Jedan od onih života...

srijeda, 02.11.2005.

Jednom su sadili lipu...

I posadili su je eto, u najljepše dvorište na Svijetu... Samo četri tramvajske stanice od centra... Od trga na kojem stoji taxi koji nas je jučer odveo do Mirogoja za samo 30 kn...
Sjećam se te lipe još dok sam bila dijete. Igrali smo se pod njenom gustom krošnjom baš kao što se pod istom igrao moj tata dok je bio mali... Na žalost ja sam bila zadnja generacija koja se igrala pod njom.
Sjećam se kada su srušili tu istu lipu... Tata je došavši na dvorište problijedio i mislim da je na trenutak mogao čuti samo one dječje glasove iz svoje mladosti kako trče ispod nje igrajući se "lovice"... Kada su je srušili već je Balaš odavno istu opjevao i iako sam riječi znala baš kao i moj tata ja sam ih eto tek koju godinu poslije konačno razumijela. Ne znam tko je istu posadio, nisam čak niti pitala... ali mnogih koji su kasnije punili bijele jastučnice sanjajući o finom lipinom čaju... više nema.
Imali smo u tom istom dvorištu i jednu krušku koje više nema, a ona kruška što je još ostala svake godine dobro urodi plodom...
I dva jorgovana koji cvatu u čast mog dede svake godine. Taj miris na dvorištu uvijek izmami suze... Lijep je taj jorgovan i fin je taj miris... gotovo da boli. Plačeš a ne znaš dal od tuge ili sreće...
Odmah pored jedan visoki bor koji mi je strašno uvijek išao na živce zbog one smole... I pitala sam se zašto ga ne sruše više. Hvala Bogu da je tu... Dovoljno je bilo i to da lipe više nema.
Ispod bora jedan grm kod kojeg je moj deda znao sjesti i na male komadiće u zemlju ispod grma sjeckati ostatke lubenice... ili lupinke od graška, povehnute listove salate... Meni i sestri nikad nije bilo jasno zašto to radi. Lijepi je to grm sada.
Deda već dugo ne sjedi kraj tog grma, a kore lubenica bacamo u smeće... Zaboravili smo kakav bi to hlad bio da je lipa još ovdje, sada imamo suncobran... Život ide dalje.
Ne želim razmišljati o tome dal ću preživjeti dan kad bora neće biti, kad će posjeći jorgovane, krušku... Ne želim razmišljati a znam da će neko graditi neku urbanu vilu na toj lokaciji jednog dana za koju godinu možda i duže, rušeći pri tome to predivno dvorište i bakine ruže... dedin grm. Srušit će mi Svijet, jedini u kojem sam ikada bila sigurna... Sve je krenulo kada su srušili tu lipu...
Ja neću preživjeti da baka umre... ni da naš prvi pas od svojih 17 godina ugine... Mrzim razmišljati o smrti. Najdalje gdje sam došla je do bake jer ona stalno govori da baš to silno želi, kako bi bila sa dedom ali ja neću moći još jednom kroz to... Moji baka i deda su mi baš kao i mama i tata (sve na Svijetu)...
Mrzim razmišlajti o smrti bilo čijoj, a o mami, tati, sestri... Ma, ni ne pitajte! Ja bih prva, može?
Znam, sebična sam, al dosta mi je tih svijeća, onih slova na spomeniku koja ispisuju imena ljudi koji su eto baš do jučer bili tu... I dosta mi je tih godina na istim tim spomenicima... Dosta mi je!!!!
Ne želim doživjeti da tamo vidim neka imena koja znam, koja volim i neke godine -2007, 2024, 2050... Dosta mi je suza, dosta mi je boli... Kad me drugi put tako zaboli, molim nek mi odmah i srce pukne na pola... Pa nek onda rađe dopišu i moje ime jer sam obična kukavica i stvarno vam kažem da ne mogu to...

- 12:07 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

  • Nema tih reči koje mogu nadomestiti šibanje godina u lice, ni od najbolje priče ne može se isplesti mreža za hvatanje vremena...

    (Đ. Balašević)


    17.11.05.
    Ej, nosite... ovu pjesmu zadnji put,
    u jednu ulicu kraj rijeke
    zauvijek zabranjenu... samo za moje korake...
    Ej, kada bi... neko granu masline,
    na jedna vrata odnio
    vrata sto sam zauvijek... davno, davno zatvorio...

    Evo zaklet ću se ja pred svima,
    svim na svijetu i svime sto imam...
    Da je nikad nisam htio,
    da je nisam volio i da ne bolujem...
    pred svima se zaklinjem,
    pred svima al pred Bogom ne smijem...

    Pjesma uvijek mirise na uspomene...
    Recite joj da katkad pita za mene....

    12.09.05.
    Vem jaz sem bil platina a hotela si kič,
    jaz sem bil angel a zate hudič,
    jaz sem bil kralj celotnega sveta,
    a ti na Veneri si doma pa ne znam priti tja,
    (pa ne znam).

    Izginjajo barve izginja nebo,
    iz teme pristaja nekdo,
    v srebrnih oblekah ob spremstvu luči,
    prinašajo vest da te več ni.

    Na listu papirja je njeno slovo,
    štempl venus in notri adijo,
    kam je šel moj ponos,
    moj trud moj pogum,
    kaj je razlog da izgineš stran od tu.

    Ostaja njen vonj v okvirju obris,
    raztrgane pesmi in zvok,
    v prazni puščavi še čakam na njih,
    strah ostaja vem da jih več ne bo.

    V pesek zdaj rišem besede za njo,
    in upam v odsev na Venero,
    vse bi dal da bi izvedel zakaj in kako,
    vse bi dal da pokažem kaj lahko.

    In spet je večer,
    spet je nad mano planet,
    izgubljam vso svojo moč,
    postajam slep,
    prisluhi prividi vse se podira,
    vse se krivi a ne smem,
    pa vem, da lahko,
    in vem, da lahko..

    Saj bil sem že platina a hotela si kič,
    jaz sem bil angel a zate hudič,
    jaz sem bil kralj celotnega sveta,
    a ti na Veneri si doma pa ne znam priti tja...

  • Ja nemam nigdi nikoga... Al moja prica prosta je:
    Štogod ih manje zavoles, manje ti njih nedostaje...
    I nisam kadar svindlati... Za sobom skele paliti...
    Da silom steknem nekog kom cu faliti...


    ..........
    Ako dirnes u civutski vrt... Kletvu ces nositi ko srebrn zvoncic...
    Bices zedan kraj bunara... I siromah s puno para...
    Sve ces dijamante dati za smesni cirkoncic...
    Ko u tud vrt ude... Crn lebac mesi... U crnom plehu...
    Eh... "Ne pozeli nista tude..." Svi smrtni gresi... U tom su grehu...


    Kao mrva iz dzepa... Truni se lako... Zivot protekli...
    A rekli su mi da je lepa... Ali baš tako? To nisu rekli...


    14.09.05.
    ... Daljine nisu to, što se mom srcu činilo,
    kad je hudo mislilo, da je sasvim dovoljno...
    da ti čuje glas...
    ... Daljine nisu to, što se za dušu primilo,
    pusta su to polja nade, i barikade...
    između nas...