ponedjeljak, 28.01.2008.

Reklame za higijenske uloške - informacija ili SF

Ovaj post "krčka" u meni već neko vrijeme, ali se uvijek nađe nešto važnije za odraditi ili napisati.
Svi znamo da svaka dalekovidnica svoje slobodno vrijeme u eteru popunjava komercijalnim sadržajima kako bi popunila blagajnu. To ide tako daleko da se namjerno ostavlja praznih sekundi koje se masno naplačuju.
Tu imamo nekoliko tipova reklama, tj. promidžbenog programa...
- onaj koji je strogo informativnog karaktera (kao u kojem je trgovačkom lancu jeftiniji svinjski but, banane ili WC papir) thumbup
- onaj koji je zabavnog karaktera i svakako nastoji nasmijati gledateljstvo (npr. serija reklama za pivo ili telefonske kompanije) party
- one koje pomalo iritiraju jer se drže strogih stereotipa patrijarhalnog svijeta u kojem, budimo realne, živimo, a to je da kuću "lickaju" isključivo žene (deterđente svih vrsta, sredstva za skidanje mrlja, deterđenti za ulickavanje doma...) namcor
- one koje reklamiraju igračke strogo namjenjene odraslima (auti, tehnika...), kao i one koje su namjenjene djeci, ali ih "puše" odrasli misleć da kuže dječju psihu (reklame za razno razne glupe i manje glupe igre i gračke) naughty

Da ne rašćlanjujem do u nedogled, najdojmljivije su mi tzv. odgojnoobrazovne reklame u koje ubrajam reklame za higijenske uloške. Tu bi svakoj majci trebao biti zgodan trenutak da kćeri (a i sinu, zašto ne???) objasni što tete reklamiraju. No, kako sve to potkrijepiti dozom realnosti, ako ugodne uloške uspoređuju s udobnom foteljom koju dvojica tegle za dotičnom ženom dajući svijetu do znanja da je "to ta koja ima mengu"!!! Sretne li žene! Ona nosi ugodne uloške cerek Kaj takvi uopče postoje??? Po meni su samo manje ili više neugodni.

Da se vratim na reklame koje su me potakle na razmišljamje. Idilična slika prirode. Djevojke u oskudnim, prozirnim bijeli haljinama skakuću i trčkaraju po polju, do koljena izrasle, kamilice. Latica mirisnog ljekovitog bilja upije kapljicu rose, kako bi dokazala da ima veliku upojnu moč. I cijela ta, pozitivnom energijom ogrnuta, atmosfera da bi se prezentirala, gotovo svakoj ženi najmrskija, potrebština.

Dajte, molim vas!!! Svaka žena zna da tih dana u mjesecu teško da će obući bijele hlaće, a kamo li tanašnu kratku i prozirnu haljinicu. A tek veselo poskakivanje livadama s visoko uzdignutim bosim nožicama ? Kaj? to je sigurno snimao neki muškarac u nastojanju da razbije stereotipe o PMS-u i promjenjivom raspoloženju žena kojima je okružen. On bi da smo vesele i razdragane kao vile u kasno proljeće. Kako da ja sad objasnim kćeri da nije ona jedina koja se osjeća bljak "tih dana u mjesecu", nego ove tete samo glume...

I onda mlada žena izađe na balkon. Lijep je, sunčan dan, a ona ničim izazvana otvara roza kišobran i baca ga s drugog kata na pločnik gdje ga spretno hvata druga žena...
"Sigurno reklama za našu največu telekomunikacijsku tvrtku!"
Kad li...
Ta žena dodaje kišobran suvozaču na motoru (spol neodređen), koji pak nešto dalje dodaje isti ženi uz cestu.
Ona odlazi u park gdje na klupi sjedi djevojka.
Ona je primjereno potištena, ipak ju muče "oni dani u mjesecu".
I tek kad joj zadnja nositeljica te neobične roze štafete preda kišobran, počne padati kiša.
Djevojka se zahvalno osmjehne vjerojatno začuđena dobrim meteorološkim predviđanjem ili pak proročanskoj proračunatosti prve žene koja je kišobran iznjela? Možda joj je ta prva - mama? Ko bi znao? Ko može proniknuti u dubokoumnost takve promidžbe?

Nije li prijenos nečega iz ruke u ruku vid komunikacije?
Da li to znači da sve žene tog lanca imaju istu jednomjesečnu tegobu?
I onda još kišobran kao zaštitno sredstvo... još roza! Dobro da nije tamno crven...
Od ove reklame me jače iritira samo ona za "mint fresh" bombon ili žvaku koja ide iz usta u usta dok se ne vrati prvoj osobi... bljak! Sreća da te reklame već duže vrijeme neme. Tek neki dan sam je vidjela na NacionalGeographicTV kojeg pruzimamo od rumunja...

O iritantnim reklamama bih mogla nadugo i naširoko, ali sam se ovaj put osvrnula na ova dva primjera.

- 10:30 -

Komentari (24) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

OPIS BLOGA

Image Uploaded by ImageShack Toolbar

LORNA, 38, zagrepčanka, udana, dvoje djece, plavuša

Pišem o:
*pletenju, heklanju, šivanju i inim rukotvorinama
*kolačima i kuhanju
*djeci i odgoju
*ljubavi, prijateljstvu i međuljudskim odnosima

* * *

BLOGERI KOJE RADO POSJEČUJEM:

RUKOTVORKE/
RUKOTVORI

angie
čarobne igle
dea
drenka
elly-b
goce
helgam
iglica
jana
joop
levant
magrit
mamabb
mirjana
nympheine svaštice
pamil
ptica selica
romantales
salvetna tehnika
sandra
sassy lady
selma
slavonac
think blue
vanchy
zana

ZLATNA PERA
champs-elysees
choco
day
DJ Da Force
fulvus
galadlier
klizanje
luuluu
MadDog
nessa C.
Nuica
nymphea
povucipotegni
skaska
tedica
tyche
viola

STRANJSKE KREATIVKE
affiknitty
blue corduroy
christine
karin
margit
simplesparrow
victorian lace today
wendy
xtreme-knitting

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
stvaram
Ravelry

e-mail
lornina.skrinjica
@gmail.com

IZDVOJENO

bodljika
gužvara
kyra

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se