srijeda, 07.03.2007.

LEGENDA O SCHWARTZWALDU

Ne, nije riječ o legendama iz okolice Muinchena. Tu priznajem samo legende lokalnoga karaktera (Crna kraljca, Kameni svatovi...). Riječ je, dakle o torti!
Prije 18 godina, kad smo moj muž i ja hodali godinu dana, kupio mi je u Mladinskoj knjizi prekrasnu knjigu: Dr.Oetker, KOLAČI jednostavno i uspješno pečenje. Ja sam mu za uzvrat obečala da ću mu ispeći kolač koji god si izabere! Vraćamo se na priču o udovoljavanju voljenoj osobi... on meni uredi škrinju, ja njemu pečem kolače...
Lista on, lista, i - odabere recept na 3 strane! Schwartzwaldska torta! Njega je privukao izgled, puno šlaga, višnje, čokoladni biskvit, a ja se (iskusna slastičarka) nisam dala prepasti s podužim opisom potrebnih radnji.
Zasukala sam rukave, zabila se na 3 sata u kuhinju i iznjedrila tortu koja je zasjenila sve dotadašnje! To je bilo u vrijeme kad se ta torta nije tako često nalazila na stolovima raznih proslava! Po ovom receptu se torta slaže od prhkog tijesta na dnu (kao i večina njemačkih voćnih torti), na to ide kuhana krema od višanja, šlag, čokoladni biskvit, krema, šlag, biskvit i sve u šlag, te ukrasi od čokolade.
Ubrzo se na svakom bogom rođendanu nudio švarcvald u kojekakvim inačicama, a moj bi dragi samo znalački ocijenio "na dnu nije keks", ili "zašto u biskvitu ima oraha?"... i izluđivao moje kolegice! Bio je strah i trepet, kaj bu rekel na njihov švarcvald... "ni jedna nije ko tvoja!" (torta!!!) najčešće bi mi šapnuo! "Znaš", rekao bi,"ja bih si je najrađe sakrio u ormar i svakih pola sata pojeo po šnitu, kad ne mogu odjednom pojesti puno!"
Najveća pohvala došla je od moje najdraže prijateljice s faksa čiji roditelji žive i rade u Njemačkoj. Njena je ocjena bila da je upravo ovakvu tortu jela samo u jednoj slastičarni u Njemačkoj!!!
Kulminacija slave ove torte je bila naša svadba! Za tu sam priliku svom dragom napravila švarcvald na kat! Bila je postavljena točno pred njega, na našem stolu...
Tada su svi švarcvald ili radili ili naručivali kod Vinceka, a ja to ne volim (biti ko svi) i pekla sam je sve rijeđe i rijeđe... Da bih na koncu na jednim krstitkama otkrila Esterhazy! Ta nije mom mužiću tako dobra, ali osim Vinceka rijetko tko je radi! Meni, za ekskluzivu - dosta!
Tako je švarcvaldica ugasila sjaj u našoj kući baš sinoć!
"Znaš, poslala mi je sestra komad torte koji je ostao od ročkasa, ali moram priznati da mi više nije nekaj. Zasitio sam je se! Sad ju svi rade i misle kak bum se ja rastopio, ali... a ona čokoladna od prije tjedan dana!!! E, ta mi je mrak!"
Nova zvijezda je rođena!
Bitno je da ja imam materijala za ugađati mom sladokuscu, a i barem malo originalnosti!
Njemu Čokoladno blato, a meni Esterhazy!

Slikice i recepti nekom drugom zgodom...

- 07:52 -

Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

OPIS BLOGA

Image Uploaded by ImageShack Toolbar

LORNA, 38, zagrepčanka, udana, dvoje djece, plavuša

Pišem o:
*pletenju, heklanju, šivanju i inim rukotvorinama
*kolačima i kuhanju
*djeci i odgoju
*ljubavi, prijateljstvu i međuljudskim odnosima

* * *

BLOGERI KOJE RADO POSJEČUJEM:

RUKOTVORKE/
RUKOTVORI

angie
čarobne igle
dea
drenka
elly-b
goce
helgam
iglica
jana
joop
levant
magrit
mamabb
mirjana
nympheine svaštice
pamil
ptica selica
romantales
salvetna tehnika
sandra
sassy lady
selma
slavonac
think blue
vanchy
zana

ZLATNA PERA
champs-elysees
choco
day
DJ Da Force
fulvus
galadlier
klizanje
luuluu
MadDog
nessa C.
Nuica
nymphea
povucipotegni
skaska
tedica
tyche
viola

STRANJSKE KREATIVKE
affiknitty
blue corduroy
christine
karin
margit
simplesparrow
victorian lace today
wendy
xtreme-knitting

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
stvaram
Ravelry

e-mail
lornina.skrinjica
@gmail.com

IZDVOJENO

bodljika
gužvara
kyra