LJUŠTURE I SUŠTINE - Totalna terapija raka i leukemije - Blog.hr
LEPINA.BLOG
Mljac!!..hm..još samo ćevapi i luk!!

ponedjeljak, 29.01.2007.

LJUŠTURE I SUŠTINE

Kad god sam popio gorku čašu, imala je talog meda.
Kad god sam svladao neku šumovitu prepreku, dospio sam u zelenu ravnicu.
Kad god sam izgubio prijatelja u nebeskoj izmaglici,
našao sam ga u osvitu jutra.
Koliko puta sam, opijen nektarom vlastite duše, sebe i svoga sugovornika smatrao janjetom i vukom,a kada bih došao k sebi vidio bih da smo obojica ljudi.
I ja i vi strasni smo poklonici ljuštura koje zovemo "ja" i površnosti zvanih "vi"-zato ne vidimo tajne duha u svome "ja",niti tajne duha u "vi"
Što možemo učiniti kada smo,zbog vlastite uobraženosti, nemarni prema istini u nama?
Kažem vam, a možda su riječi moje veo koji prekriva lice istine u meni, kažem i vama i sebi:
Ono što vidimo očima samo je oblak koji zaklanja ono što treba da vidimo dušama; ono što čujemo ušima samo je buka koja zaglušuje ono što treba da usvojimo srcima.
Ako čujemo čovjeka kako pjeva, adrugoga kako plače,valja da se strpimo dok ne utvrdimo koji je od njih veseo.Ne,brate ,ne sudi o istini u čovjeku prema onome što on ispoljava ,niti uzimaj njegove riječi ili neko djelo kao simbol njegove nutrine.Jer,ima mnogo onih koje omalovažavaš zbog njihovog teškog jezika i oskudnog govora ,iako su prepuni umnosti i osjećaja.Takođe je mnogo onih koje nipodaštavaš zbog ružna izgleda i nedolična života ,a oni su jedan od nebeskih darova ,jer u ljudima ima božanskog daha.
Ne,život se ne sastoji od svojih pojavnosti,već od onoga što se ne vidi;sav vidljivi svijet nije sadržan u svojim ljušturama, već suštinama;o ljudima ne treba suditi po licima već po srcima.
Zato me ne smatraj neznalicom prije nego dokučiš moje tajno biće, a ne smatraj me ni genijem prije nego oslobodiš moje biće onoga što sam od drugih preuzeo.



Moji prijatelji koji budu čitalo ovo reči će: "Počeo se baviti poezijom jer je puko zbog bolesti, i tragova rata." Ovo sam prepisao crtice iz jedne pjesme gornjega naslova od libanonskog pjesnika:
Rođen 1883.godine umro 1931.godine.
On je jedan od največih islamsko-krščanskih pisaca i više od pola stoljeća uživa nepodjeljenu slavu jednog od najčitanijih pjesnika našega doba. Zove se Halil Džubran.


Libanonski cedar

Sutra idem na kompjuteriziranu tomografiju (CT) abdomena. Ta pretraga mi je veoma bitna jer će zaključiti sliku o mome zdravstvenome stanju. U tom iščekivanju dolazi do izražaja ovo moje životno-poetsko-filozofsko raspoloženje. Našao sam ga u ovoj pijesmi Halila Džubrana.
- 14:54 -
Komentiraj (2) - Isprintaj - &

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.