nedjelja, 13.05.2007.

SUBOTA U ZAGOJU

Konačno i ja nekaj pišem. Vjerojatno je popustila euforija oko bloga, pa mi nije prvo i osnovno napisati post, a onda sve ostalo! Sad se mogu skoncentrirati na druge stvari, a i ne mogu pisati tek da pišem. Trebam inspiraciju i povod...
Takav povod je recimo krasan rođendan na koji su nas kumovi izvukli iz grada...u Zagorje. Istina, obzirom na situaciju u petak na večer, mislila sam da ću ići sama s klincima...ali, bio je "voćni dan" i već sam navikla da moj Presvetli nije ubrojiv tog dana. Jutro je svanulo lijepo i obečavajuće. Salata i torta, koja mi je bila naručena, su bile spremne, a bome i mi.
Kuma je poželjela da joj napravim jednu od mojih uspjelih salata i tortu Esterhazy.
Da malo skrenem s teme, tu sam tortu prvi puta jela na krštenju kćeri prijatelja iz studentskih dana i zaljubila sam se... Mjesecima sam tragala za receptom i prelistala sve knjige s receptima koje su mi došle pod šapu! Već sam manijakalno bila opsjednuta, odlučila proniknuti sama u tajnu. Redovito sam posječivala Vincek slastičarnu i jela i jela i degustirala i pogađala. Kad sam već potpuno izgubila svaku nadu, čekajući dragu prijateljicu kraj kioska, listala sam časopis "MENU". Bila je reportaža iz te poznate Zagrebačke slastičarnice. I - RECEPT!!! Istina, dobrano zakukuljen i zamumuljen kako bi neiskusnije domačice izgubile svaku želju za izvedbom... ali u meni je želja bila tako jaka da me ni mjera jaja u mililitrama ili gramima nije omela. Tako je to i danas (već 7 godina) moj zaštitni znak, više nego Schwartzvald ili jagodova...

TORTA ESTERHAZY
SASTOJCI
KORE:
275 ml bjelanjaka (7 bjelanjaka jaje tip A)
220 g šećera
220 g mljevenih i sjeckanih lješnjaka (badema)
50 g brašna
naribana korica jednog limuna
KREMA:
1250 ml mlijeka
250 g šećera
125 g gustina
125 g cijelih jaja (oko 2 jaja A klase)
malo soli
20 g želatine
1 vanilin šećer
200 g marmelade od marelica
OCAKLINA:
1 bjelanjak
200 g šećera
sok jednog limuna
Za ukrašavanje malo čokoladne glazure, 2 dl vrhnja za šlag i krokanta od lješnjaka.
Istući bjelanjke mikserom, u čvrsto dodati šećer uz konstantno miješanje, zatim lješnjake i brašno. Aluminijsku foliju oblikovati prema dnu kalupa za tortu, premazati uljem, te posuti brašnom. Tako pripremiti 5 folija. Na jednu po jednu foliju namazati masu za kore i stavljati peći 20 minuta na 180 *C na plehu.
Odmah odvajati od folije i ohladiti.
U prokuhano mlijeko ukuhati masu od dobro razrađenih jaja sa šećerom, gustinom, vanilin šećerom i soli. Za to vrijeme ostaviti želatinu da nabubri prema uputi na vrećici. Kad je smjesa kuhana, skinuti s vatre i umiješati želatinu, te miješati dok se posve ne rastopi. Kremu staviti da se hladi i potpuno hladnu dobro razraditi mikserom.
Na tanjur staviti prvu koru tanko premazati marmeladom, pa kremom, staviti sljedeću koru i tako do kraja. Zadnja se kora ne premazuje marmeladom nego glazurom od bjelanjaka. Preko glazure se išara čokoladnom glazurom. Okolo se torta premaže šlagom i ostatak šlaga se upotrijebi za ukrašavanje «ružicama».
Obod torte se po ukusu pospe krokantom od lješnjaka.
Image Uploaded by ImageShack Toolbar

Tako je torta, s ostatkom obitelji, krenula u Zagorje. Odredište je bilo okolica Marije Bistrice...
Klincima je u početku bilo dosadno, pa sam ih odvela u šetnju do šume. Putem sam vam ubrala poljskog cvijeća za koje neću pametovati o imenima, jer ne znam ime baš za svaki cvijet.
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

Nešto su ubrala i djeca, pa je to cvijeće završilo u krasnom vijencu. Tako smo preko brijega do šume okrunili cvjetnu kraljicu...
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

Djeca su se kasnije zaigrala, večer je brzo došla i mi smo se, blago izmoreni i zadovoljni, vratili doma. Danas su već pitali kad idemo opet u Zagorje... to je tako kad smo oboje Zagrepčanci i nemamo nikog (tipa dede i bake) van grada. Svi su tu, na 10-ak km! Za kraj vam darujem pogled u kojem smo uživali cijeli dan, buketić jasmina i red štrukova kuruze koji se suši pod strehom kleti!
Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar Image Uploaded by ImageShack Toolbar

Ugodan i učinkovit radni tjedan vam želim.

- 21:16 -

Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

OPIS BLOGA

Image Uploaded by ImageShack Toolbar

LORNA, 38, zagrepčanka, udana, dvoje djece, plavuša

Pišem o:
*pletenju, heklanju, šivanju i inim rukotvorinama
*kolačima i kuhanju
*djeci i odgoju
*ljubavi, prijateljstvu i međuljudskim odnosima

* * *

BLOGERI KOJE RADO POSJEČUJEM:

RUKOTVORKE/
RUKOTVORI

angie
čarobne igle
dea
drenka
elly-b
goce
helgam
iglica
jana
joop
levant
magrit
mamabb
mirjana
nympheine svaštice
pamil
ptica selica
romantales
salvetna tehnika
sandra
sassy lady
selma
slavonac
think blue
vanchy
zana

ZLATNA PERA
champs-elysees
choco
day
DJ Da Force
fulvus
galadlier
klizanje
luuluu
MadDog
nessa C.
Nuica
nymphea
povucipotegni
skaska
tedica
tyche
viola

STRANJSKE KREATIVKE
affiknitty
blue corduroy
christine
karin
margit
simplesparrow
victorian lace today
wendy
xtreme-knitting

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
stvaram
Ravelry

e-mail
lornina.skrinjica
@gmail.com

IZDVOJENO

bodljika
gužvara
kyra