subota, 08.03.2008.

Rođendan, dječji eksperimenti i dan žena

Jučer je mom ocu bio rođendan.
63.
I obavezna sam mu posvetiti barem koji redak.
Već godinama ga ograđujem od nelijepe krize kroz koju je prolazio s mamom, a koje smo brat i ja bili ne samo svjedoci, nego i sudionici... ali ja svog tatu jako volim, ako zbog ničeg, a ono jer i on mene neizmjerno voli.
Subote, kad je mama radila, a tata bio doma, su bile praznik. Bez nervoze i bez neke napetosti.
Za mene bi dao desnu ruku u vatru, oba bubrega (da zatreba), poginuo radeći nešto prema mojoj zamisli...
Ako je mama krivac da danas volim peći kolače, štrikati, heklati, vesti, šivati, onda je tata definitivno krivac što mi se ne gadi zarinuti ruke u blatnu zemlju, što volim biljke, a povrh svega što volim životinje.

Image Hosted by ImageShack.us

Uz tatu sam ne jednom prisustvovala rađanju novog života... psića, golubova, pilića, patkica...
Pred 20-ak godina je upogonio maleni inkubator, pa kako sam još bila doma, pazila sam na događaje u inkubatoru kad je tata bio na poslu, zamatala ga u deku kad bi nestalo struje, oslobađala slabije piliće od zasušenih komada ljuske (porađala ih).
Zato, hvala ti tata za dio djetinjstva bez kojeg ne bih bila kakva jesam!
Sretan ti rođendan!


Nedavno sam na pletačko-kukičarskom forumu RAVELRY napisala dogodovštinu koja je nasmijala neke poznanice, a točka na "i" je bio post od Gali u kojem se i ona dotiče slične teme.
Moj tata je poticao moj istraživački duh.
Oba moja roditelja su oduvijek cijenili knjige, pa su mene i brata opskrbljivali raznim dječjim enciklopedijama i dječjom književnošću. Tako smo jedne godine za Božić dobili i Dječju Enciklopediju Životinja. Enciklopedija se sastoji od 2 dijela, a ovaj prvi sam znala gotovo napamet...

Image Hosted by ImageShack.us

Tako sam u toj knjizi saznala da miševe krasi izuzetna znatiželja i ljubav prema glazbi.
Tako piše: "Čini se da ga zvuci glazbe neobično privlače. Desilo se da su se neki miševi, prkoseći smrti, zaputili na sredinu prostorije da bi mogli bolje čuti svirku violine ili glasovira."

Image Hosted by ImageShack.us

Naravno da sam zapamtila svaku pročitanu riječ. Desilo se da sam nekim čudom uhvatila manjeg glodavca. Jadan je vjerojatno izbjegao smrt od kakve mačke, pa je bio još u šoku. Mama se užasno boji svih vrsta glodavaca, miševa posebno, pa je mog novog ljubimca valjalo prokrijumčariti u kuću. U kartonskoj kutiji sam ga donijela, ni više ni manje, u dnevni boravak! To je mjesto bilo najpogodnije za ispitivanje. Pustila sam mu neku klasiku s klavirom i violinama (naravno da se više ne sjećam što!) i čekala da se mišić raznježi. Maleno je biće ubrzano disalo smotavši se u sasvim suprotnom kutu. Bila sam jako razočarana i počela sumnjati u pročitano. Tada je naišao tata. Moram reći da čovijek nije vikao niti bio ljut! Mirno je uzeo kutiju i moj ulov odnio van objasnivši mi da sam ulovila mladog štakora i da sam sretna da me nije ugrizao!!!
Tako sam naučila (ubrzanim tečajem) razliku između miša i štakora, kako prema repu, tako i prema zubima, te obliku tijela. Nisam uspjela potvrditi pretpostavke iznesene u knjizi tako pametnoj kao što je to Enciklopedija, ali nisam ih ni demantirala!
Listajući danas knjigu, koja je sad kod moje zvjeroljupke-nasljednice, naišla sam i na prigodni crtež gnježđenja kućnog miša... u nečijoj zalihi vune!!!

Image Hosted by ImageShack.us

Za kraj...
SRETAN DAN ŽENA ŽELIM SVIM SVOJIM ČITATELJICAMA!
Ovom prigodom vas neću opterećivati kako smo ili nismo ravnopravne i što je u ovih 100-tinjak godina učinjeno u tom pogledu. Svaka od nas uživa neki svoj nivo (ne)ravnopravnosti i vjerojatno će to biti borba i dokazivanje još daleko u budućnost.
Ja imam o svemu tome neki svoj (uvrnuti) stav koji je posljedica mojih prilično konzervativnih stavova i mislim da je prilično licemjerno zahtjevati da nas se gleda kao ravnopravne radnice, službenice, skrbnice, a u isto vrijeme nas vrijeđa ako nam se ne pridrži kaput, ne otvore vrata, ne uzvisuje naše majčinstvo...trebalo bi možda poraditi na uvažavanju različitosti, a ne se silom izjednačavati. No, teška je to tema, pa vas zato častim pogledom na tek rascvali Uskršnji kaktus i anturium koji tek što se nije otvorio.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Voli vas vaša Lorna

- 19:48 -

Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

OPIS BLOGA

Image Uploaded by ImageShack Toolbar

LORNA, 38, zagrepčanka, udana, dvoje djece, plavuša

Pišem o:
*pletenju, heklanju, šivanju i inim rukotvorinama
*kolačima i kuhanju
*djeci i odgoju
*ljubavi, prijateljstvu i međuljudskim odnosima

* * *

BLOGERI KOJE RADO POSJEČUJEM:

RUKOTVORKE/
RUKOTVORI

angie
čarobne igle
dea
drenka
elly-b
goce
helgam
iglica
jana
joop
levant
magrit
mamabb
mirjana
nympheine svaštice
pamil
ptica selica
romantales
salvetna tehnika
sandra
sassy lady
selma
slavonac
think blue
vanchy
zana

ZLATNA PERA
champs-elysees
choco
day
DJ Da Force
fulvus
galadlier
klizanje
luuluu
MadDog
nessa C.
Nuica
nymphea
povucipotegni
skaska
tedica
tyche
viola

STRANJSKE KREATIVKE
affiknitty
blue corduroy
christine
karin
margit
simplesparrow
victorian lace today
wendy
xtreme-knitting

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
stvaram
Ravelry

e-mail
lornina.skrinjica
@gmail.com

IZDVOJENO

bodljika
gužvara
kyra