vjestima: nije ih bilo tako puno, ali još gore, bili su na samom Kegliću. Dobro da sam ostao doma.

Pospan i bunovan, još u pidžami, stojim na balkonu i pokušavam razabrati što se to deru preko zvučnika. Ipak su malo predaleko da bi bili razgovjetni, a ptičji zbor u ogromnoj krošnji jasena također se ne da omesti. No ne moram ih čuti da bih znao što govore. Rekao sam debelom vrapcu koji je već zauzeo svoje mjesto na ogradi balkona:
- Oni bi veće plaće i jeftiniji život. Ma nemoj! Tko mene pita? Ili tebe? Slušaju ove muljatore koji ih pujcaju protiv drugih kriminalaca, a ni sami nisu bolji. Kokošari! Propale su im tvornice jer su ih potkradali po sitno svaki dan, onda su se začudili kad su se pojavili majstori i pokrali na veliko.

Voljena je preko praznika otišla posjetiti mamu u Zagorje, tako da sam imao sve razloge biti mrzovoljan. Vrabac je nakrivio glavu i rekao:
- Cvrk!
- Ne, neću na grah u Maksimir. - odgovorio sam mu, - Danas ću skuhati juhu od gljiva iz vrećice.
Vrabac strese krilima i glavom, a perca mu se nakostriješe.
- No, nadrobit ćemo unutra kruha. Bit će dobro. Gusto i hranjivo! – umirio sam ga.
Tu se vrabac silno uscvrkutao pa sam ga morao prekinuti:
- Slušaj, vrabac, ako ti se ne sviđa, a ti lijepo odleti do Maksimira! Ne možeš mene slati na grah, a onda prigovarati jelovniku kad velim da ćemo kuhati doma... Ne idem na gradonačelnikov grah, i gotovo! Rekao je da će svi jesti iz istog kazana. Hvala mu lijepo, ne ja! Još će mi se dogoditi da kaže: evo Ludlud, jedi mi iz usta...
- Živ-živ!
- E, pa, ja nisam ptica, ako nisi primijetio!

- 13:32 - Komentari (11) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.