Black Sun

utorak, 11.08.2009.

Vinyl is back

Muziku sam prestao slusati 2005. Tek tu i tamo bih preslusao novog Dylana, Sprinsteena i eventualno neku novotariju ala Winehouse. Imam preko 50GB muzike, sve albume Stonesa, Doorsa i U2. Koji kurac sada ne valja.... Tek bi koji CD preslusao kada bih se vozio kolima. U stvari, jedino sam slusao muziku u kolima.

Prije 2-3 mjeseca sam surfao internet i na Wiredu naletio na clanak ala "zasto trebamo audiofile"... Neki frajer pise recenzije audio opreme; tu su zvucnici od $100.000; zlatni cincevi i slicne pizdarije. To je to skontao sam- fali mi moj stari Technics gramofon, SL-B3, koji je presao desetine ruku i koji je ostao kod kuce. Kada sam emigrirao, nisam ga mogao ponijeti. Ponio sam usrane CD-ove ali ne i moju dragu kolekciju ploca.

Za desetak dana sam naucio napamet cijelu liniju Technicsa od 78-84, i vec poceo aktivno svrljati po Ebayu u potrazi za jeftinim rabljenim SL-1200. SL-1200 je kralj gramofona! Ovaj legendarni Technicsov model je jedan od prvih "direct drive" gramofona (tanjir je dio motora) kojeg su usvojile generacije DJ-a i koji se i dan danas 30 godina kasnije proizvodi. SL-1200 nema remena (direct drive) i 100% je manualac - nema auto return funkciju.

Brzo sam se ohladio - ko ce nakon svake odslusane ploce vracat iglu. Zato sam se brzo prebacio na potragu za SL-1600, 1700 i 1800 - 3 brata 1200'ce ali sa automatik funkcijama. 1600'ca cak ima i multi repeat funkciju koja izgleda nakon 30 godina ne radi na vecini gramofona. Razlog za to je materijal od kojeg je napravljen remen za repeat funkciju - Technics nikada nije planirao da ovi gramofoni budu trazeni i koristeni 30 godina nakon njihove proizvodnje.

Elem, brzo sam nasao dobru SL-1700'cu i nakon dan dva bidovanja, bila je moja ($120). Opremanje gramofona u danasnje vrijeme nije jednostavno. Kao prvo, proizvodzaci pojacala (recievera) su prestali ugradjivati pre-ampove u pojcala jos u ranim 90'im. Znaci valja sad naci predpojacalo. 30 minuta na Amazonu i nadjoh sto sam trazio za $50. OK, sada imam gramofon i predpojacalo; jos mi samo fali igla.

Opet Amazon - igla za gramofon je skoro skuplja od samog grafona. Za Shure magnetic catrige sam izvalio dodatnih $70! Sve je doslo postom i ja sam se razletio kao skolarac da spojim sve. Radilo je iz prve! Gramofon koji je napravljan iste godine kada sam se ja radio, je radio ko' vekerica.

Sve to ukomponovano sa JBL-ovim L880 je zvucalo fenomenalno. Prva pjesma koju sam pustio je bila "Mothers of Dissapeared" sa Joshue and everything came to a full circle.....

11.08.2009. u 03:07 • 4 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< kolovoz, 2009 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Rodjen: Mart 1977
Gdje: U Gradu Soli


GreenEyedGirl
Makedo
Yazza
Afrika
Jimbo
Nemiri

Night Photo
Vision Thing
Foto Fotko