Da li živjeti u nastavničkoj obitelji znači sreću ili ne, teško je znati. Jedno je sigurno, nikad vam nije dosadno, djeca uvijek nešto izvode. Između nas, nisu niti nastavnici anđeli. Živeći u takvoj obitelji, iz prve ruke mogu svjedočiti kako nastvanici prihvaćaju uvođenje HNOS-a u osnovne škole. I sve mi se čini da tu niti sam Primorac i ekipa ne znaju što uvode i zašto. Danas je mama bila na jednom od bezbrojnih predavanja, sudjelovala u jednoj od bezbrojnih radionica. Današnji cilj bio je pripremiti plan i program za obradu prirodnih brojeva. I draga smirena voditeljica zamolila je mamu i ostale njene kolege matematičare da zapišu svoje ideje na papir. A moja draga mama koja rijetko kad drži jezik za zubima (kao i ja uostalom) lijepo joj je rekla da nema ideja i da je očekivala da će joj oni reći što bi ona to točno novo trebala uvesti u nastavu matematike. Mislim, rekli su oni svoje... „Više aktivnosti!“ „ Pa to i radimo do sada. Cilj nam je naučiti ih računati, ne?“ A dotična gospodična voditeljica pozelenila je od muke. „Naučiti nije aktivnost, već kako naučiti.“ Kolega matematičar zamislio se nad tom izjavom i zaključio. „ Sve do sada mislio sam da sam inteligentan....al očito sam glup.“ A kolegica nije htjela dizati previše buke pitajući da li treba ukinuti razmišljanje ili to ipak podrazumijevaju pod aktivnost. „Manje pasivnog slušanja“ Ajmo sad iskreno. Onaj koji želi naučiti, biti će definitivno zakinut novim programom. Onaj koji ionako nije slušao, u aktivnim zadacima izvlačit će se na ekipu. „Terenska nastava“ U matematici? Rekli su svoje, al konkretizirali nisu. Jer očito ni sami nemaju ideja. Osim ako pod učinkovitom idejom smatrate mjerenje opsega škole? Nije mi baš najjasnije što bismo iz toga mogli naučiti. Do sada sam ionako smatrala da tijelima možemo mjeriti oplošje i volumen, a ravninskim likovima opseg. Možda se i činjenice mijenjaju s novim programom. I danas studenti nadoknađuju ono što su u srednjoj trebali naučiti, no zbog lijenosti ili više sile nisu. Kako li će tek biti ako će se učenicima dati da se igraju na nastavi i nimalo ih se neće pritjeravati.? Želi li se postati inženjer, magistar ili doktor, ipak će se trebati znati. Znanje je moć! Ili će i to pokušati promijeniti? |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv